צילום: גלעד קוולרצ'יק

גנץ: "התנהלות נתניהו מול עזה משדרת לטהראן מסר של חולשה" • צפו

יו"ר כחול לבן נשא התייחס לאובדן ההרתעה ולאיום האיראני: "מול אויב כמו איראן אסור למצמץ, זה נכון גם לגבי רצועת עזה". לדבריו, "כאשר אקים את הממשלה לאיראן לא יהיה נשק גרעיני". עוד טען: "אני יודע איך להחזיר את ההרתעה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: כנס הרצליה שנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס הבוקר בנאומו בכנס הרצליה לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה הלילה, "סוריה הפכה למדינת אויב לא יציבה שבה מתבססים כוחות איראנים. הדבר מחייב את ישראל לפעול כנגד נשק שזולג לחיזבאללה. האיום התעצם וחשוב לשמור על יכולת הפעולה, ההרתעה והעמימות הנדרשת".

גנץ הביע ביקורת חריפה על נתניהו על רקע המצב הביטחוני בדרום, "ההרתעה התחלפה בגמגום שלא ממצה את הכוח ההתקפי של ישראל. ההתנהלות הזו משפיעה במידה ניכרת על הביטחון הלאומי שלנו. בראש ובראשונה היא משפיעה על תושבי הדרום. אבל הנזק לא נעצר רק שם. השלכות המדיניות שמוביל ראש הממשלה מתפרסות גם לאזורים ולגזרות נוספות. גם האיראנים בטהרן עוקבים אחר המדיניות הזו. ההתנהלות של נתניהו מול עזה משדרת מסר של חולשה. היא משפיעה על הנחישות של האיראנים לערער את היציבות במזרח התיכון. את הדרך הזו אני מחויב לשנות".

לדבריו, "המדיניות הביטחונית של נתניהו בשנתיים האחרונות הובילה לשחיקת ההרתעה ולהסכם האחרון שמעורר בצדק את זעמם של התושבים. כשאנשים הופכים שקופים, הערבות ההדדית ותחושת השייכות נשחקת ויש בכך סכנה לחוסן הלאומי שלנו. תושבי הערים והיישובים בעוטף עזה מתמודדים בגבורה ובאצילות נפש עם המצב הסבוך הזה: גננת צריכה ללמד ילדים בני 3 עד 5 איך להתנהל באזעקה, הליכה לבריכה בקיץ נהיית משימה להורים. אבל אנשי העוטף מעידים שלא פחות מהטילים והבלונים שמשוגרים מעזה – פוגעת בהם ההתעלמות של ממשלת ישראל והעומד בראשה. מנהיג עם יושרה היה מתייצב שם בשבוע שעברו אומר בכנות לאן הוא מנווט".

לטענתו, "אני יודע איך להחזיר את ההרתעה", והסביר, "אני מתכוון להוביל מדיניות ביטחונית חדשה מול עזה פשוטה ונחושה. השלב הראשון, השבת ההרתעה. נכתוש מהאוויר ונחזור לסיכולים ממוקדים. אנחנו יכולים להגביר את הלחץ על חמאס. אחרי שנחזיר את ההרתעה ונגיע לרגיעה, נעבור לשלב המדיני".

"אנחנו ניזום ונוביל מהלכים אזוריים בשביל לפתח את התשתיות הכלכליות ולתת אור של תקווה לאזרחים ברצועת עזה. הסיוע ההומניטארי ייעשה באופן מסודר ורציף, בשאיפה יחד עם הרשות הפלסטינית ודרך ארגונים בינלאומיים.ובכל מקרה – לא במזוודות כסף שלא משאירות שום פיקוח על נתיבי הכספים. חשוב לומר, לא נאפשר הסדרה שלא תכלול את השבת הגופות של אורון שאול ושל הדר גולדין ואת אברה מנגיסטו שעדיין נמצא בעזה".

עוד הוסיף לגבי האיום האיראני ואמר כי אם יהיה ראש משלה, "אמשיך ואפעל לחיזוק הקואליציה הבינלאומית נגד איראן. אעשה זאת בזהירות ובאחריות. תוך שמירה עיקשת ונחושה על האמינות שלנו. לא צריך להפריז במילים או לפזר הבטחות שווא. צריך להיותו מוכנים לפעול – ואם אדרש לכך, לא אהסס להפעיל את הכוחות של ישראל. אלו לא רק איומים. מול אויב כמו איראן אסור למצמץ. צריך לעשות את מה שצריך כשצריך. הגישה הזו נכונה ונדרשת לא פחות ברצועת עזה. מבצעים מיוחדים עושים כשאפשר, מלחמות עושים כשצריך, את הכוח בונים בין המערכות. כמובן, משתדלים לא להפעיל אותו כשאפשר אחרת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אה נתניהו
בני גנץ קטל אותך .
בתקווה שתושבי חזית ישראל הדרומית
לא יבחרו בך יותר.

נראה לכם שאני ישמע במשך 20 דקות לאחד כמהו שתמך בהסכם עם איראן ופתאום הוא מעביר ביקורת
בנושא איראן עדיף שישתוק עוד אלוףפוליטיקאי.
בתבא לומדים איך להיות אלופים בפוליטיקה אחרי הצבא.
רק אחרי מנהיגים שלנו נשמע ונלך הרב איכלר ,ליצמן…

מר גנץ אתה גיבור כשאתה לא בתפקיד . כשהיית התשת את ההרתעה של צהל אל מול כל מחבל זוטר . אני יודע שכשתב על כסא ראש הממשלה ויהיו לך את הכלים לעשות מה שאתה אומר היום לעשות . אתה לא תעשה . אתה רק דיבורים כמו כל השמלאנים ההזויים . אתם רק פוזה ורכילות ולא יותר . מה גם שאתה לא משכנע בדיבורי הסרק וההזיות שלך . אתה ומר יהיר ומר ברח עשיתם את כל השגיאות שאפשר לעשות . צאו לפנסיה ותלכו כמו שעשיתם עד עכשיו לכנסים של אזכרות למחבלים . בזה אתם טובים .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture