צילומים: פלאש 90

מחשש לאיבוד קולות: שקד מנסה לקדם איחוד רחב בימין

שרת המשפטים לשעבר פועלת לאיחוד רחב בימין, הרעיון עלה לרשימה אמש בפגישתה עם נפתלי בנט. לפי היוזמה תהיה רשימה משותפת עם איחוד הימין ויו"ר הבית היהודי, ועוצמה יהודית. המכשול המרכזי: התנגדות גורמים בציונות הדתית לצירופו של בנט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש (שני) התקיימה פגישה בין השר לשעבר איילת שקד יו"ר הימין החדש נפתלי בנט, במהלכה עלה רעיון מצדה של שקד לאיחוד רחב בימין הכולל את איחוד הימין רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' ושותפה הפוליטי נפתלי בנט. הרעיון עלה לקראת ההכרעה על המשך דרכה הפוליטית של שקד. אם ייצא לפועל, צפויים להצטרף לאיחוד גם אנשי עוצמה יהודית. לפי דיווח ב'וואלה חדשות', שקד מנסה לקדם את היוזמה בהקדם.

הבעיה העיקרית בפניה עומדת שקד היא ההתנגדות של גורמים בציונות הדתית לחזרתו של בנט למפלגה, אף אם מדובר בגוש טכני בלבד. זאת בשל עזיבתו הפתאומית את הבית היהודי ערב הבחירות הקודמות. בנוסף עלו טענות מצד גורמים בציונות הדתית בעקבות קמפיין שהוביל בנט בשבועות האחרונים נגד תפיסת העולם של רוב חלקיה דבר שהגביר את הזעם על היו"ר לשעבר. שקד לא ציינה בפגישה אם תצטרף לאיחוד כזה מתוך הימין החדש שבה התמודדה בבחירות הקודמות או במפלגה אחרת, אך ההערכה כי לא תנטוש את המפלגה במידה והמהלך ייצא לפועל.

גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה אמש לראשי הימין בקריאה לאחדות. לדבריו, "יש לנו משימות גדולות לפנינו ואני מנצל את הבמה הזאת לקריאה מדם ליבי לכל מי שרוצה להמשיך את הפלא הזה של מדינת ישראל ולהמשיך את התנופה של מדינה חזקה יותר, ציונית יותר, יהודית יותר, מתוך הסתכלות אופטימית על המציאות כמו שהציונות הדתית עשתה מאז ומעולם. בואו ונלך ביחד, נגבש כוח ולא נאבד קולות, נבנה חברה בריאה יותר, טובה יותר ונמשיך את כל הטוב שיש לנו כאן".

ח"כ מיקי זוהר, שתומך בשריון איילת שקד בליכוד, אומר הבוקר ב'ערוץ כנסת' כי ההתנגדות לשריון שלה לא מגיע מנתניהו אלא מבכירים אחרים בליכוד: "נתניהו אמר לי שיש התנגדות בכירים בליכוד לשריין אותה וזה יוצר בעיה. הגברת נתניהו לא מתעסקת בעניין הזה למרות מה שרוצים לחשוב. כל מי שטוען את זה לא יודע מה הוא אומר. ההתנגדות הנחרצת לשריון שקד לא מגיעה מנתניהו אלא מבכירים בליכוד".

זוהר ציין מה יהיה המחיר לדעתו אם שקד לא תשוריין בליכוד וטוען כי שרת המשפטים לשעבר יכולה לתרום לליכוד לפחות שני מנדטים: "דמיינו לכם מצב כזה שליברמן יצליח לשכנע את שקד ללכת איתו. זה אומר סוף שלטון נתניהו. אם שקד הולכת לימין החדש ולא עוברים את אחוז החסימה. אני מעריך ששקד יודעת להביא איתה חצי מהקולות שקיבלה עם הימין החדש בבחירות האחרונות וזה שני מנדטים. זה ההבדל בין לנצח את הבחירות או להפסיד אותן. צריך להזכיר שליברמן לא במחנה שלנו".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר השבוע בריאיון כי הוא לא שולל את צירופה של שקד לרשימת המפלגה, אך בסביבתה הודו כי "זו אינה אופציה".

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט נפגש אתמול ממושכות עם שותפתו לשעבר איילת שקד ודן איתה באפשרות ששיתוף הפעולה ביניהם יימשך גם במערכת הבחירות הקרובה. "מי שהספיד את שיתוף הפעולה הפוליטי בין שקד לבנט, עשה זאת מוקדם מידי", צוטטו מקורבים לשקד ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח של מיכאל שמש, בפגישה בין השניים הושגה התקדמות ונקבע פגישה נוספת כבר להמשך השבוע הנוכחי. במקרה ויתאחדו, ייגשו למשא ומתן משותף לחיבורים נוספים בימין. ב'חדשות 13' דווח הערב כי נוטה לא לקבל את ההצעה מאיחוד מפלגות הימין, שמוכן להעניק לה את המקום השני וככל הנראה גם את תיק המשפטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפשר לחשוב שמישהו פעם בחר בפרץ הזה לאיזה תפקיד באיזה פריימריז או משהו שהוא כל כך מתעקש על מקומו והורס את הציונות הדתית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture