הדמוקרטים זועמים: "יפגע ביחסי ישראל-ארצות הברית"

תגובות חריפות במפלגה הדמוקרטית לאור החלטת ישראל למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס אילהאן עומאר וראשידה טאליב, מנהיגי המפלגה קראו לממשלה לחזור בה מהודעתה. ג'ו ביידן: "אף דמוקרטיה לא צריכה למנוע כניסה ממבקרים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי המפלגה הדמוקרטית גינו ביממה האחרונה את ישראל לאור החלטתה למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס אילהאן עומאר וראשידה טאליב. הסנאטור ג'ו ביידן, המועמד בפריימריז הדמוקרטיים הנחשב לפרו-ישראלי ביותר כתב: "תמיד הייתי תומך נלהב של ישראל – שותפה חיונית שחולקת את ערכינו הדמוקרטיים", אך טען כי "אף דמוקרטיה לא צריכה למנוע כניסה ממבקרים בהתבסס על תוכן השקפותיהם, אפילו אם אלו השקפות להן הם מתנגדים. ואף מנהיג בעולם החופשי לא צריך לעודד אותם לעשות זאת".

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, תקף את ממשלת ישראל וקרא לה לחזור בה מהחלטתה. לדבריו, "זה רק יפגע ביחסי ישראל-ארצות הברית ובתמיכה בישראל באמריקה. אף חברה דמוקרטית לא צריכה לחשוש מדיון פתוח. הרבה תומכים של ישראל יהיו מאוכזבים ביותר בעקבות ההחלטה הזאת, ממנה צריכה לחזור בה ממשלת ישראל".

ההחלטה שהתקבלה אחרי טלפון מטראמפ: המפלגה הדמוקרטית זועמת

יו"ר בית הנבחרים והדמוקרטית הבכירה ביותר בקונגרס, ננסי פלוסי, חיזקה את דבריו של שומר. לדבריה: "החלטתה של ישראל למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס טלאיב ועומאר היא מתחת להגינותה של מדינת ישראל. התבטאויותיו של טראמפ נגד חברות הקונגרס הן סימן לבורות ולחוסר כבוד".

הסנאטור היהודי ברני סנדרס, אחד המועמדים הבולטים בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, אמר כי ההחלטה היא "סימן לחוסר כבוד עצום כלפי נבחרות הציבור האלו, הקונגרס האמריקני ועקרונות הדמוקרטיה". הסנאטורית אליזבת וורן, גם היא מהמועמדות הדמוקרטיות המובילות, אמרה כי זו החלטה מבישה וחסרת תקדים והפצירה בישראל לחזור בה ממנה.

גם בשדולה הפרו ישראלית בוושינגטון, איפא"ק הביעו התנגדות להחלטה ואמרו: "אנחנו לא מסכימים עם התמיכה של ראשיד ואילהן במדיניות אנטי ישראלית ונגד השלום. אך אנו מאמינים כי כל נציג שנבחר באופן דמוקרטי בארצו תהברית צריך להיות מסוגל לבקר בישראל ולחוות את הדמוקרטיה הישראלית מקרוב". שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, ישוחח עם הארגונים היהודים במדינה ויסביר את ההחלטה.

חברת הקונגרס אילהאן עומאר אמרה בתגובה להחלטה כי, "האירוניה של 'הדמוקרטיה היחידה' במזרח התיכון שמקבלת החלטה שכזו היא כפולה – עלבון לערכים דמוקרטיים ותגובה מצמררת לביקור מצד גורמי ממשל ממדינה שהינה בת ברית. מעליב שראש הממשלה נתניהו, תחת לחצי הנשיא טראמפ, מונע כניסה של נציגי ממשל ארה"ב. ישראל מיישמת את מדיניות טראמפ כלפי מוסלמים, נגד שתי חברות קונגרס שנבחרו כדין".

"שלילת כניסתנו לישראל לא רק מגבילה את יכולתנו ללמוד מהישראלים, אלא גם את כניסתנו לשטחים הפלסטיניים. לצערי, זו לא הפתעה לנוכח העמדות הציבוריות של נתניהו, שהתנגד באופן עקבי למאמצי שלום, הגביל את חופש התנועה לפלסטינים, הגביל ידע ציבורי על המציאות הברוטלית של הכיבוש ויצר ברית עם איסלאמופובים כמו דונלד טראמפ. כחברת ועדת בית הנבחרים לענייני יחסי חוץ, זו עבודתי לבצע פיקוח על סיוע זר מארצות הברית ולחוקק בנושא זכויות אדם מסביב לעולם", דברי עומאר.

עמיתתה האנטישמית, ממוצא פלסטיני, רשידה טאליב, התייחסה לסבתה המתגוררת ביהודה ושומרון, "אני מי שאני בזכותה, מגיע לה לחיות בשלום ובכבוד. ההחלטה מצד ישראל לאסור על כניסת נכדתה, חברת קונגרס אמריקנית, היא סימן לחלושה מכיוון שהאמת – מה שקורה לפלסטינים – היא מבהילה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם ככה הדמוקרטים התרחקו לגמרי מישראל…כך
שאין מה להפסיד.

ב"ה בס"ד מאות אלפי פלסטינים מהגרים מישראל לארבע כנפות הארץ
העיקר שלא יהיו על אדמתנו וארצנו.

בלעם אמר אין עם לבד ישכון מתי כאשר ובגויים לא יתחשב

ישראל לא צריכה להתחשב בדמוקרטים וגם לא בטראמפ. ראש הממשלה היה צריך לא לתת להם להכנס בכלל בלי שטראמפ יבקש (זה בושה שטראמפ ביקש ולא שנתניהו עשה זאת מעצמו )זה העונש של שונאי ישראל שמקדמים חרם ע"י ישראל ולא צריכים להסתכל לכיוונם של הדמוקרטים וכו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture