צילום: קובי גדעון / לע״מ

דיווח: לאחר חידוש היחסים, משלחת ישראלית ביקרה בצ'אד

בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה, הגיעו למדינה נציגים ישראלים במטרה לבחון קידום שיתוף פעולה כלכלי והעברת ידע בנושאי חקלאות, ניהול מים וחינוך. זאת לבקשת הנשיא דבי שאמר בעת חידוש היחסים כי צ'אד מעוניינת בשיתוף פעולה עם ישראל בתחומים אלו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהמשך להסכם חידוש היחסים שנחתם בינואר האחרון עם צ'אד, משלחת ישראלית בהובלת מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, ערכה לפני שבועיים ביקור בן שלושה ימים במדינה. כך פורסם ב'חדשות 13'. לפי הדיווח, בין היתר השתתפו במשלחת, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, נציג חברת "אשרא", נציג משרד החקלאות ונציגת מכון הייצוא.

נשיא צ'אד אידריס דבי ביקש בעקבות חידוש היחסים, שממשלת ישראל תשלח נציגים למדינתו, במטרה לבחון שיתופי פעולה כלכליים בין המדינות, וכן העברת ידע בתחומים שונים – בהם חקלאות, ניהול מים וחינוך.

בחודש ינואר האחרון חתמו ראש הממשלה נתניהו ונשיא צ'אד דבי על חידוש היחסים בין המדינות. זאת, במהלך ביקורו של נתניהו במדינה האפריקנית בעלת הרוב המוסלמי. נתניהו ודבי הכריזו בנג'מנה, בירת צ'אד, על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. "זהו ביקור היסטורי שבא בעקבות ביקור היסטורי אחר – ביקורך בישראל לפני כחודשיים. אני מבקר כעת בצ'אד בפעם הראשונה, אני כאן כדי לכונן מחדש באופן רשמי את היחסים הדיפלומטיים בינינו. צ'אד היא מדינה מאוד חשובה לכשעצמה ומאוד חשובה לישראל".

ביקור היסטורי: נשיא צ'אד נחת בישראל ונפגש עם ראש הממשלה והנשיא

ראש הממשלה הרחיב על האפשרויות לשיתוף פעולה ואמר כי, "דנו היום על כך בפירוט רב. אנו יכולים לעשות הרבה מאוד יחד. דנו בדרכים להעמיק את שיתוף הפעולה בינינו בכל תחום, מביטחון ועד חקלאות, מזון, מים, אנרגיה, בריאות ותחומים רבים אחרים. אני מאמין ששיתוף פעולה זה יוביל לבניית עתיד טוב יותר, בטוח יותר ומשגשג יותר עבור שני עמינו".

נתניהו הוסיף אז בהצהרה נוספת בעבירית כי, "אנחנו מכריזים היום על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם צ'אד, מדינה ענקית בלב אפריקה. אנחנו פורצים דרך לעולם המוסלמי, אנחנו מתקבלים כאן בכבוד כפי שקיבלנו את הנשיא דבי בארץ בכבוד. ישראל פורצת לעולם המוסלמי. זאת תוצאה של עבודה מאומצת בשנים האחרונות. אנחנו עושים היסטוריה ואנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה". לדבריו, "יש מי שניסה לחבל בביקור הזה, כמו גם בביקורים אחרים – ללא הצלחה. אנחנו ממשיכים הלאה, במעלה ההר, לפסגות חדשות".

לאחר הפגישה בין השניים אמר דבי כי "העובדה שלא היו יחסים דיפלומטיים מאז 1972 לא מנעה שיתוף פעולה עם ישראל". דבי אמר כי השניים חתמו על כמה הסכמים, מלבד חידוש היחסים הדיפלומטיים, והוסיף כי "אנו מעוניינים בשיתוף פעולה עם ישראל בתחומי המים, החקלאות והאנרגיה". נשיא צ'אד אמר כי "אנו עומדים בפני אתגרים חשובים כמו מלחמה בטרור".

הנשיא אמרה בהצהרה המשותפת לשני המנהיגים כי "אנו רוצים לחזק את שיתוף הפעולה עם ישראל כדי להילחם בטרור באזורנו". לדבריו, "הידידות שלנו עם ישראל לא באה במקום הסוגיה הפלסטינית, אלא אנחנו בעד קידום שלום בין ישראל לבין העולם הערבי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture