Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv

בכירים ברשות: "שליחי טראמפ מחסלים כל סיכוי להשגת שלום"

בכירים ברמאללה אמרו כי שליחי הבית הלבן למזה"ת ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט מרחיקים את האפשרות להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. הבכירים תקפו גם את השגריר פרידמן על רקע השתתפו בחשיפת "הדרך לעולי הרגל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכירים ברשות הפלסטינית אמרו היום (חמישי) במהלך התייעצויות שקיימו ברמאללה, כי שליחי הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, "מחסלים כל סיכוי להשגת שלום במזרח התיכון". הבכירים החברים בוועד הפועל של אש"ף, תקפו גם את שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, על רקע השתתפותו בחשיפת "הדרך לעולי הרגל" בעיר העתיקה בירושלים הגדירו אותו – "מתנחל". לדבריהם: "השתתפותו חסמה כל אפשרות לדבר על תפקיד האמריקאים באזור, זאת לאור חבירת אמריקה לימין הקיצוני ולמתנחלים".

הדברים פורסמו ב'מעריב', לפי הפרסום, הבכירים דחו גם את דברי יועצו הבכיר של טראמפ וחתנו, ג'ראד קושנר, שצוטט אומר השבוע כי "עסקת המאה", תבקש לשלב פליטים פלסטינים בתוך מדינות ערב. "קושנר מדבר על סיום זכות השיבה לאחר כשלון סדנת בחריין בניסיון למכור אשליות, הוא מקווה לעשות זאת באמצעות מיליארדי דולרים בניסיון לסחור בזכויות הפלסטינים תמורת כסף ופרוייקטים וירטואליים".

קושנר, שעומד בראש צוות השלום של הבית הלבן אמר אתמול בשיחת עם כתבים מישראל ומהעולם הערבי כי הבית הלבן יודיע בשבוע הבא על צעדי המשך בנוגע לתכנית השלום. "בשבוע הבא נודיע מה הצעדים הבאים שלנו ונמשיך להתקדם", אמר.

"אנחנו מרוצים מאיך שהתנהלה הסדנה בבחריין, ומהעובדה שכולם אמרו שזו תכנית טובה, אבל צריך שממשלות יהיו מוכנות להגשים את המטרות", אמר קושנר והוסיף: "כששמים קודם את הפוליטיקה, אנשים חוששים להמשיך הלאה, ואנחנו עשינו את ההפך. העובדה שהצבנו תכנית ברורה של 140 עמודים מראה שמדובר בתכנית רצינית".

קושנר תקף בחריפות את הרשות הפלסטינית שסירבה לקחת חלק בסדנה הכלכלית שהתקיימה בבחריין, "ההנהגה הפלסטינית עשתה טעות אסטרטגית כשלא הצטרפה לסדנה הכלכלית בבחריין. הם נראו די טיפשים כשניסו להיאבק בזה. הצגנו חזון של שגשוג ותקווה לעם הפלסטיני, ולא ברור לי מה ההנהגה שלו מוכרת לו. התגובה שלהם הייתה היסטרית ולא מועילה. אנו מאמינים שהיעד של מנהיגות צריך להיות שמירה על העם שלה, לתת לו אפשרות לשגשוג. לא ראינו את ההנהגה הפלסטינית נוקטת צעדים קונסטרוקטיביים כדי שהעם שלה יהיה יותר בטוח ומשגשג".

הוא ציין כי הוא מאמין שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, רוצה שלום. "יש לי הרבה מאוד כבוד אליו. הוא הקדיש את חייו לניסיון לעשות שלום והיו לו עיכובים בדרך, כמו לאבד את עזה לחמאס. אני מקווה שנוכל לתת לו את ההזדמנות לנסות להשיג את זה. הנשיא טראמפ מאוד מחבב את אבו מאזן באופן אישי, ואם הפלסטינים יסכימו לדבר איתנו הם יגלו הזדמנות ופוטנציאל לפתור סכסוך שלא נפתר הרבה מאוד זמן".

עוד אמר יועצו הבכיר של טראמפ כי "סביב עבאס (אבו מאז) יש אנשים שלא מעוניינים בתוכנית ולכן הם אומרים דברים מטורפים. אנחנו לא מופתעים מזה ואיננו מאבדים את קשר העין עם המטרה להציג לישראלים ולפלשתינים חזון שיראה כיצד הם יכולים לחיות טוב יותר". קושנר שב ואמר כי "הפלשתינים מתחילים לראות שלא ישראל, אלא ההנהגה שלהם אחראית לבעיות שלהם ולכך שאין להם הזדמנויות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ הגבר!! תמשיך ככה!!!!

טרמפ הגבר!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture