צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

שקד ופרץ שוחחו: "צו השעה – אחדות, יש לנו אחריות לגוש הימין כולו"

יו"ר הימין החדש איילת שקד התקשרה הבוקר ושוחחה עם יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, לראשונה מאז מונתה רשמית לראשות המפלגה. השניים דנו בנושא חיבור בגוש הימין. פרץ: "הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מלשכתה של יו"ר הימין החדש איילת שקד נמסר כי שקד שוחחה הבוקר (שני) בטלפון עם יו"ר איחוד הימין רפי פרץ וכי בין השניים התקיימה "שיחה טובה" שעסקה "בצורך להביא בהקדם לאיחוד משמעותי של המפלגות שמימין לליכוד על מנת להבטיח את הצלחת המחנה הלאומי כולו בבחירות הקרובות". שקד ופרץ קבעו להיפגש בימים הקרובים ולדון בנושא.

יו"ר הימין החדש מסרה: "האחריות לאחדות נמצאת על הכתפיים שלנו, זהו צו השעה. אני מתכוונת לעשות הכל כדי שזה יקרה".

יו"ר איחוד הימין פרץ צייץ בטוויטר לאחר השיחה עם שקד: "יש לנו אחריות לגוש הימין כולו. הבית היהודי תמיד חיבר ואיחד, גם הפעם נעשה כך".

אמש, במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו הודיעו ראשי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד, כי שקד תעמוד הפעם בראשות המפלגה. "בחרתי לשים את מדינת ישראל מעל לקידומי האישי, ולתת לאיילת שקד, לעמוד בראשות 'הימין החדש'. אני נכנס תחת האלונקה, כשהפעם איילת בראש", אמר בנט.

סקרים: שקד בראשות איחוד מפלגות הימין תביא 12-13 מנדטים

בנאומה אמרה שקד כי, "למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים: נציב בפניכם מנהיגות ברורה. באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, שרק לפני שבוע ראינו לאילו תוצאות טובות הוא הוביל את מערכת החינוך, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה. מפלגת היָמין הֶחדש בראשותי, לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז בְּמושכות ההנהגה הלאומית וּלהבטיח את ניצְחון היָמין".

בדבריה קראה לאיחוד מפלגות שמימין לליכוד, "אני קוראת מכאן לשותפיי לדרך, לראשי המפלגות האידיאולוגיות מיָמין לליכוד, שחלקם חברים טובים שלי: נכון, יש בינינו מחלוקות, אבל אל מול האתגרים שלפנינו, הן בטלות בְּשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של היָמין הערכי והאידיאולוגי, עלינו לעשות זאת. יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז וּבְאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים וּמעשים אמיצים".

לדבריה, "מעל הכל, עומד החשש האמיתי, זה שכמעט התממש לפני כמה חודשים, והוא מכירת חיסול אידיאולוגית של כל מה שאנחנו ביָמין מאמינים בו. זה עלול לקרות שוב. אין ערך ימני, אין עמדה ימנית, אין ציפור נפש ימנית אחת שלא יוקרבו על מִזְבַּח הקמת הקואליציה, אם לא נהיה כוח משמעותי בכנסת הבאה. הפעם היה לנו מזל – הדלפה קטנה מנעה מכירת חיסול שלמה – אבל מה יהיה מחר?"

"זוֹ העת שלנו להפוך אידיאולוגיה לתכנית עבודה, הרי שמקומכם איתנו, עם היָמין הֶחדש. לא משנה איפה הייתם בֶּעבר – הֶעתיד שלכם כאן. אני ניגשת לִמשימה זוֹ בִּצניעות, אבל בִּנחישות. טובת ישראל היא היחידה שתמיד עמדה וּלְעולם תעמוד לנגד עיניי. זוֹ משימת חיי, ואת כל כוחותיי אני מתכוונת להקדיש לה, ואני מבקשת מכם, שותפיי, את אמונכם", דברי שקד.

בנט אמר בנאומו כי, "כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים. לכן בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש 'הימין החדש'. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי".

יו"ר הימין החדש לשעבר הוסיף כי, "מקומי ברשימה פחות חשוב. זה יכול להיות מהמקום הראשון, השני, או העשירי. אני לעולם לא ארגיש פחיתות כבוד כמשרת ציבור. לשרת את העם שלי זהו האידיאל. איילת שקד היתה שרת משפטים מוכשרת, ביצועיסטית וערכית, ואני משוכנע שהיא תוביל אותנו להצלחה גדולה. איילת שקד תעמוד גם בראש המפלגה, וגם בראש כל גוש הימין המאוחד. אני קורא לכל שאר מפלגות הימין להתאחד תחת הנהגתה של איילת שקד. זהו זמן לאחדות", סיים בנט בקריאה לשותפיו בימין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture