Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין מוביל לביטול הבחירות, בדרך לראשות הממשלה / שמואל בן צבי

ההערכה הרווחת היא שנתניהו עומד מאחורי היוזמה לביטול הבחירות, אבל אולי לא. אדלשטיין מתכוון לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה ולעמוד בראשות ממשלת אחדות של כמעט 80 חברי כנסת, אותם 80 חברי כנסת שיתמכו בביטול הבחירות • פרשנות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא שמי שעומד מאחורי "מתווה אדלשטיין" לביטול הבחירות הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם אני מסכים עם ההערכה הזאת, אבל בכל זאת תרשו לי להציע אפשרות נוספת. לפיה, ראש הממשלה נתניהו שמע על המהלך אמש, זמן קצר לפני שכל אזרחי ישראל שמעו עליו.

הנה ההסבר: יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין רואה את עצמו כמו יתר בכירי הליכוד, כץ וסער, כיורש אפשרי לראש הממשלה בנימין נתניהו. כן כן, הוא אמנם נחשב מועמד מבטיח לנשיאות המדינה בעוד שנתיים, אבל הוא לא מוותר על החלום של ראשות הממשלה. ואולי זה הפעם קרוב אליו מתמיד.

תחשבו על זה, אדלשטיין יוזם כעת את ביטול הבחירות, אבל מה קורה ביום שאחרי? הרי בנימין נתניהו כבר ניצל את 28 הימים ועוד 14 שקיבל מהנשיא ריבלין להרכבת הממשלה, ונכשל, מי ערב לכך שבמקרה והבחירות יבוטלו יקבל הזדמנות שניה, וגם אם יקבל, הרי כחול לבן מסרבים לשבת איתו ויש אפשרות שייכשל שוב.

כאן מגיעה שעת הכושר של אדלשטיין, שנחשב לדמות ממלכתית ומקובלת גם על כחול לבן, בתוספת ההילה שיצור סביבו במקרה ויצליח לבטל את הבחירות, הנשיא ישתכנע כי הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב את הממשלה, שבתוכה נראה את כחול לבן. כבר יש 70 מנדטים, אם ליברמן וכחלון יצטרפו אז זאת תהיה ממשלה עם כמעט 80 מנדטים, כן, אותם 80 מנדטים שצריך כדי לבטל את הבחירות.

גם יאיר לפיד עצמו כותב הבוקר כי הוא בעד אפשרות כזאת, "אין בעיה ללכת לממשלת אחדות. בן אדם אחד, רק אחד, צריך לזוז הצידה. ללכת לטפל בכתבי האישום שלו. הליכוד ימנה במקומו את מי שבא לו. יולי, גדעון, ישראל. תהיה לנו ממשלת אחדות של 75 ח״כים לפחות. יציבה. הגונה. עובדת", כך לפיד.

מתכנן לו פוטש? צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אם זה אכן כך, מסתבר שלשם שינוי הודעות הליכוד ונתניהו נכונות לאמיתה והוא מופתע מהמהלך כמונו: "ראש הממשלה נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו״ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים", נמסר אתמול מהליכוד. היום אמר נתניהו, "אני מכבד ומעריך את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יושב ראש הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת".

לפני שאתם סוקלים אותי על הקונספירציה ההזויה, אחזור על מה שכתבתי בתחילה כי גם אני שותף להערכה כי ראש הממשלה הוביל את המהלך. אם ללמוד ממה שכותב דוברו יונתן אוריך בטוויטר, הוא מאוד בעדו, "אז כל הכתבים הפוליטיים שבוכים לי כבר חודש בניסיון למנוע בחירות פתאום זועמים על הניסיון למנוע בחירות?". אוריך גם תקף את אלה שטוענים כי נתניהו מוביל את הבחירות מחשש לאיבוד מנדטים, "מוטרד מכך שיש פה כמה שלא יודעים לקרוא סקרים"

ואם אכן נתניהו עומד מאחורי המהלך, ניתן להעריך שהשיג חבר כנסת אחד או יותר מכחול לבן או ממפלגת העבודה שיתמכו במהלך ויצטרפו לקואליציה. בשונה מלפני פיזור הכנסת, אז חששו שהם כלי בידי נתניהו לאיים על ליברמן, כעת כבר אין להם מה להפסיד וכהונה כשר לשנה או שנתיים יכול להציל את הקריירה הפוליטית של העריק הפוטנציאלי.

"אדלשטיין לא היה יוצא למהלך בלי לדעת שיש לו רוב", אומר לי גורם פוליטי. מנגד, אדלשטיין קובר מראש את האפשרות של ביטול הבחירות על בסיס עריק ומצהיר כי יוביל את היוזמה רק בתנאי שתהיה לה תמיכה רחבה, לפחות כמו שהיה לחוק פיזור הכנסת, בו תמכו 74 מנדטים. מה שמחזיר אותנו לקונספירציה שעליה דיברנו בפתח הטור. נחיה ונראה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חס וחלילה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture