דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בדמשק ובחומס – מערכות נ"מ הופעלו • צפו

ארגון אופוזיציה: הותקפו עשרה יעדים צבאיים. המשטר: מערכות ההגנה האוויריות בסוריה יירטו טילים באזור דמשק וטענו כי המתקפה כוונה גם לחומס. גורם בצבא בסוריה: המטוסים ביצעו את התקיפה מהשטח האווירי של לבנון. דיווח: 4 הרוגים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו ביירוטים הלילה בשמי דמשק

התקשורת הסורית דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) כי פיצוצים נשמעו בבירה דמשק, לאחר שמערכות ההגנה האוויריות הגיבו למתקפת טילים על העיר. בתקשורת הסורית טוענים כי מערכות ההגנה האוויריות הצליחו לפגוע במספר טילים. בנוסף, על פי הדיווחים גם על העיר חומס, שנמצאת במערב המדינה וצפונית לדמשק, נורו טילים. עוד דווח כי לפחות ארבעה אזרחים נהרגו במתקפה, ו-21 נפצעו.

משרד ההגנה הסורי מסר כי מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד טילים ששוגרו לעבר אתרים צבאיים בחומס ובפרברי דמשק על-ידי מטוסי קרב ישראלים וספינות מלבנון. גורם צבאי סורי אמר כי, "מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו בעקבות תקיפות אוויריות של ישראל מהמרחב האווירי הלבנוני".

כלי תקשורת המזוהים עם המורדים דיווחו כי בין היעדים שהותקפו הייתה הדיוויזיה הראשונה של צבא סוריה, בה, על פי הטענות, משוכנים אנשי משמרות המהפכה האיראניים ואנשי מיליציות שיעיות המגובות על ידי איראן. בערוץ אל-חדת', שמשדר מאיחוד האמירויות, דווח שהותקפו מחסני אמל"ח באזור המזרחי של הר אל-קלמון ואזור העיירה א-זבדאני, בפרברי דמשק.

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי מטוסי קרב וספינות ישראליות תקפו לפחות עשרה יעדים של משטר אסד, איראן וחיזבאללה בחומס ובדמשק. בהודעת המרכז צוין כי בין האתרים שהותקפו היה גם המרכז למחקרים ופיתוחים מדעיים בג'ומראיא. לפי ההודעה, בתקיפה נפגעו גם אתרים של חיזבאללה שממוקמים בהרי קלמון הסמוכים לגבול לבנון-סוריה.

לפי הדיווח התקיפות כוונו לעבר יעדים השייכים לצבא הסורי, למיליציות איראניות ולחיזבאללה בפרברי הערים דמשק וחומס. בין היעדים: בסיס הדיוויזיה הראשונה באזור אל-כיסווה, דרומית לבירה; אתרים של משמרות המהפכה של איראן בחטיבה 91, דרומית לדמשק; המרכז למחקרים מדעיים באזור ג'מראיא בפרברי דמשק; ואזור של גנים, שנמצא בין העיירות ג'דידה ערטוז וסחנאיא בפרברי דמשק.

עוד דיווח המרכז כי הותקפו יעדים צבאיים של חיזבאללה בחלק המערבי של הר הקלמון, בגבול שבין סוריה ללבנון. התקיפות, לפי הדיווחים, גרמו לשריפות גדולות במחסני אמל"ח באותם אזורים. באשר לתקיפה באזור חומס, דווח כי מטוסי חיל האוויר תקפו את המרכז למחקרים מדעיים בכפר אום חארתין בפרבר המערבי של חומס, וכן שדה תעופה צבאי בפרבר הדרומי של העיר, היכן שיש נוכחות של חיזבאללה וכוחות איראניים – וכתוצאה מכך ישנם פצועים בשורותיהם.

במקביל, בקפריסין דיווחו על עצם זר שנפל מהשמיים והצית שרפה אולם לא ברור עדיין האם יש קשר בין האירועים. עם זאת עלה החשד שמדובר באחד מטילי היירוט הסוריים שהחטיא את המטרה, ככל הנראה מסוג S-200. תושבים סיפרו בתקשורת בקפריסין כי הם ראו אור בשמיים ושמעו שלושה פיצוצים עזים ממרחקים של קילומטרים.

שר החוץ של צפון קפריסין, קורדט אוזרסאי, אמר כי גורמים רשמיים בודקים את הפסולת. "על פי המידע שקיבלתי מהמקורות הצבאיים שלנו, הגורם לתקרית שאירעה הלילה לא היה מטוס או אחד מרכבינו הצבאיים", הוא כתב בטוויטר. "חיילינו, שוטרים ולוחמי האש שלנו עושים בדיקות ומגיבים בזירה".

אמש, פרסמה חברת ISI הישראלית צילומי לוויין חדשים שמראים תמונה מדאיגה לפיה הושלמה פריסת מערכת ה-S-300 על אדמת סוריה. לפי הצילומים מאזור העיר מסייף שבמחוז חמאת במערב המדינה, נראה המשגר הרביעי שנפרס לצד המשגרים האחרים ושני מכ"מים. עד כה היו שלושה משגרים באתר, מדובר בהשלמה של הפריסה הזקיפה של המשגרים, בנוסף ניראה סלילת כביש לאתר מבסיס סמוך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איין מאהל אויף אלע מאהלן, העדיקן מיט זיי אויף שטענדיק,
פעם אחת ולתמיד לגמור איתם וזהו ולסגור איתם חשבון זה כמו להזמין פיצה ולכול כל יום עוד טבעת זית ועוד טבעת זית,
Once and for all to finish with them and settle down with them

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture