מותג חדש, עיצוב ייחודי, אבזור מעולם היוקרה, עטיפה מסקרנת ותג מחיר מפתיע. השיק הצרפתי במיטבו

בקיץ הקודם הושק בישראל אולם תצוגה חדש בהרצלייה שבמרכזו עומד כרגע ה- DS 7, המכונית הראשונה למותג DS שהפך לעצמאי בתחילת 2014.

DS רוצים להוכיח לעולם שהם יכולים לעשות את כל מה שכבר קיים בעולם הרכב אבל יותר משובח. הביטו על העיצוב המרהיב עם מוטיב המעוינים שעוטף אותו מכל עבר, מכל זווית ומכל פריט, אילו הוא היה רק פריט עיצובי, אפשר להעריך שהיו לו לא מעט רוכשים .

שמתקרבים לרכב מקדם את פנינו מופע תאורה אקטיבי מרהיב. הילדים שלי לא שבעו וביקשו שוב ושוב לראות את המופע הזה שמעבר ליופיו הוא מסוגל להאיר לתוך פניות, להאיר דרך בינעירונית באור יקרות וכל זה בלי לסנוור אף נהג, זה מסוג הדברים שחייבים לראות ושצריך הרבה מילים כדי להסביר. גם יחידות התאורה מאחור עוצבו באופן ייחודי, בהתאם לדוגמת המעוינים הפנימית של הרכב.

הכניסה לתא הנוסעים היא סוג של תצוגת יכולת צרפתית שטרם פגשנו גם בעולם הפרמיום. הירידה לעומקם של הפרטים הקטנים ביותר מורגשת, משטחים של עור נאפה יוקרתי, עיצוב מושבים בצורת רצועת שעון, מסך ענק במרכז ומסך נוסף מול הנהג ורשימת איבזור שתצליח להביס מותגי יוקרה ותיקים.

הנדסת האנוש טובה וברוב הזמן הצלחנו להפעיל את רוב הפונקציות ברכב, לא הכל אינטואיטיבי כמו למשל מתגי החלונות שנמצאים במרכז הרכב אבל סלחנו…

המושב מאחור מרווח והרצפה שטוחה, המושבים אפילו נוטים לאחור חשמלית. גם כאן חוזר על עצמו מוטיב המעוין, מרשים מאד והתחושה עשירה ונדירה. תא המטען גדול ומרווח.

דף הנתונים של המנוע נראה מאכזב בעין ישראלית. מנוע דיזל 180 כ"ס ותאוצה למאה ב-9.4 שניות לא נשמע מרשים ביחד. באולם התצוגה ביקשו ממני להשים את המספרים בצד והם צודקים, התחושה במיוחד במצב ספורט (ארבעה מצבי נהיגה – ECO, Comfort, Normal ו-Sport. שמשפיעים על תגבור גלגל ההגה, דוושת התאוצה ותיבת ההילוכים) חזקה מאד בזכות המומנט הגבוה ותיבת AISIN בת שמונה הילוכים מסייעת מאד. בשורה תחתונה, מנוע חזק עם ערך מוסף של צריכת דלק נמוכה בזכות מנוע הדיזל.

גם רשימת איבזור הבטיחות מציבה רף גבוה למותגי היוקרה בישראל . איפה תמצאו למשל בקרת ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, שלא רק "יודעת" להתאים את מהירות הנסיעה ביחס לתנועה מלפנים אלא גם ממקמת את הרכב בתוך נתיב הנסיעה והדובדבן שבקצפת מערכת לראיית לילה מבוססת על מצלמת אינפרה-אדום שמסוגלת להבחין בעצמים, הולכי רגל, רוכבי אופניים וכו' עד 100 מטר קדימה.

הכי חשוב אולי זה התמורה למחיר. וה- DS מתומחרת בישראל במחירים מפתיעים מ-239.900 ₪ עד 297.400 ₪. לסיכום: ה DSמספקת הזדמנות לעלות לרכב יוקרה במחיר תחרותי.

 

 

 

בקטע הבא צירפנו את רשימות האיבזור והגימור של ה-7 DS , מרשים מאד !

 

ה- DSמציע שתי רמות איבזור ושלש רמות גימור וכן אנחנו יודעים שזה נשמע מסובך… מוזמנים להתרשם בעצמכם.

רמות איבזור

רמת האבזור SO CHIC: גג שמש פנוראמי, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ', שני שקעי USB במושב האחורי, טעינה אלחוטית לטלפון, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, דוושות אלומיניום, בלם חניה חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהינף רגל, בקרת אקלים דו-אזורית, לוח מחוונים דיגיטאלי 12.3 אינץ', חישוקי 19 אינץ', מערכת מתלים אקטיבית עם סריקת הדרך, תאורת אווירה פנימית ועוד.

מפרט הבטיחות ברמת SO CHIC גבוה מאד והוא כולל: מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי עצמים בשטח מת ותיקון אקטיבי, בקרת ערנות נהג, מערכת לזיהוי תמרורים ושלטים, בלימה אקטיבית 140-0 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה אחורית, 8 כריות אוויר, משענות ראש אקטיביות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוגני איזופיקס למושבי ילדים.

רמת GRAND CHIC תוסיף על כל אלה מסך מגע 12 אינץ', מערכת שמע מבית FOCAL עם 14 רמקולים וסאב-וופר, ידיות דלתות כרום מוארות, יחידות תאורת LED אקטיביות, תאורת אווירת פנים ב-8 גוונים. מפרט הבטיחות יוסיף מערכת להתרעה מפני עייפות נהג מבוססת מצלמת אינפרה-אדום, חבילת ראיית לילה ומצלמת חניה היקפית 360 מעלות.

 

רמות גימור.

רמת הגימור PERFORMANCE Line: תציע לכם גימור שחור מט למסגרת הגריל, חישוקי 19 אינץ', ובתא הנוסעים דיפון מלא מאלקנטרה לדשבורד, להגה ולמושבים, שטיחים ייחודיים ודוושות אלומיניום.

ברמת הגימור האמצעית RIVOLI: שמעוצב בהשראת שדרת Rivoli בפריז. תמצאו גימור כרום למסגרת הגריל, מתגי שליטה ובוררים בתא הנוסעים אשר משובצים בקריסטלים, גימור אלומיניום לקונסולה המרכזית, דשבורד ומושבים מצופי עור, מושבים מתכווננים חשמלית, שטיחים ייחודיים ושעון B.R.M R180 אשר מסתובב ב-180 מעלות עם הדלקת המנוע.

רמת הגימור הגבוהה (זו שבחנו) OPERA מעוצבת בהשראת בניין האופרה בבירת צרפת. חבילת גימור זו מורכבת מסימול Opera ייעודי וחלקי כרום חיצוניים ייחודיים לחבילה זו בלבד. תא הנוסעים מדופן כמעט כולו בעור נאפה עם תפירת פנינה הייחודית. המושבים מתכווננים חשמלית מאווררים ומחוממים, בעלי מערכת עיסוי, שמשה קדמית מחוממת ומערכת שמע יוקרתית.