"מרגישים שזה מאוד קרוב": הצצה לאימון המפקדים שנערכים למבצע בעזה

בצה"ל קיימו בשבוע שעבר אימון למפקדי היחידות בגבעתי שצפויים לרדת לעזה, כשהם נערכים לאפשרות כי בקרוב יצטרכו להיכנס קרקעית לרצועה: "באוויר אנחנו מרגישים שהעסק קרוב, אנחנו ערוכים ומוכנים לכל אתגר" • ראיון עם קצין אג"ם החטיבה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך השבוע שעבר נערך בצה"ל אימון מיוחד למפקדי היחידות בחטיבת גבעתי, שצפויים לרדת בסיומו לגזרת עזה, כשהם נערכים לכך שבכל יום הם יכולים למצוא את עצמם במערכת נוספת ובמבצע צבאי בעומק שטח האויב. בשיחה שקיימנו בשבוע שעבר עם רב סרן מוטי רוזנבלום – קצין האג"ם בחטיבה, עוד לפני הפיגוע ביום חמישי לפנות בוקר, התחושה הייתה שזה עניין של זמן, מעט זמן, "אנחנו בתחושת מפקדים פה מרגישים שזה מאוד קרוב", הוא אומר.

"חטיבת גבעתי ירדה לפני מספר שבועות לאימון, לאחר תעסוקה מבצעית בלבנון ובאיו"ש", מסביר לנו הקצין שהינו מאלה שניהלו בפועל את האימון וההיערכות אליו, "כחלק מהאימון שנמשך שבע עשרה שבועות, יש שבוע אחד שאנחנו לוקחים את כלל המפקדים מרמת מ"מ ומביאים אותם לבסיס ההכשרות של חטיבת גבעתי ובמהלך השבוע 'שמים את כל הכסף' על המפקדים, ממש משקיעים בהם כשהמטרה בסוף זה שהם יחזרו לגדודים ויאמנו את המפקדים והחיילים שמתחתם בצורה נכונה ורצינית אל מול האיומים והאתגרים שמתחדשים חדשות לבקרים",

רב סרן רוזנבלום מסביר עד כמה המצב דינמי ומשתנה, "מפקד בחטיבת גבעתי יורדת לתעסוקה מבצעית למשך שבע עשרה או שמונה עשרה שבועות בלבנון או בעזה או באיו"ש, בזמן שהוא בתעסוקה המבצעית יש דברים מאחורי הקלעים שמתפתחים ומתחדשים, תחלופת המפקדים היא משמעותית. לכן בכל אימון כזה אנחנו לוקחים את המפקדים ומתחילים איתם מאפס עד לקצה שאנחנו רוצים להביא אותם. המטרה היא לשחרר אותם ביום שישי עם שפה משותפת, שבמידה ובתמרון הבא, אנחנו מבינים… לפחות אלה התחושות… יוכלו לפגוש אותנו מהר מאד והחטיבה תהיה מכונה".

הוא מפרט מעט, ממה שהוא יכול על פרטי האימון, "אנחנו מתרגלים את הקרב המשולב, אמנם זה תרגיל של חטיבת גבעתי אבל יש פה גם שיריונרים וגם עוקץ וגם רוכב שמיים וגם עם חיל האוויר, אנחנו מביאים את כולם ומנסים לייצר שפה משותפת. להבין מה היכולות אחד של השני כשהמטרה בסוף שמ"מ המ"פ, המג"ד, כל אחד ברמתו שיצטרך להפעיל מסגרת, שיידע איזה אמל"ח עומד לרשותו, איזה יחידות עומדות לרשותו, ואיך הוא מנצח על כל הקונצרט הזה יחד מהשלב הראשון".

קצין האג"ם חושף גם כיצד נערכים כיום חלק מהאימונים בצה"ל, "נתנו להם להתאמן, נתנו להם לדבר בקשר אחד עם השני, עשינו להם יישור קו. ירדנו לשטח, ירינו, נסענו, למדנו הרבה. יש דברים שאני לא יכול לפרט, אבל בגדול הצבא הולך לאזור הטכנולוגי ויש היום מכשירים שיודעים לדמות סיטואציות מסוימות בעזה או בלבנון, באימון בזה נתנו דגש על הדרום, משקפי VR שאתה שם אותם על העניים, ארבע לוחמים נכנסים לחדר והם רואים ויורים ומתרגלים כאילו הם נלחמים בעזה, כולל מנהרות, כולל מעל הקרקע, המגע עם האויב וכן הלאה, ממש טכנולוגיה מרשימה מאוד".

אם האימון הזה היה נערך לפני שנתיים, הוא היה נערך אחרת?

"הוא היה נערך אחרת כי המתכונת שלו הייתה אחרת, אנחנו בתחרות למידה מטורפת מול האויב, אנחנו ממציאים משהו והאויב נותן לזה מענה, אז אנחנו צריכים להמציא עוד פעם משהו חדש, לכן המתכונת הייתה שונה. אבל אני חושב שכן, התחושה הייתה שונה, באוויר אנחנו מרגישים שהעסק קרוב, אנחנו ערוכים ומוכנים לכל אתגר".

התחושה היא שזה ממש קרוב?

"אני רוצה להדגיש שהאימון הזה קורה בכל אימון מפקדים, זה לא משהו חדש. אבל הפעם התחושות אחרות, בסוף אתה רואה את המ"פ יושב בשיעור ומקשיב ורושם כמו שצריך, הוא מבין שזה יכול לפגוש אותו או מחר בבוקר, או עוד חודש או בזמן הקרוב".

צה"ל מוכן למלחמה?

"צה"ל מוכן ומזומן חד משמעית, לפחות בתחושה שלנו, אני מקווה שזה גם בתחושה בחוץ".

אִם ה' לֹא יִשְׁמׇר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך זה שכל יום אתם מפציצים בכתבה צבאית…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture