סקר: 'הימין המאוחד' עם 12 מנדטים; איחודים נוספים יקטינו את הליכוד

אחרי האיחוד אתמול, 'הימין מאוחד' הופכת למפלגה הגדולה ביותר • איחודים עם זהות ועוצמה יהודית יורידו 2 מנדטים נוספים מהליכוד • בגזרת המפלגות החרדיות: ירידה במנדט • וגם: קרב הודעות בין 'הימין המאוחד' לעוצמה יהודית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סקר טרי שפורסם הערב ב'חדשות 12 מלמד כי 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד, שהוקמה רק אתמול, עדיין שומרת על המומנטום של הטריות וביאה 12 מנדטים, בכך היא הופכת למפלגה השלישית בגודלה. השותפות האפשריות הנוספות לאיחוד, 'עוצמה יהודית' ו'זהות' לא עוברות את אחוז החסימה אך זורקות לא מעט קולות לפח, זהות מקבלת 1.4% מהקולות ועוצמה יהודית עם 1.2%.

'הליכוד' ו'כחול לבן' בשוויון של 30 מנדטים, הרשימה המשותפת שהוקמה השבוע באופן רשמי עם כל ארבעת המפלגות הערביות מקבלת 11, ישראל ביתנו עדיין שומרת על העלייה שלה מאז הבחירות החוזרות ומקבלת 10 מנדטים, המחנה הדמוקרטי מאבדת גובה ומקבלת רק 7 מנדטים, העבודה וגשר עם 5 מנדטים בלבד. בגזרת המפלגות החרדיות: יהדות התורה – 8, ש"ס – 7, המחנה הדמוקרטי – 7, העבודה וגשר – 5.

במקרה ו'עוצמה יהודית' מצטרפת אל 'הימין המאוחד', המפלגה תעלה ל-13 מנדטים, על חשבון הליכוד שתרד ל-29 מנדטים בלבד, יתר המפלגות ללא שינוי, למעט פייגלין שעולה ל-2.2% אך עדיין לא עובר את אחוז החסימה. במקרה וגם 'זהות' של פייגלין מצטרפת ל'ימין המאוחד', הרשימה עולה במנדט נוסף ל-14, גם הפעם על חשבון הליכוד שיורדת ל-28 מנדטים בלבד.

ב'ימין המאוחד' פרסמו היום קריאה פומבית ל'עוצמה יהודית': "בשעות האחרונות אנו עוסקים בחיבורים נוספים בימין מסביב לשעון. הוכחנו אתמול שטובת המחנה גדולה מטובתם האישית של כל אדם ושל כל מפלגה. כעת, על שותפינו בימין להפגין רצון דומה. אנו קוראים לידידינו בעוצמה יהודית: בואו איתנו. אל תסגרו את השער על אחדות גדולה בימין. זוהי שעת רצון לחיבור גדול. אנו מבקשים שתצטרפו כבר הערב".

עוצמה יהודית מסרה בתגובה: "כנראה שהחברים בימין הלא מאוחד שמדברים על "כמה חשובים הוויתורים", מוכנים להקריב בשביל כיסאולוגיה את ארץ ישראל, ורוצים פעם נוספת להשתמש בנו ולזרוק. הם מתעלמים במפגיע מקולו של הציבור, בתוכו מצביעיהם, הקורא להעניק לעוצמה יהודית נציגות מכובדת ברשימה, ומציעים הצעות לא ריאליות והזויות. ככה לא מתנהג מי ששלטון הימין חשוב לו. מתוך אחריות לקולות הימין, אנחנו רצים בנעם ובעוצמה".

מטעמו של פייגלין נמסר, "בימין המאוחד עסוקים בימים האחרונים ביצירת ספינים. מעולם לא הגיעה פנייה למשה פייגלין כדי להצטרף למפלגה כזח או אחרת. זהות הושיטה ידה לחיבור כבר לפני שבועות ספורים אך עד כה לא הגיעה כאמור שום פניה משום מפלגה. ידינו עדיין מושטות לחיבורים אך אם עד מחר בצהריים מועד הגשת הרשימות, נושב ריקם, מפלגת זהות תגיש את הרשימות לבדה ובעזרת השם תנצח בבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture