בית ההלוויות שמגר, ארכין. צילום: איחוד הצלה

לאחר שנים: בית הלוויות שמגר ישופץ בעלות של מיליונים

החלו עבודות השיפוצים והשדרוג של בית הלוויות שמגר בירושלים. מנכ"ל מועצת בתי העלמין: "בשעות הקשות ביותר בני המשפחות יקבלו בקרוב מקום מכובד ומכבד". מנהל חברה קדישא פרושים: "השמירה על כבוד הנפטר עניין גדול מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעלות של שלושה מיליון שקלים, החל הפרויקט לשיקום ושדרוג בית ההלוויות שמגר ביוזמת מועצת בתי העלמין בירושלים ובשיתוף עיריית ירושלים. לאחר שנים רבות שבהם המקום סבל מהזנחה בשל מחסור במשאבים ובגוף מפקח ואחראי, עברה האחריות על המקום לידי מועצת בתי העלמין בירושלים. עם המעבר לידי המועצה מינתה הנהלת המועצה את הרב חיים אייזנבך לנהל את בית ההלוויות, שמנהל את המקום במסירות ובכישרון רב.

מנכ"ל המועצה הרב הלל הורוביץ וחברי ההנהלה בהם הרב יצחק הנאו מנהל האגף למבני דת, ומנהל חברה קדישא פרושים הרב יצחק גלבשטיין ושאר החברים, פעלו ללא לאות למציאת תקציב שייתן מענה לשדרוג ושיפוץ המבנה. בשלב הראשוני הוקמה ועדת ניהול והיגוי של המתחם והיא פעלה בתכנית ראשונית לשיפור פני בית ההלוויות. במסגרת התכנית שופצה והורחבה החנייה, הותקנו מצלמות אבטחה ושערי כניסה ויציאה. גם במבנה עצמו נעשו מקצה שיפורים שנועדו להקל על התנאים של בני המשפחות והמלווים, כמו שדרוג המזוג, התאורה וההגברה באולם ההספדים. 

אולם במועצת בתי העלמין לא שקטו על השמרים ועמלו על אישור תכנית גדולה בעלות של שלושה מילוני שקלים. לאחרונה אושר התקציב בשיתוף עיריית ירושלים והתכנית יצאה לדרך. בתוך מספר חודשים אמור להסתיים השיפוץ שייתן מענה מכובד למשפחות למלווים, וטהרת הנפטרים תיעשה בצורה הלכתית ברמה הגבוהה ביותר. במקום יוקם מקווה טהרה חדש וחדר מיוחד לפרידת בני המשפחות מיקיריהם.  כמו כן אולם ההספדים יעבור שיפוץ למען כבוד הבאים .

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב הלל הורוביץ: "לתושבי ירושלים ובכלל מגיע בית הלוויות שמכבד את הנפטר ומכבד את בני המשפחה ברגעים הקשים ביותר של הפרידה והלוויה. השכלנו ביחד עם עיריית ירושלים להוציא לפועל את התכנית שתהפוך את בית הלווית בשמגר לראוי ומותאם לצרכיהם של תושבי ירושלים ולטהרתם של הנפטרים והכל על פי כל דקדוקי ההלכה".

מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים וחבר מועצת בתי העלמין הרב יצחק הנאו: "העברת האחריות על בית הלוויות שמגר לידי מועצת בתי העלמין הייתה החלטה טובה שבזכותה השכלנו להביא תקציבים ביחד עם עיריית ירושלים על מנת לשפץ את המקום ולהפוך אותו למקום ראוי המכבד את הבאים בזמן הקשה של לווית המת".

עוד מוסר הרב הנאו כי במקביל שוקדים בעירייה על תכנית רחבה יותר להעתקת בית הלוויות למבנה גדול ומכובד שיתאים לצרכים העדכניים, תכנית שמקודמת ותבוצע בשנים הקרובות בע"ה.

מנכ"ל חברה קדישא פרושים וחבר מועצת בתי העלמין הרב יצחק גלבשטיין: 'עניין גדול מאוד לשמור על כבודו של המת וכבוד בני המשפחות ולדאוג שהטהרה וכל ההספדים יעשו באופן מכובד ושלא ידחקו אנשים במקום צפוף ולא מותאם לקהל המלווים. אני שמח שמועצת בתי העלמין בירושלים מובילה את  הפרויקט החשוב הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture