צילום: פלאש 90

נחשף: מסמך הביקורים המלא של חברי כנסת אצל מחבלים בכלא

למעלה מ-200 ביקורים בשנים האחרונות, בהם גם אצל מחבלים שרצחו עשרות ישראלים וריגלו למען מדינות אויב. בין המבקרים אצל רב המרצחים מרואן ברגותי: עמיר פרץ וגם יו"ר מר"צ לשעבר • כעת: היועצים המשפטיים נגד השב"כ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב נחשפה ב'חדשות 12' רשימת הביקורים של חברי הכנסת ונבחרי הציבור אצל המחבלים הכלואים בישראל. ברשימה מופיעים למעלה ממאתיים ביקורים שנערכו בין השנים 2010 ל-2016. בין האסירים גם מחבלים שרצחו עשרות ישראלים וריגלו למען מדינות אויב. בין המבקרים גם חברי כנסת ממר"צ ואף ביקור אחד של יו"ר מפלגת העבודה כיום עמיר פרץ.

האסיר שזכה למספר הביקורים הגדול ביותר הוא מרואן ברגותי, שנדון לחמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר, זאת באשמת כך שבמהלך האינתיפאדה השנייה עמד ברגותי בראש הזרוע הצבאית של הפת"ח, והיה אחראי לתכנון אינספור פיגועים. ברגותי זכה ל-25 ביקורים במהלך שש השנים המתועדות, כשבראש המבקרים עומד חיים אורון, יו"ר מרצ לשעבר. גם עמיר פרץ ודב חנין ביקרו אותו, בנוסף לח"כים ערבים כמו ג'מאל זחאלקה, אחמד טיבי, עיסאוי פריג' ועוד.

מחבל נוסף שמככב בראש רשימת המבוקרים הוא חסן סלאמה, שתכנן את הפיגועים בקו 18 בירושלים בו נרצחו 46 בני אדם. מחבל נוסף שזכה ללא מעט ביקורים הוא, עבאס א-סייד, השם הבכיר ביותר שנקשר לפיגוע במלון פארק ב-2002, ובו נרצחו 29 בני אדם ונפצעו כמאה, על א-סייד נגזרו 35 שנות מאסר, על תכנון הפיגוע הזה ופיגועים נוספים.

היועצים המשפטיים נגד עמדת השב"כ

הרשימה נחשפת ברקע מאבק משפטי, כשהיועצים המשפטיים מסרבים להגן בבג"ץ על ההחלטה למנוע ביקורים כאלו. האפשרות של חברי הכנסת לבקר אצל אסירים ביטחוניים נמנעה ב-2016 ביוזמת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שצמצם את החסינות בעקבות פרשת הברחת הטלפונים של חבר הכנסת לשעבר, באסל גאטס.

כעת, היועצים המשפטיים לממשלה ולכנסת מסרבים להגן על עמדת השר בבג"ץ. לטענתם, יש להימנע מצמצום מרחב החסינות (שבזכותה היו יכולים בעבר הח"כים לקיים את הביקורים) של חברי הכנסת וחופש התנועה שלהם בכל מקום. זאת על אף חוות הדעת של ראש השב"כ, נדב ארגמן, שהציג עמדה תואמת לשר ארדן.

"ביקורו של ח"כ או עיתונאי אצל אסיר כזה מעניקה לו במה ציבורית-תקשורתית, ובכך מעודד את הפצת הנרטיב ההתנגדותי", נכתב בחוות הדעת של השב"כ שנחשפה גם כן בכתבתו של ירון אברהם. "מתן במה לאסירים בטחוניים והעצמת משקלם הציבורי עלולים להביא להערכתנו להקצנה בעמדותיה הפומביות של הנהגת הרשות, ולחזק עוד יותר את מעמדם של האסירים בחברה הפלסטינית".

עמיר פרץ: "הביקורים נעשו למען ביטחון המדינה בנושאים שלא ניתן להרחיב בהם"

מעמיר פרץ, יו"ר רשימת העבודה-גשר, נמסר בתגובה: "הביקורים נעשו למען ביטחון המדינה בנושאים שלא ניתן להרחיב בהם. כל הפגישות נעשו בידיעה בדיווח לדרגים הגבוהים ביותר במערכת הביטחון". יו"ר מרצ לשעבר, חיים אורן הסביר את ביקוריו אצל רב המרצחים מרואן ברגותי, "הוא נחשב בעיני רבים לאחד האישים הבולטים בחברה הפלסטינית. חשבתי שחשוב שיהיה לו קשר גם עם גורם ישראלי וקיימנו קשר רציף בעשרות פגישות, גם מעבר למה שרשום אצלכם".

מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה: "ביקורי האסירים תמיד היו גלויים כמו מטרתם: לוודא שזכויות האדם אינן מופרות. כל ביקור נעשה בתיאום לשכת השר לביטחון פנים גלעד ארדן. הדלפת רישום שהסתיים לפני שלוש שנים בזמן מערכת בחירות הוא ניסיון שקוף לפגוע בייצוג הפוליטי של החברה הערבית כדי לשמר את קואליציית הימין. מדינת ישראל אמנם מתיימרת להיות דמוקרטיה, אך כובשת עם אחר ושוללת זכויות בסיסיות של פלסטינים בתוך כותלי בית הכלא ומחוצה להם. בניגוד לחוק הבינלאומי, האסירים הפלסטינים כלואים בשטח ישראל אף שנעצרו בשטחים כבושים ונשפטו תחת משטר צבאי. נמשיך לדאוג לזכויות אדם – בתוך מדינת ישראל ובשטחים הכבושים". חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זחאלקה מבל"ד, שביקר בין היתר אצל המחבל חסן סלאמה הסביר כי הוא נפגש עם מנהיגי האסירים ללא קשר לסיבת המאסר שלהם.

נתניהו: "מגלה עד כמה מעוותת ומסוכנת דרך השמאל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפרסום ואמר כי, "‏הפרסום הערב על הביקורים שקיימו בעבר חברי כנסת ממפלגות השמאל אצל מחבלים מורשעים שרצחו יהודים, מגלה עד כמה מעוותת ומסוכנת דרך השמאל. מאז 2016, בזכות המדיניות של הליכוד וההחלטה בכנסת שהובלתי יחד עם השר גלעד ארדן, עצרנו את הביקורים האלה. זאת מהות ההבדל בין ימין חזק לשמאל חלש".

השר וחבר הקבינט לשעבר, נפתלי בנט, אמר כי, "מאות ביקורי חברי הכנסת מהמפלגות הערביות אצל רוצחי גברים, נשים, ילדים ותינוקות ישראלים היא זוועה מוסרית למדינת ישראל ולכנסת ישראל. ‏מדובר בארכי-רוצחים מהסוג הנורא ביותר. ‏הנפנוף של משפטנים ב״זכויות אדם״ ו״חופש התנועה״ היא הבל מוחלט אל מול הכתם המוסרי והנזק הרתעתי. ‏ככה לא מושלים". השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב לו, "‏נפתלי אחי, אם לא שמת לב אז התופעה הבזוייה הזו נעצרה אחרי שנים רבות ונפסקה וכבר 3 שנים אין ביקורי מחבלים. בזכות היוזמה שלי לבטל את ניצול חסינות חברי הכנסת לביקורי המחבלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה זה ביבי, כן, המלך, שהיה שולח בבקשה אישית, בע"פ את ג'ומס ומתעדכן על מצבו של ברגותי, הרש"פ ברחוב ובמטה… אז דחילק, ביבי, ספר את האמת.

אני קורא בספרו של יוססף בן מתיתיהו ואנו עם כל התכמונים והרמאויות לא השתננו ולצעערי בסוף נפסיד….

זה פרצופם האמיתי של היהודונים הבזויים, הנקלים, הגלותיים, העלובים, הסרסורים והעבדים הנרצעים של האויב הנאצו-ערבי הרצחני והג'יהאדו פאשיסטי. יוסף פלאביוס ביילין ושות' כמו גם עמיר פרץ ה"מתון" הם ממשיכי דרכו של פלאביוס, מייסד מסדר הבוגדים בעם היהודי. אין מה להיות מופתעים שהשמאל הקיצוני הפוסט יהודי משתף פעולה עם רוצחי המונים כלפי העם היהודי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture