Noam Revkin Fenton\Flash90

דרעי החליט: ישראל תאסור על חברות הקונגרס המוסלמיות להיכנס לשטחה

שר הפנים החליט למנוע את כניסתן לישראל של שתי חברות הקונגרס האמריקאי, אילהן עומר וראשידה טלאיב. ההחלטה התקבלה על דעת ראש הממשלה. עם זאת, אם טלאיב תגיש בקשה הומניטרית לפגוש את בני משפחתה, שר הפנים ישקול זאת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הפנים אריה דרעי, החליט היום (חמישי) למנוע את כניסתן לישראל של שתי חברות הקונגרס האמריקאי, אילהן עומר וראשידה טלאיב. ההחלטה התקבלה על דעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כץ והשר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן.

ההחלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי נוכח כי מדובר בפעילות חרם נגד ישראל שיש למנוע את כניסתן ארצה, בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל. וכי מדובר במי שמנצלות את הבמה המרכזית ביותר לתמיכה בארגוני bds הקוראים לחרם נגד ישראל.

בהודעה מטעם משרד הפנים נמסר כי "מדינת ישראל מכבדת את הקונגרס האמריקאי, במסגרת הברית ההדוקה בין המדינות, אך לא יעלה על הדעת כי תותר כניסה ארצה של מי שמבקשים לפגוע במדינת ישראל, אף תוך כדי הביקור".

השר דרעי הבהיר כי אם תוגש בקשה של הגב' טליב מטעמים הומניטריים למפגש פרטי עם בני משפחתה בכפוף להתחייבויות המתאימות, הוא ישקול זאת.

טראמפ: "זו תהיה חולשה מצד ישראל לאפשר לחברות הקונגרס להיכנס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בעקבות החלטת שר הפנים כי "אין מדינה בעולם שמכבדת את ארה"ב ואת הקונגרס האמריקני יותר ממדינת ישראל". נתניהו הוסיף: "כדמוקרטיה תוססת וחופשית, ישראל פתוחה לכל מבקר ולכל ביקורת, עם יוצא מן הכלל אחד: החוק בישראל אוסר על כניסת אנשים הקוראים והפועלים להטלת חרם על ישראל, כפי שמקובל גם בדמוקרטיות אחרות שמונעות כניסה של אנשים שלתפיסתן פוגעים במדינה. כך נהגה גם ארה"ב כלפי חבר כנסת ישראלי וכלפי אישי ציבור אחרים בעולם".
 
"חברות הקונגרס טלאיב ועומאר הן פעילות מובילות בקידום חקיקת חרמות נגד ישראל בקונגרס האמריקני". כתב ראש הממשלה בהודעה שפרסם. "רק לפני מספר ימים קיבלנו את תכנית הביקור שלהן, וממנה התברר שהן מתכננות מסע שכל תכליתו הוא חיזוק החרם ושלילת הלגיטימיות של ישראל. כך למשל הן הגדירו את יעד הביקור שלהן כ"פלסטין" ולא כ"ישראל", ובניגוד לכל חברי הקונגרס הדמוקרטים והרפובליקנים עד היום, הן נמנעו מלבקש פגישה כלשהי עם גורם ישראלי רשמי הן בממשלה והן באופוזיציה".
 
"לפני שבוע קיבלה ישראל בזרועות פתוחות כ-70 חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים שביטאו את התמיכה הדו-מפלגתית הרחבה בישראל, שהובעה רק לפני חודש גם בהתנגדות מוחצת בהצבעת הקונגרס נגד ה-BDS" הוסיף ראש הממשלה.
 
"לעומת זאת, תוכנית הביקור של שתי חברות הקונגרס מראה שכל כוונתן היא לפגוע בישראל ולהגביר את ההתססה נגדה. כמו כן, הארגון שמממן את הביקור הוא ארגון "מיפתאח", שהוא תומך נלהב ב-BDS ועל אנשיו נמנים כאלה שתמכו בטרור נגד ישראל".
 
ראש הממשלה הודיע כי הוא תומך בהחלטת שר הפנים: "על כן החליט שר הפנים שלא לאפשר את ביקורן, ואני כראש הממשלה מגבה את החלטתו". נתניהו ציין כי "עם זאת, אם חברת הקונגרס טלאיב תגיש בקשה הומניטרית לפגוש את בני משפחתה, בכפוף להתחייבות שהיא לא תפעל לקדם את החרמות נגד ישראל, שר הפנים הודיע שישקול בקשה זאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי גועל נפש הוא החליט ביחד עם חברי הליכוד ומפרסם את זה כאילו שזה החלטתו של דרעי כדי שאם מישהו יפגע…. וד"ל והחרדים עוד מחזיקים לו אצבעות. נשגב מבינתי

מה אתה לא מבין ולו קצת במדיניות. ???
נתניהו חייב לשמוע לדעת טראמפ. ולא להכניס אותן ארצה. ומנגד. אי אפשר לזלזל במפלגה הדמוקרטית שרבים מאנשיה. אכן כן אכפתים בשבילנו. אז מה עושים. פשוט מאד. נתניהו מוריד ממנו אחריות. ודרעי שהוא אחראי אבל תכלס רק שר. לוקח אחריות. וכך מרצים את כולם. גם שמעו בקול טראמפ. וגם נתניהו אישית. שהוא הדמות. לא פגע בדמוקרטים.

אריה מכלוף יודע טוב טוב לרכב על האייטם הזה… נהנה לשחק במגרש של הגדולים… ביבי בסה'כ פרגן לו כשר הפנים לקבל רשמית את ההחלטה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture