צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות מינוי אמסלם: נתניהו פועל להרגעת חכי"ם שציפו לקידום

בניסיון למנוע ביקורת נגדו בעקבות מינוי אמסלם לשר התקשורת מקיים הערב נתניהו שיחות עם ח"כים מאוכזבים בליכוד. נתניהו לח"כ ביטן: "אתה המינוי הבא לשר בממשלה". ובעבודה מו"מ כושל בין שמולי לשפיר על ריצה משותפת • 77 ימים לבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בניסיון למנוע ביקורת נגדו בעקבות מינוי ח"כ דודי אמסלם לשר התקשורת מקיים הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחות עם ח"כים בליכוד המצפים לקידום. מי שרבים העריכו כי יקודם על ידי נתניהו לתפקיד שר התקשורת הוא ח"כ דוד ביטן, אך לבסוף כאמור, מונה אמסלם. גורמים המעורים בנושא יודעים לספר כי אתמול התקיימה פגישה בין ביטן לנתניהו והאחרון הבטיח לו כי "אתה המינוי הבא לשר בממשלה". נתניהו טען שהשר גלעד ארדן עשוי להודיע בקרוב על פרישה לטובת תפקיד באו"ם, אם כך, אמר, ביטן ימונה לשר.

בתוך כך, חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר מהליכוד, הגישו לפני היום עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד שריון מפלגת 'כולנו' ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות.

ראש הממשלה החליט למנות את ח"כ דודי אמסלם לשר התקשורת

חברת הכנסת מיכל שיר טענה כי "החלטת מזכירות הליכוד פסולה מעיקרה והתקבלה בחוסר סמכות, תוך הפרה של סעיף 57א. לחוק הבחירות לפיו: 'לא ייעשה הסכם ולא תינתן התחייבות הבאים להבטיח מקום ברשימת מועמדים לכנסת לחבר כנסת מסויים או לקבוצת אנשים, אלא לאחר היום ה-90 שלפני יום הבחירות לכנסת'". עוד הוסיפה: "הגוף היחיד אשר מוסמך לקבל החלטה בנושא שריון מועמדים ברשימת הליכוד הוא מרכז הליכוד".

ח״כ שיר הוסיפה: "לא יתכן שאנשים ללא כל קשר לתנועת הליכוד, אשר הגדילו לעשות וגם פעלו והתבטאו נגד התנועה, יקודמו על פני חברים נאמנים וותיקים אשר נמצאים בתנועה שנים רבות".

גם ח״כ אריאל קלנר שעתר אף הוא לבית המשפט מסר: "השריון של חברי כולנו לא יביא בוחרים נוספים לקלפי, ודוחק הצידה חברי ליכוד שנותרו נאמנים לתנועה".

הפריימריז ב'עבודה'

מחר יתקיימו הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, ושניים מהמתמודדים – חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, מודאגים מפיצול קולות שיוביל לניצחון המתמודד השלישי חבר הכנסת עמיר פרץ. בעקבות החשש, השניים קיימו משא ומתן לשיתוף פעולה וריצה משותפת, אך לא הצליחו להגיע להסכמה על איך תיראה ריצה זו ועל כן הפגישה נכשלה.

תמליל של הפגישה פורסם הערב ב'חדשות 12', וחשף את חילוקי הדעות בין הצדדים, שהובילו לכישלון הפגישה. לפי הדיווח שמולי הגיע למטה של שפיר לבחון את שיתוף הפעולה בין השניים – במהלך השיחה שמולי הציע לשפיר שותפות אבל עם היררכיה, האחד מעל השני, בזמן שמנגד שפיר דיברה על מודל שיתופי, בסגנון נפתלי בנט ואיילת שקד. שפיר הציעה: "אפשר לעשות שותפות מלאה, שני אנשים באותה רמה" והוסיפה כי הם ייאלצו להסכים על קווי יסוד, ועל איזה כיוון המפלגה תלך, אך לדבריה : "זאת שותפות מלאה לגמרי".

כששמולי הבין שמדובר בהנהגה משותפת הוא שאל את שפיר איך זה אמור לעבוד. שפיר ענתה לו שיש כבר מפלגות כאלה בעולם: "זה חדשני, מעניין". למרות ניסיונותיה, הוא ענה שלדעתו העניין ייראה "מצחיק" כשיש שני מנהיגים על 4 ח"כים. "אנחנו שישה ח"כים, אבל נהיה יותר כי אנחנו ממציאים משהו חדש", ענתה לו שפיר, ושמולי ענה בחזרה: "אני חושש כי דווקא בגלל שהיחסים בינינו רעועים, זו עלולה להיות מלחמת התשה".

שמולי לשפיר: "חייבים לאחד כוחות, מוכן לערוך סקר שיקבע"

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ששמולי הציע לשפיר לקיים סקר בין מתפקדי המפלגה, שיקבע מי מהם יתמודד בפריימריז לראשות המפלגה מול עמיר פרץ. חברת הכנסת שפיר התייחסה להצעתו של שמולי ואמרה: "חברי איציק, שמכיר את הנתונים ואת ההובלה שלי בסקרים האמיתיים, נבהל הבוקר – אז החליט לייצר ספין. כבר הצעתי לו שותפות מלאה בין שווים, והוא סרב לה".

ח"כ שמולי אמר בתגובה לשפיר כי על פי הנתונים שבידיו משני סקרי העומק הקודמים, הקרב בינו ובין פרץ צמוד והמשך הפיצול במחנה השינוי מסכן באופן אמיתי את הסיכוי להתחדשות במפלגה, ויחד עם זאת מתחייב מראש לקבל כל תוצאה גם כאן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture