לראשונה: עיריית ירושלים נערכת לקליטת הרבבות בציון האור החיים הקדוש

בעקבות פעילותו הנמרצת של סגן ראש העיר יוסי דייטש: עיריית ירושלים מתקצבת את ההיערכות לקליטת הרבבות בציון האור החיים הקדוש. האלפים יחלו לנהור אל הציון היום, ערב ההילולא, ומחר לאורך כל יום ההילולא לתפילה ולהעתרת בקשות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת יום ההילולא של מרן קדוש ישראל האור החיים הק', אשר יחול הערב ומחר, נוטלת עיריית ירושלים בפעם הראשונה חלק פעיל בהכנות וההיערכות לקליטת הרבבות במתחם הציון הקדוש, בהר הזיתים.

מדובר בהישג מיוחד של סגן ראש העיר יוסי דייטש, שפעל מול ראש העיר משה ליאון להשגת התקציב עירוני המיוחד לקליטת ההמונים העולים לציון. בתיאום עם ראש העיר ובהנחייתו אושר התקציב המיוחד וההיערכות הלוגיסטית ברובה ממומנת על ידי עירית ירושלים.

סגן ראש העיר דייטש אמר כי ראש העיר רואה חשיבות רבה בהשתתפות העירייה באירוע מסוג זה המתחולל בתוך שטחי ירושלים, שכן מדובר באירוע בעל חשיבות רבה בהיבט הערכי, ככזה שמעלה על נס את מורשתה של ירושלים ואחת מדמויות ההוד שפעלו בה והאירו מתוכה לכל קצווי העולם.

"כשאלפי אנשים מכל הארץ ומהעולם הרחב עולים לירושלים כדי להשתטח על ציונו הקדוש של רבינו האור החיים בהר הזיתים", אמר ראש העיר לסגנו דייטש, "זהו אירוע שאיננו יכולים להתעלם ממנו כרשות עירונית המארחת אותו מדי שנה, ועלינו לדאוג לרווחת העולים ולביטחונם". דייטש מציין כי המעורבות העירונית לראשונה, היא בשורה ותודתו על כך גם לחבר מועצת העיר דוד בלומנשטוק מחזיק תיק תרבות תורנית.

בדיון שנערך במשטרת ירושלים, בראשות סגן ראש העיר יוסי דייטש, לקבלת עדכונים אחרונים והשלמת ההיערכות, השתתפו משה פינצי סגן מפקד מרחב קדם, ניסו גאוטה מתחנת 'שלם', אלי דוד קצין אג"ם מרחב קדם, הלל הורביץ מנהל מועצת בתי העלמין, נציגי חברת אגד ובן ציון קופרשטוק ממארגני ההילולא.

בסיור שהתקיים לאחר הדיון עקבו המשתתפים אחר עבודות ההיערכות הכוללות התקנת הצללה סביב שטח הציון, שיפור דרכי הגישה, התקנת מערך התאורה במקום שיפעל במשך כל הלילה והעמדת ברזיות שתיה לטובת אלפי העולים. נציגי העירייה הדגישו בסיור כי לא תותר כל הצבת דוכנים ורוכלות בציון וסביבותיו ביום ההילולא. במהלך הסיור הוצגה מערכת הסדרי צירי הגישה ואבטחתם, וכן ההיערכות הביטחונית סביב הר הזיתים לאורך יום ההילולא.

גורמי המשטרה שהשתתפו בסיור הדגישו כי האבטחה המוגברת סביב הציון תפעל לאורך כל שעות היממה, מהגעת ראשוני המתפללים ועד לסיום ההילולא ועזיבת אחרון העולים את הציון. "עלינו לדאוג לכך שציבור העולים יידע שניתן לעלות לציון בבטחה, ולשם כך נדרשת נוכחות משטרתית גבוהה באזור ואני בטוח שכך יהיה בעזרת ה'", אמר דייטש.

בנושא התחבורה סוכם מול נציג חברת 'אגד' כי קו 51 יפעל בלוח זמנים מיוחד, והחברה תעמיד צי מיוחד של אוטובוסים שיפעלו לאורך יום ההילולא, כאשר לבקשת דייטש יפעל מערך ההסעות בליל ההילולא עד השעה 02:00 בלילה, ולאורך יום ההילולא מהשעה 8 בבוקר ועד 12:30 בלילה.

דייטש וגורמי המשטרה הדגישו כי הקריאה לציבור העולים היא לעלות רק באמצעות תחבורה ציבורית, על מנת להקל על ההגעה הסדירה למקום ועל אבטחת הצירים. הציר הסמוך לבית העלמין יהיה חסום לתנועת כלי רכב פרטיים לאורך יום ההילולא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture