מעמד אדיר ומרומם לכבודה של תורה ע"י איגוד בני הישיבות – יוצאי צרפת

מעמד מיוחד לכבודה של תורה נערך ע"י איגוד בני הישיבות - יוצאי צרפת בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי התורה וראשי הישיבות שליט"א ובראשם חברי מועצת גדוה"ת הגאון הגדול רבי משה יהודה שלזינגר שליט"א הגאון הגדול רבי יעקב הלל שליט"א  והגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א • צילום: אלי קובין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בליל שישי שבשוע שעבר התקיים בפאתי שכונת בית וגן בירושלים, מעמד אדיר ומרגש, בו נקבצו ובאו מאות רבות של בחורי ישיבות יוצאי צרפת מכלל הישיבות שבארה"ק, מהדרום ועד הצפון. אוטובוסים רבים, שמומנו ע"י האיגוד לטובת כלל הבחורים ע"מ שיוכלו להגיע בנקל למעמד האדיר גדשו את החניה שליד אולם שע"י ביה"ס 'אימלפארב'.

אורח הכבוד במעמד היה הנגיד המפורסם מר דוב כוריאל הי"ו, חתנו של רבה הראשי של צרפת הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק ז"ל, אשר אף מימן ודירבן הוצאת קובץ חבורות שכונה בשם "חיי יוסף" ע"ש חמיו צ"ל, בו נקבצו עשרות חבורות וחידו"ת שכתבו בני הישיבות יוצאי צרפת. הקובץ שיצא לכבוד האירוע גרם להתפעלות של ממש בקרב ראשי הישיבות וגדולי התורה שנכחו במעמד.

לאחר ההגעה לאולם שהוכן ברוב פאר והדר, ולאחר סעודה עשירה כראוי וכיאה לכבודה של תורה, פתח בדברים הרב ראובן סבאג שליט"א שאף הנחה בטוב טעם את המעמד, בדבריו הודה להי"ת שהחיינו וקיימנו לזמן הזה, ואמר כי השמחה העצומה ששוררת בקרב כל אחד ואחד, היא בהיות כך שרואים באולם אחד את כל הבחורים בני העליה שמיצגים בכבוד את היהדות הצרפתית בעולם הישיבות.

בשלב נכנסו לאולם הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א נשיא האיגוד ואתו עימו הגאון רבי ישעיה ארואס שליט"א רב האיגוד ורב קהילת מנוחת שלום בבית וגן, בליווי הנגיד מר דוב קוריאל. הציבור קיבל אותם בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף' ו'כי אורך ימים', לאחר מכן אף נכנסו הגאון הגדול רבי יעקב הלל שליט"א ראש ישיבת אהבת שלום, הגאון הגדול רבי יהושוע אייכנשטיין שליט"א ראש ישיבת יד אהרון, הגאון רבי שמואל זקס שליט"א מראשי ישיבת סלבודקא, הגאון רבי יהודה שמואל שליט"א ראש ישיבת כתר שלמה, הגאון רבי פנחס אלגרבלי שליט"א משגיח ישיבת מאור התורה, הגאון רבי גרשון כאהן שליט"א ראש ישיבה בישיבת נתיב הדעת ובית הלוי, הגאון רבי דניאל וולפסון שליט"א ראש ישיבת נתיבות חכמה, הגאון רבי שלמה שלזינגר שליט"א מראשי ישיבת קול תורה, והגאון הרב ברסי שליט"א ראש כולל ורב קהילה ברמות. במשך דקות ארוכות רקדו בחורי הישיבות יחד עם ראשי הישיבות לכבודה של תורה.

הגאון הגדול רבי יעקב הלל שליט"א נשא דברים נרגשים, בהם קרא לבחורי הישיבות להתרומם ולהתעלות בלימוד התורה, ללמוד בהתמדה גדולה ובהבנה ישרה, עוד הוסיף כי ראשי הישיבות וגדולי התורה שהגיעו הנה קוראים לכם לגדול ולצמוח לגדולי תורה, וביודעם כי יש בכם את היכולת לצמוח לגדולי תורה.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי ישעיה ארואס שליט"א רב האיגוד, ודיבר בשבח המגיע לכתבים, על כך שבני הישיבות טרחו להעלות על הכתב את דברי תורתם, ועליהם הכתוב אומר ועתה כתבו לכם את השירה הזאת כי הכתיבה הופכת את הלימוד לשירה של תורה, ובהתרגשות גדולה הודה בחום לב, לנגיד ר' דוב קוריאל יצ"ו על פועלו ועידודו להעלאת חידו"ת על הכתב ועל הדירבון שהוא נותן לבחורי הישיבות. הוא אף הוסיף להודות לגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א על ההתמסרות ועל הזמן שהוא מקדיש לסייע לבני הישיבות יוצאי צרפת.

הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, הביא בדבריו את דברי הגמ' בכתובות כי בחור ישיבה שגולה למקום תורה ובא מחו"ל ללמוד בארה"ק, הוא שווה פי שניים מבחור שנמצא בארה"ק ולומד. הוא קרא לבחורים להמשיך בעלייתם הגדולה ולגדול לגדולי תורה. אף הוא הוסיף ברכה מיוחדת לנגיד ר' דוב קוריאל יצ"ו כי יראה ברכה בעמלו וימשיך בפעולותיו להגדיל תורה ולהאדירה.

בשלב זה נכנסו לאולם הגאון הגדול רבי משה יהודה שלזינגר שליט"א ראש ישיבת קול תורה, והגאון רבי חיים פרץ ברמן שליט"א מראשי ישבת פונוביז', הגאון רבי שלום טולידאנו שליט"א מראשי ישיבת מאור התורה, והגאון רבי שלום ביטאן שליט"א ראש ישיבת דעת חיים, שהתקבלו בשירה אדירה ע"י בחורי הישיבות הקדושות שששו ושמחו לראות את גדולי התורה טורחים לבוא לכבדם.

הגאון הגדול רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א אמר בדבריו כי החובה של בחור ישיבה שבא ללמוד בארץ לגדול ולצמוח היא יותר גדולה משאר בחורי ישיבות הוא בירך את הבחורים שיזכו לצמוח ולגדול.

בשלב זה זעק המנחה מקירות ליבו אל כלל הבחורים 'הטו אוזניכם וראו מי יושב כאן איתנו שימו לב כמה גדולי תורה וראשי שיבות באו לכבד אתכם, כמה הם מעריכים אתכם, וכמה הם מצפים ממכם, אנא זכרו כל ימי בחרותכם כי ביום טו' תמוז באו גדולי התורה לבקש ממכם לגדול ולצמוח לתפארת כלל ישראל ולתפארת יהדות צרפת'.

המעמד ננעל ע"י הגאון רבי שלום ביטאן שליט"א ראש ישיבת דעת חיים. בטרם נשא דברים פתח המנחה הרב ראובן סבאג שליט"א ואמר, כי הגאון שליט"א ואיתו עימו הגאון רבי שלום טולידאנו שליט"א וכמו"כ הגאון רבי גרשון כאהן שליט"א שנוכחים כאן שהם כולם מפארי גידולי צרפת, והם מלמדים את כלל יוצאי צרפת לאן בחור ישיבה שבא מצרפת יכול להגיע וכמה יכול הוא לצמוח להיות כאחד מגדולי התורה, ועל כלל הבחורים לקחת מהם דמות ודוגמא ע"מ שיוכלו אף הם לצמוח.

הגאון רבי שלום ביטאן שליט"א שנשא דברי חיזוק מרוממים שהשאירו חותם עז על הבחורים, קרא לבחורים ללמוד ש"ס בעיון ולא להסתפק במועט, אלא לשאוף לגדול ולגדול, כמו"כ אמר שהשכל הצרפתי הוא מסוגל לדברים מיוחדים וצריך לנצל את היותנו בני צרפת ע"מ לגדול בתורה וירא"ש, בדבריו הביא מדברי רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצ"ל שאמר שכל הדברים הגדולים יצאו מצרפת בכוונו דבריו אל מאורי תורה שבע"פ הם המה רש"י ובעלי התוס' אשר מקום מגוריהם היה כנודע בצרפת, עוד הוסיף כי מרן הגראי"ל זצ"ל גילה חיבה יתירה לבני צרפת ולא לחינם.

בשירה וריקודים שמחים במיוחד ננעל הערב, כאשר הבחורים יוצאים מרוממים ומחוזקים להמשך זמן קיץ מחזק.

המארגנים ביקשו להודות במיוחד לחבר מועצת העיר ירושלים הרב דוד בלומנשטוק מחזיק תיק תרבות תורנית בירושלים, על התמסרותו למען איגוד בני השיבות יוצאי צרפת, וכן למינהל קהילתי בית וגן, כמו"כ נכחו במעמד הרב שלום קולדצקי הרב אלחנן גרוסבוים ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture