Hadas Parush/Flash90

תוכנית הממשלה עד 2040: ייבנו 100 אלף יח"ד לחרדים ברחבי הארץ

הממשלה מתכננת להפוך עד שנת 2040, את קריית מלאכי וקריית גת לערים חרדיות – כך נחשף הבוקר ב'כלכליסט' • מה יעלה בדבר 10,000 יח"ד הנוספות בחריש, כמה יח"ד מתוכננות בכסיף ומי עומד מאחורי ההרשמה לדיור חרדי בחריש כבר עתה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאת: שאול כהנא

האם הערים קריית גת וקריית מלאכי תהפוכנה לבעלות רוב חרדי מובהק? לפי פרסום של אמיתי גזית ב'כלכליסט' הבוקר, עד שנת 2040, יזכו הערים הללו לתוספת בנייה משמעותית שתיועד למגזר החרדי.

ומה באשר ליבנה שבעבר דובר אודותיה? ראש העיר מתנגד נחרצות לחרדים שיבואו לעירו, גם לא בשכונות נפרדות. כרגע נראה, כך מעריך בשיחה עם 'ביזנעס' ח"כ מדגל התורה, ללא לחץ קואליציוני נוסף שימומש רק בערב הרכבת ממשלה, לא תהא דרך לייעד את שכונת הענק ביבנה המיועדת כרגע לציבור הכללי – ולהפוך את הייעוד לחרדים.

ביזנעס שימושי

אך הבשורות, לפי הדיווח ב'כלכליסט', כוללות כיבוש מסיבי של קריית גת, שבה מתגוררים כיום רק כ-60 אלף תושבים מול מסה אדירה של כ-40 אלף יחידות דיור שייבנו וישווקו עד 2040 למגזר החרדי. מדובר בשטח הנמצא מערבית לעיר – כיום בשטח השיפוט של המועצה האזורית שפיר שבו אושרו בעבר 10,000 יח"ד ראשוניות למגזר החרדי.

לפי הדיווח של גזית, במקביל, על אדמות מושב תימורים הסמוך לקריית מלאכי ואך ייתכן שקרקעותיו יסופחו לה, תיבנה שכונה בת 15 אלף יחידות דיור, וגם שכונה זו בסבירות גבוהה לייעוד לחרדים.

'כלכליסט' הזכיר כי גם בעיר כסיף בתל ערד שבנגב מתוכנן לקום יישוב חרדי שבו מתכננים לבנות 18 אלף יח"ד, אולם ב'ביזנעס' כבר ציטטנו לא פעם כי הדעות בקרב הח"כים החרדיים חלוקות. ייתכן שבסופו של דבר חצר חסידית גדולה זו או אחרת תיקח את העיר כולה, כמקשה אחת, ותיישב אותה באיטיות.

לפי 'כלכליסט' נשקלת אפשרות כי התוכנית להוספת 10,000 יח"ד לחריש – תשווק גם היא לחרדים. נוסיף, כי אתמול פורסמה בעיתונות החרדית מודעה מטעם "וועדת הדיור הארצי לציבור החרדי" (הטעות במקור) שקראה לציבור החרדי להירשם ליישב את חריש. 'ביזנעס' שיצר קשר עם המפרסמים, שמע כי מדובר בהרשמה שמבצעת חברת 'משכנות' (נדגיש כי חברה בשם 'משכנות העדה החרדית בע"מ' קיימת ועסקה ביישוב חריש מכבר, בהקשר של חסידות תולדות אהרן בעיר, כך פרסם 'כלכליסט' כבר בפברואר 2019) – והפעם מדובר על התיישבות בהרשמה פתוחה לכלל הציבור החרדי.

לחברה יש אפשרות לשווק כרגע, כך לפי המענה הטלפוני האנושי, כ-2,700 יח"ד אולם המוקד בטוחים שניתן להגיע ל-6,000 יח"ד בקלות, אם הדבר יצליח. המחירים פחות אטרקטיביים מהמחירים על הנייר, אולי משום שחלק מהדירות מוכנות לאכלוס [לא היה ברור האם מדובר בדירות על הנייר או דירות לאכלוס מיידי או שיש מספר דירות לאכלוס וכל היתר בהליכי בנייה]. במוקד מדברים על דירת ארבעה חדרים במחיר של 960 אלף שקלים, כשדירה מוכנה כזו עולה כיום בחריש, מוכנה לאכלוס כ-950 אלף ועד 970 אלף לכל היותר. לתשומת לבכם.

הפוינט של 'משכנות' או של "וועדת הדיור הארצי לציבור החרדי" שמציעה גם דירת חמישה חדרים עם חצר ב-1,290,000 הוא במימון הדירה. הפרסום קורא ל-0% הון עצמי, 30% בהלוואה ל-15 שנה ב-6% ריבית, כשהיתרה תשולם במשכנתה עם קבלת המפתח.

ובחזרה לתכניות הממשלתיות. במסגרת פתרונות הדיור לחרדים, נמנית גם בית שמש עם פוטנציאל להוספת עוד 20 אלף יח"ד, לצד אלפי יח"ד בודדות באלעד.

מי שבעבר התנגד להפיכתה של שפיר לחרדית ולתכניות קריית גת מערב באופן חרדי הוא ראש עיריית קריית גת, אבירם דהרי. הוא הבטיח ב-2016 שיילחם בחרדים. אולם הבוקר בראיון שפורסם ב'כלכליסט' הוא מפויס הרבה יותר. "קריית גת תכיל בעתיד למעלה מ-100 אלף יחידות דיור", הוא אומר. "אין לנו בעיה לא עם חרדים, לא עם העולים מתימן, לא עם העולים מחבר העמים ולא עם עולי אתיופיה. קריית גת היא המודל הקלאסי לחיים יחד של כל שבטי ישראל. כפי שאמרתי כל הזמן העיר קריית גת הופכת אט אט למרכז החדש של ישראל והיא תהפוך בשנים הקרובות למטרופולין עם למעלה מ-300 אלף תושבים".

בדיווח נאמר כי בעוד שקריית גת סומנה כמתוכננת לחרדים על ידי מנהל התכנון הארצי, הרי שעתידן של קריית מלאכי תלוי הן בהסכם הגג שייחתם עם ראש העיר והן בכוח הקואליציוני של החרדים. כך גם לגבי 10 אלפי יחידות הדיור העתידיות בחריש.

לנוכח הפרסום ב'כלכליסט', הגיבה רשות מקרקעי ישראל: "רמ"י אישרה תוכנית להרחבת קריית גת מערבה לכביש 40 ל-10000 יח"ד. זאת לאחר שיווק מוצלח של 7,500 בכרמי גת. במקביל מקודמת תוכנית רעיונית של משרד השיכון לנפת אשקלון בה עלתה האפשרות להקמת עיר חרדית בהיקפים משמעותיים סביב כ-20,000 יח"ד ובצמידות לקרית גת ממערב.

"עוד דובר כי תבחן האפשרות שהתוכנית המאושרת שקידמה רמ"י תשולב ותתן מענה לשלב הראשון. בכל אופן הסוגיה נמצאת כרגע במישור המוניציפלי וטרם התקבלו ההחלטות מחייבות בעניין".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה המדינה מעלה עד השמים את מחירי הדיור?

חלומות נעימים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture