צילום: פלאש 90

יו"ר מר"צ: "פרץ אמר לי כי יש לו כוונה להיכנס לממשלת נתניהו"

ניצן הורוביץ תקף את האיחוד בין העבודה לאורלי לוי-אבקסיס וטען כי יו"ר העבודה "מרסק את האפשרות לאלטרנטיבה שלטונית", עוד אמר כי במעשיו: "פרץ הודיע על כך שהוא סוגר את הדלת על איחוד גדול בשמאל, בשביל שריון קטן מימין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מר"צ, ניצן הורוביץ, תקף הבוקר (שישי) את יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ על האיחוד בין העבודה עם אורלי לוי-אבקסיס ואמר כי פרץ: "ריסק את האפשרות לאיחוד גדול בשמאל". לדבריו: "אני באתי לשיחות בנפש חפצה, אך כשהיה צריך לפעול במנהיגות הוא סירב".

בראיון ל'גל"צ הבוקר אמר הורוביץ: "עמיר פרץ הודיע על כך שהוא סוגר את הדלת על איחוד גדול בשמאל, בשביל שריון קטן מימין, בכך הוא מרסק את האפשרות לאיחודים גדולים בשמאל ולאלטרנטיבה שלטונית". לדבריו: "הוא חוזר על הטעות של גבאי".

הורוביץ סיפר על המו"מ בינו לעמיר פרץ: "אני באתי לשיחות עם פרץ בנפש חפצה, במטרה למקסם את הקולות ולתקן את הטעות שעשה אבי גבאי בבבחירות הקודמות, להביא בשורה לציבור. ניהלנו כמה שיחות אבל כשהיה צריך לפעול במנהיגות הוא סירב לחיבור הזה". לטענתו של הורוביץ – פרץ לא שולל, ואפילו שוקל, להצטרף לממשלת נתניהו: "בפירוש בשיחותינו הוא (פרץ) אמר שהוא שוקל ויש לו כוונה כזו. הממשלה זה מבחינתו היעד, וזה מה שעומד בבסיס הסירוב שלו לאיחוד".

לגבי חיבור עם רשימתו של אהוד ברק "ישראל דמוקרטית" סירב הורוביץ לענות מפורשות ואמר: "כל המטרה של הפעילות שלנו ושל הקמפיין זה הקידום של הערכים שלנו, לא כיסאולוגיה. להציב כאן אלטרנטיבה אידיאולוגית".

אמש דווח כי יו"ר העבודה פרץ הודיע ליו"ר מר"צ הנבחר ניצן הורביץ על הפסקת המגעים בין המפלגות. הדיווח מקבל משמעות מהודעתו של הורוביץ שמסר בתגובה לחבור בין העבודה לגשר כי "עמיר פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן"

הורוביץ סיפר כי "באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל". אך הוסיף כי "לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מר"צ למפלגת העבודה".

עוד אמר יו"ר מר"צ במה שניראה כהשלמה עם העובדה שמר"צ לא תחבור לעבודה בבחירות הקרובות: "הוריתי למטה המפלגה להאיץ את קמפיין מרצ לבחירות הקרובות. לציבור בישראל מגיעה אלטרנטיבה ערכית, לציבור בישראל מגיעה מפלגת שמאל אידיאולוגית גדולה ומשפיעה שתשנה את המציאות ותחזיר לחיינו ערכים של שלום, שוויון וחופש. מר"צ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ".

כזכור אמש חברה יו"ר סיעת "גשר" ח"כ לשעבר אורלי לוי-אבקסיס לעמיר פרץ ותרוץ במסגרת מפלגת העבודה בבחירות הקרובות. פרץ קיים מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב בה אמר כי "אני עומד בפניכם נרגש, וחש את עוצמת השעה, עוצמת הרגע. אני חש ברגע זה כיצד נוצרת ברית של התחדשות, ברית של תקווה למדינת ישראל".

יו"ר העבודה הוסיף: "מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי בו יש מקום לכל הישראלים". לדבריו מפלגת העבודה תהיה "בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת ועוד רגע היא תתפרץ ללא שליטה. הקבוצות האלה יתנו לנו את ההזדמנות לתת להן את התשובות הנכונות והצודקות. היום אנו מסתערים על לבבות העם, עם מסרים של אחדות, אהבה, ואחריות משותפת".

פרץ טען כי הקמפיין של מפלגתו בבחירות הקרובות יהיה עם מסרים חיוביים בלבד, לדבריו: "המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם. לא ניגרר לשיח המתלהם, לא נשתתף בתחרות של מי ממציא משפט יותר פוגעני, לא ניתן לאיש לשכוח את חוסר האחריות שבפתיחת הפצעים, בהרחבת השסעים, כי כאשר פוצעים פצע בליבה של החברה הישראלית לצרכי בחירות, הבחירות מסתיימות – אך הפצע ממשיך לשתות ולדמם".

בשלב זה הציג פרץ את הרכש החדש של מפלגתו ואמר: "אני אומר בהתרגשות ובגאווה גדולה שלצידנו עומדת הגברת אורלי לוי אבקסיס. עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה, של אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, הנכים, הזוגות הצעירים, בני העיר ובני הכפר, תושבי הפריפריות וההתיישבות העובדת, מאזרחי אצבע הגליל וקרית שמונה ועד לתושבי עוטף עזה ושדרות".

יו"ר העבודה ציין כי "כפי שהבטחתי בכל מסעותיי האחרונים, במיוחד בפריימריז שזה עתה הסתיימו, המסגרת הפוליטית שנבנית כאן מולנו תשנה את הכללים, החומות של המעברים בין המחנות נופלות עכשיו". לדבריו: "אנחנו הבית הפוליטי שיקלוט אזרחים שרוצים להיות שלמים עם הצבעתם. אנחנו ניצור הזדמנות לבניית ממשלה אחרת. אנחנו נחזיר את התקווה".

יו"ר העבודה הנכנס ניהל בימים האחרונים מגעים עם אישים רבים במערכת הפוליטית ומחוצה לה, כמו אורלי לוי-אבקסיס, ציפי לבני וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין על מנת להביא לחיבורים עם מפלגות נוספות לצד חיזוק רשימת העבודה במסגרת השריונים האישיים שיש ליו"ר מפלגת העבודה. לבני השיבה בשלילה לפניותיהם של עמיר פרץ ושל אהוד ברק שהזמינו אותה להתמודד עימם, ולפי ההערכות לא תחזור לחיים הפוליטיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture