צילומים: פלאש 90

הדחת פלמור: הפוסט של יאיר נתניהו, השקר של לפיד וההכחשה של אוחנה

האם הדחתה של מנכ"לית משרד המפשטים קשור לחבורתה בוועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה הבא? • אוחנה: "אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד" • וגם: האם בכלל לא מדובר ב"הדחה" אלא בהתפטרות?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס לסערה בעקבות החלטתו לפטר את מנכ"לית המשרד אמי פלמור, "הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ"ל. זו משרת אמון – ההיפך הוא החריג. כך נראית משילות. בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי פלמור באשר לסיום תפקידה בהן הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד. אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד".

ב'וואלה' דווח כי מנכ"לית משרד המשפטים הפורשת אמי פלמור הייתה אמורה להיות חברה בוועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה הבא. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי הדחתה והחלפתה במינוי מטעם שר המשפטים אמיר אוחנה תאפשר מרחב תמרון והשפעה נוח יותר לשר ולראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנוסף, יומיים בלבד לפני שאוחנה החליט על ההדחה, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף בפייסבוק פוסט בו פלמור מוצגת כאשת שמאל. היום כבר אי אפשר היה למצוא את אותו השיתוף – כי הוא נמחק מעמוד הפייסבוק של נתניהו. על פי דיווחים שונים בנו של ראש הממשלה היה מעורב גם במינויו של אוחנה לשר המשפטים.

בפוסט, שכלל מתקפה משולבת על איילת שקד ופלמור ששירתה תחתיה כמנכ"לית משרד המשפטים, נכתב כי "הידעתם שאיילת שקד מינתה אשת השמאל למנכ"לית משרד המשפטים, העוזרת לשעבר של זהבה גלאון, אמי פלמור. שתפו כי הפעם לא שורפים קולות ימין". גלאון הגיבה על אותו הפרסום והבהירה כי פלמור לא הייתה העוזרת שלה – ומונתה לתפקיד בכלל על ידי שרת המשפטים בזמנו ציפי לבני.

ההחלטה של אוחנה גררה גינויים חריפים משמאל, אחד מהם היה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שכתב כי, "כמה חודשים אחרי שמונה לשר המשפטים אבא שלי סיפר לי שהוא החליט למנות את איימי פלמור לראש מחלקת החנינות. 'לא הכרתי אותה קודם', אמר, 'אני לא יודע למי היא מצביעה, אבל היא חכמה, מוכשרת, מקצוענית, הגונה ולא-פוליטית'. מאז אני עוקב אחריה. מעטים עובדי המדינה שמרשימים כמוה", כך לפיד.

לפיד המשיך במתקפה וכתב בטוויטר כי, "היא התקדמה והפכה למנכ״לית המשרד. קודם תחת ציפי לבני, אחר כך איילת שקד. היא כנראה הדבר היחיד ששתי הנשים האלה הסכימו עליו אי פעם. עכשיו אמיר אוחנה החליט לפטר אותה, פיטורים לא חוקיים, באמצע ממשלת מעבר. למה? כדי לשים שם מישהו שימנה לביבי פרקליט מדינה חדש שיסגור לו את התיקים. חרפה".

אלא שבדיקה קצרה של האנליסט המידע נחמיה גרשוני-איילהו, שכל אחר יכול לבצע ואף אנחנו ביצענו, מתברר כי פלמור מונתה לתפקיד ראש מחלקת החנינות במשרד המשפטים בשנת 2000, אך אביו של לפיד מונה לשר במשרד בשנת 2003. לאחר מכן תיקן לפיד וכתב, "‏מתקן טעות, אבא שלי לא מינה את אמי פלמור לראש מחלקת חנינות, אלא עבד מולה והעריך אותה מאוד. אוחנה לעומת זאת פיטר אותה כדי למנות לביבי פרקליט מדינה שיוציא אותו מהכלא".

גם יו״ר 'הימין החדש' ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ביקרה במרומז את ההחלטה ואמר כי, "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה. במהלך כהונתי, ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב ולקידום אוכלוסיות מוחלשות, ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן, במגזר הציבורי ובכלל".

אך האם בכלל מדובר בסערה בכוס מים? יניב כרמל, לשעבר העורך הראשי של 'דבר ראשון', העריך היום כי, "אמי פלמור לא יותר מדי כועסת על "הדחתה" מתפקידה כמנכ"לית מש' המשפטים. היא שם חמש וחצי שנים ובראיון לדבר ראשון לפני חצי שנה כבר אמרה שלא תהיה במשרד לנצח ושיש דברים נוספים שהייתה רוצה לעשות. באמצעות ספין של הדחה כולם מרוויחים: אוחנה יוצא ימני, פלמור זוכה ללבוש את גלימת הקדושה המעונה ולשמוע את ההספדים עליה בעודה בחייה, לפוליטיקאים יש מה לגנות ולעיתונאים יש מה לכתוב".

מהליכוד נמסר בתגובה: "כמעט כל שר מחליף את מנכ״ל משרדו עם כניסתו לתפקיד – כך היה מאז ומעולם. זאת משילות בסיסית וזאת דמוקרטיה, ההפך הוא היוצא מן הכלל. לשר משפטים משמאל היה לוקח שעתיים להחליף את מנכ״ל משרדו כדי להבטיח שמדיניותו תיושם. שר המשפטים אוחנה אמר שהחליט להחליף את מנכ״לית משרדו כבר לפני שבועות כך שכל קשר בין החלטתו לבין פוסט שפורסם ברשת רק לפני יומיים זה לא יותר מעוד פייק ניוז".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture