רבבות פקדו את קברו של בעל 'האור החיים' הקדוש ביום ההילולא

היום ואתמול: למרות החום הכבד למעלה מ-150 אלף איש הגיעו לציון הקדוש של בעל 'האור החיים' זיע"א בהר הזיתים בירושלים. מועצת בתי העלמין: השנה חל גידול עצום במספר העולים שעלו להתפלל בציון הקדוש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

למרות החום הכבד למעלה מ-150 אלף איש הגיעו בימים רביעי וחמישי לציון הקדוש של בעל 'האור החיים' זיע"א בהר הזיתים בירושלים ביום ההילולא החל בט"ו בתמוז לשפוך שיח ולבקש רחמים על צרות הכלל והפרט. במועצת בתי העלמין בראשות המנכ"ל הרב הלל הורביץ והרב יצחק הנאו מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים, האחראים על סידור וארגון העלייה ציינו כי השנה חל גידול עצום במספר העולים שעלו להתפלל ולהתחנן על צרות הכלל והפרט בציון הקדוש המסוגל לישועות.

המארגנים זוקפים את ההצלחה השנה לשותפות של עיריית ירושלים שביוזמת ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון וסגן ראש העיר הרב יוסי דייטש ומחזיק תיק תרבות תורנית הרב דוד בלומנשטוק, הוקצה תקציב עירוני בסכום של למעלה מ-200 אלף שקל לטובת מימון ההכנות לעליית ההמונים.

סידורי העלייה נעשו בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל מרחב קדם שעשתה הכול על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של העולים. לאור הניסיון של השנים האחרונות שבהם מספר העולים גדל משנה לשנה, הוחלט במשטרה לסגור את שטח הר הזיתים באופן הרמטי לכלי רכב פרטיים. החלטה זו מנעה אנדרלמוסיה. העולים הגיעו בתחבורה ציבורית שסיפקה חברת 'אגד' שהפעילה מספר רב של אוטובוסים שיצאו ממרכז ירושלים להר הזיתים.

גל החום הכבד היווה אתגר מיוחד למועצת בתי העלמין שהשקיע בהקמת עמדות שתיה רבות ואוהל תפילה מוצל למען יוכלו המתפללים לשפוף שיח בנחת וברחבה ולבקש רחמים בזכות 'האור החיים' הקד' על הכלל ועל הפרט. כמו כן יושרו הדרכים ונבנו גשרים מיוחדים עד לציון על מנת להנגיש אותם לציבור. בנוסף נשמרו גדרי הצניעות ונמנעו מכשלות זאת לאור ההדרכה שעברו הסדרנים והשוטרים שנפרסו לכל אורך הדרך אל הציון.

סגן ראש העיר הרב יוסי דייטש: "מה נהדר המראה של קהל הרבבות העולה ללא כל חשש לשפוך שיח בקבר האור החיים הקדוש. השנה יש לנו בעירית ירושלים ביחד עם ראש העיר מר משה ליאון זכות להיות שותפים במימון ההילולא"

מחזיק תיק תרבות תורנית הרב דוד בלומנשטוק: 'אנחנו שמחים להיות שותפים לדבר מצווה של הילולת ה'אור החיים' הקדוש. ושמחים שאכן רבבות עמך בית ישראל זכו לעלות ולהתפלל על קבר הצדיק".

מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו: "שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים מועצת בתי העלמין, עיריית ירושלים, משטרת ישראל, סייע לנו להבטיח עליה מסודרת של הקהל הענק. הציבור רואה בחוש את השינוי האדיר שהתחולל בהר הזיתים בשנים האחרונות, שיהודים יכולים לאורך כל ימות השנה לעלות בבטחה להר".

הרב הלל הורביץ מנכ"ל מועצת בתי העלמין הודה באופן מיוחד לראש עירית ירושלים ולסגן ראש העיר הרב יוסי דייטש ולרב דוד בלומנשטוק מחזיק תיק תרבות תורנית, על היוזמה להשתתף במימון ההילולה. כמו כן הודה לכל הגורמים ששותפים בארגון ההילולא; שוטרי ומפקדי מרחב קדם במשטרת ירושלים. למשרד לשירותי דת ולשר הרב יצחק ועקנין ולמנכ"ל המשרד עו"ד פלוס ולרב בן ציון קופרשטוק ולכל המסייעים בידי עם ישראל לעלות להר הזיתים לציון האור החיים הקודש.

"כמו כן תודה מיוחדת לחברת אגד ולמשרד התחבורה הגב' מורן יונה ומר ארז לבחר על העזרה הגדולה בהעמדת אוטובוסים ייחודיים לטובת העולים תחבורה רציפה במשך 24 שעות לטובת העולים.", ציין הרב הורוביץ והוסיף לציין לטובה את חברת אגד המפעילה כל השנה את קו 84 מתחנת גבעת התחמושת להר הזיתים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האור החיים הקדוש מחכמי מרוקו
ועליו אמר הרה"ק מקאמרנא שהוא רוח דוד המלך
והבעש"ט נפש דוד המלך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture