Noam Revkin Fenton/Flash90

שר הפנים הכריע: אין הארכות נוספות, קובי יזומן לשימוע

שר הפנים הכריע כי לא תינתן ארכה נוספת לאישור תקציב הרשויות, זאת לאחר שנתן ערכה של שבועיים מהמועד הקבוע בחוק. קובי אמר הבוקר כי "לא פיטורים ולא נעליים. השר דרעי לא יוכל להדיח אותי. הרבה מאוד אנשים יאכלו את הכובע שלהם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הפנים אריה דרעי הכריע הבוקר (שני) כי לא תינתן ארכה נוספת לאישור תקציב הרשויות, זאת לאחר שנתן ערכה של שבועיים מהמועד הקבוע בחוק. בהודעת משרד הפנים נכתב כי בעקבות החלטת השר דרעי "יפוזרו מליאות המועצה ברהט, ירכא, טבריה ועוספיה וראשי הרשויות יוזמנו לשימוע שבו יוחלט על המשך כהונתם". במשרד הפנים הוסיפו: "למרות הארכה בת שבועיים שניתנה על ידי השר דרעי, המועצות ברשויות המקומיות- רהט, ירכא, עוספיה וטבריה, לא אישרו את תקציבן עד ה 14/7/19 ועל כן הן מפוזרות. ראשי הרשויות יוזמנו לשימוע במשרד הפנים לבחינת המשך כהונתם".

עוד ציינו בהודעת המשרד כי שר הפנים, העניק לרשויות הנ"ל, לפנים משורת הדין, ארכה של 14 ימים מעבר לתאריך הקובע (30.6.2019), על מנת לאפשר להן לממש את ההליך הדמוקרטי במליאות המועצה. התקציב לא אושר ברשויות אלה, למרות שלראשי הרשויות ניתנה חצי שנה לאישור התקציב, מאז הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018.

הבוקר אמר ראש עיריית טבריה רון קובי כי "דרעי יפחד מאד בשימוע, הוא לא יכול לפטר אותי". לדבריו: "לא פיטורים ולא נעליים. השר דרעי לא יוכל להדיח אותי. הרבה מאוד אנשים יאכלו את הכובע שלהם". במשרד הפנים מסרו בתגובה לראיון של קובי ששודר ב'גל"צ': "גורמי המקצוע במשרד פועלים באופן ענייני, אולם רון קובי עסוק רק בגידופים, קללות והסתה נגד פקידי ציבור".

סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ הרב יעקב ליצמן מסר הבוקר כי "טבריה אמרה הלילה לא להסתה ולשנאה. ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו על יום שבת קודש ונגד היהדות". ליצמן בירך את הגורמים שהביאו להדחתו של קובי: "אני מברך את חברי האופוזיציה בטבריה שגילו אחריות ציבורית לעתיד העיר טבריה ולתושביה, התאחדו ופעלו יחד לסיום כהונתו של רון קובי, שפעל בבוטות ובהסתה נגד כל הקדוש והיקר ולא הצליח לנהל את טבריה ולו יום אחד".

כמו כן שיבח ליצמן את דרך הטיפול של שר הפנים בסוגיה: "מברך את שר הפנים הרב אריה דרעי על ניהול נכון, מקצועי ומאוזן של תהליך סיום כהונת ראש עירייה שלא הצליח להעביר תקציב, כמתחייב בחוק". הוא הוסיף כי "העיר טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו גם ראשי עירייה אחרים, ראשי מפלגות אחרות ומועמדים למחצה לראשות ממשלה: מי שמרים יד נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת, סופו להיכשל. דרך השנאה, ליבוי ההסתה ושימוש ציני במלחמות דת מהווה מתכון לכישלון פוליטי".

"אנו קוראים לראשי העיר בישראל ולראשי המפלגות השונות לקראת הבחירות, להוביל שיח של אחדות, הידברות ועשייה". הוסיף ליצמן, לדבריו: "הציבור החרדי הוא בעל ברית נאמן וראוי לכל מי שהאחדות בעם חשובה לו, בשמירה על הסטטוס קוו ומסורת ישראל, תוך מניעה מהסתה כלפי האוכלוסיות השונות ובעד שיתוף פעולה לטובת כלל אזרחי ישראל".

בקרוב יזומנו ראשי הרשויות לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, שיעביר את המלצתו לשר הפנים דרעי. השר יכריע האם ימשיכו ראשי הרשויות לכהן בתפקידם, או שימונה במקומם ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים. לשימועים יוזמנו גם חברי המועצות המודחים, כדי שיסבירו מדוע כשלה המועצה בה כיהנו באישור התקציב.

ארבעה רשויות מקומיות לא הצליחו אמש להעביר את תקציב 2019, כאשר בטבריה התקיימו 5 ישיבות מועצה בנושא התקציב. בירכא התקיימו 4 ישיבות, בעוספיה התקיימו 5 ישיבות וברהט התקיימו 7 ישיבות מועצה בנושא התקציב. אך כאמור רשויות אלה לא הצליחו להעביר את ההחלטה אמש.

במשרד הפנים מציינים כי גוש חלב וכפר מנדא, אישרו את תקציבן בסמוך למועד האחרון, עוד לפני תקופת הארכה (30.6). וכן אור עקיבא אישרה את תקציבה בתקופת הארכה שהעניק שר הפנים לרשויות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל טוב ויפה
אבל מאות בנות ספרדיות עדיין לא התקבלו ללא שום סיבה
הפתרון היחיד להתנות את פתיחת הסמינרים והעברת התקציבים במיגור האפליה

קובי רון חולה אנוש. ביקשתי מבית החולים אברבאנל שיקבלו אותו בחיבוק כי הוא באמת סובל מהפרעות התנגדות סוציאליות וצורך אישפוז במחלקות הדחופות לאישפוז ובידוד.
כמו כן, לא זריקה אחת של סם אלא שתיים בבת אחת. מינון לשבוע שלם פעמיים ביום בזמן הבידוד. אחרת הוא ישתולל.

לשלום : שלום וברכה
שהבנות תילכנה לבית המורה ולמרכז החרדי להכשרה מקצועית
יותר זול ויותר כשר מהסמינרים
כי שמה אין אפליה אלא הכל מקצועי

על כל תושבי טבריה החרדים לעשות חשבון נפש.

בוקר טוב ישראל . מי זה קובי רון שמדברים עליו זמן מה . שאלתי וחקרתי ותא מצאתי . אם כן אני לא מאמין שיש אדם כזה . כלומר אין כלום ולא היה כלום . ואם יש אחד כזה כנראה שהוא הבל וריק שאין בו ממש . וחבל לדבר ולהשקיע זמן ושיחה ומאמץ על דבר ריק שאינו קיים . ואם כן ואין הוא קיים אפשר לומר עליו שהוא אינו קיים . מטורלל או או טיפש או חולה נפש . כי אין דבר כזה מימלא קובי ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture