גנץ הערב. צילום: אלעד מלכה

גנץ: "לא יהיו פיצולים ב'כחול לבן' בהקשר לתהליכי אבטחת המידע"

יו"ר 'כחול לבן' מגיב לסערה במפלגתו על ששכר חברת חקירות פרטית בכדי לאתר מדליף: "אנחנו עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות". דיווח: גנץ ממשיך את החקירה לאיתור המדליפים, היחסים עם ללפיד הגיעו לשפל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ מתייחס הערב לראשונה לדיווחים על קרע בתוך המפלגה, לאחר שנחשף ששכר על דעת עצמו חברת חקירות פרטית בכדי לאתר את המדליף מהמפלגה: "בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן בין מרכיביה השונים שחלקים מכולם יושבים כאן".

בכנס המטה הירוק של כחול לבן האשים את יריביו הפוליטיים בהדלפות ובעיסוק בחברת החקירות, "יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה – לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

ב'כאן חדשות' דווח הערב כי, יו"ר כחול לבן בני גנץ ממשיך בחקירה לאיתור המדליפים במפלגה, ומקורביו מבטיחים לדווח על תוצאות החקירה כשתסתיים. זאת על אף הביקורת החריפה מצד יאיר לפיד, עליה דווח היום מפי גורמים ביש עתיד. גורמים בכחול לבן אומרים כי היחסים בין גנץ ללפיד הגיעו לשפל, ובימים האחרונים, מאז פורסמה הידיעה בדבר חקירת ההדלפות, השניים כמעט שלא דיברו ביניהם.

בדיווח מצוין כי על רקע הפרסום ב'ידיעות אחרונות', לפיו הדלפות רבות מישיבות כחול לבן הגיעו מאנשי יש עתיד, אמרו במפלגתו של לפיד כי הוא לא ידע על החקירות בכחול לבן. עוד אמרו ביש עתיד כי בחוסן לישראל מכרו סיפור שאנשי יש עתיד עומדים מאחורי ההדלפות, כדי לכסות על העובדה שכל ההדלפות עד עכשיו הגיעו רק מהצד של אנשי גנץ.

כזכור, הבוקר דווח ב'חדשות 13' כי ההחלטה על פתיחת הבדיקה ושכירת משרד חקירות, התקבלה על דעתו של בני גנץ מבלי שטרח לעדכן או להיוועץ עם שותפו למפלגה, יאיר לפיד. נציין כי בראש משרד החקירות עומד לא אחר מאשר יעקב פרי שהיה ממקורביו של יאיר לפיד. כך גם גבי אשכנזי ובוגי יעלון לא עודכנו על פרטי החקירה שהתנהלה בתככי המפלגה.

על פי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', רשימתו של בני גנץ שכרה את שירותיה של חברת המודיעין העסקי Cgi Group לאיתור חפרפרות ומדליפים בתוך כחול לבן. על פי הפרסום, החברה פועלת בנושא בשבועות האחרונים, והפעילה אמצעים מתקדמים למציאת מדליפים של מידע פנימי.

החברה הכינה פרופיל של כל האנשים הבכירים במפלגה בכדי לסמן מדליפים פוטנציאליים. בהמשך, שתלו אנשי חברת CGI תוכנות סייבר ואבטחת מידע מתקדמות על מנת לגרום לאותו מדליף לעשות טעות. האסטרטגיה הייתה "לשתול" תוכנית עבודה מזויפת לניהול הקמפיין במספר גרסאות אצל כמה מדליפים פוטנציאליים.

לפי הידוע בשלב זה, בדיקת החברה, בראשותם של ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי וצביקה נווה, העלתה חשד ליותר ממדליף אחד. בחברה סירבו להגיב לידיעה אך בכחול לבן ציינו כי "כחול לבן נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים שמנסים לחבל במאמץ. קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע".

אחת מהתוכניות, שזכתה לשם "צבא המגיבים של כחול לבן", פורסמה באחד מכלי התקשורת ב-5 באוגוסט, כשהיא זוכה גם לציטוטי המשך. בחברה זיהו מיד באיזו גרסה מדובר ואצל מי מהבכירים הושתלה. לפי הדיווח, בשלב זה בדיקת חברת החקירות העלתה חשד ליותר ממדליף אחד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ משקר את העם עם יהיר במצח נחושה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture