דירת 4 חדרים בפחות ממיליון: תכנית 'ימינה' להוזלת מחירי הדיור

הבוקר הושקה תכנית מפלגת 'ימינה' להוזלת מחירי הדיור. על פי התכנון, חצי מיליון ישראלים יתגוררו במערב השומרון. יו״ר הרשימה, איילת שקד: ״ה"קסמים" השונים שראינו בשנים האחרונות - פשוט לא עובדים. הפתרון מבוסס על היגיון ועל כלכלה נכונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת ״ימינה״ השיקה הבוקר (רביעי) את תכנית הדיור של המפלגה במסיבת עיתונאים ביישוב אלקנה, במעמד יו״ר הרשימה, איילת שקד, השרים בצלאל סמוטריץ׳ והרב רפי פרץ, והשר לשעבר נפתלי בנט.

התכנית נהגתה על בסיס תחזיות לפיהן בעשורים הקרובים תוכפל אוכלוסיית מדינת ישראל, העומדת כיום על כ-8 מיליון תושבים, לצד צמיחה במדד הצפיפות לנפש, שנמצא אף הוא בעלייה מתמדת ונחשב כיום לגבוה ביותר מבין מדינות ה-OECD (7,958 תושבים לקמ״ר). שני המרכיבים הללו (צמיחת האוכלוסייה, צפיפות הולכת וגוברת) הם הגורם המרכזי למחירי הדירות האסטרונומיים באיזור המרכז.

העלייה החדה בשנים האחרונות במחירי הדיור בערים הגדולות מהווה בעיה חברתית וכלכלית ממדרגה ראשונה. צעירים אשר נכונים לצאת לעבודה זכאים לאפשרות ריאלית לרכוש דירה. כיום, למרביתם, אפשרות זו כמעט ואינה קיימת. משפחות רבות במדינת ישראל שואפות לשפר את מעמדן משוכרים לבעלים – פתרון של מחיר שפוי לצד קרבה לגוש דן מהווים עבורם הזדמנות מציאותית לשיפור איכות החיים.

במרכז התכנית – דיור לחצי מיליון ישראלים במערב השומרון, כחצי שעה נסיעה מגוש דן, כדי להגדיל את היצע הדירות ולהוריד את המחירים. מדובר על כ-35,000 דונם של אדמות מדינה, לא כולל שטחי A ו-B ושמורות טבע, אשר ניתן לפתח 50% מהם ולהקים בהם 113,000 יחידות דיור. מחיר דירה יעמוד על 950,000 ש״ח, בהשוואה ל-1.7 מיליון ש״ח בגוש דן, ויאפשר הורדת מחירים דרסטית במחירי הנדל״ן באיזור.

התכנית תתפרס על פני 5 שנים, בקצב בנייה של 22,000 יחידות דיור בשנה, ותבוצע על ידי הקמת מנהלת ייעודית לפרויקט, תקצוב ממשלתי לפיתוח תשתיות וקידום הנושא בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל)

שר החינוך רפי פרץ: "היום אנו באים עם בשורה: השומרון הוא הפתרון למצוקת הדיור והמחייה. זו לא רק זכותנו על הארץ אלא גם חובתנו כלפי הדורות הבאים. אנחנו מדברים היום על ריבונות שצריכה להיות פה. בהחלת החוק, בתשתיות ובמשאבים כמו תחבורה, חינוך ותעסוקה".

עוד הוסיף שר החינוך: ״אנו צריכים להנחיל לילדנו מגיל קטן את הערכים והמורשת של המקום. כדי שיגיעו לגור כאן בגיל 30, הם צריכים לטייל פה בגיל 16. כדי להתחבר לאדמה ולא לוותר עליה צריך להסתובב פה עם תנ"ך וללמוד על מי שהיה חי פה.

"לכן צריך להרחיב את הטיולים כמובן בכפוף לאישורי הצבא גם לאזורים ומסלולים כמו הסרטבה, קומראן, נחל רבה, נחל קנה ונחל פרת. אני מתכוון להכנס לעובי הקורה בנושא, זה כרגע נמצא בבחינה של הדרג המקצועי במשרד. אני אומר לכם, נבנה פה אלפי יחידות דיור יחד עם בתי ספר מצוינים. החינוך הוא זה שמוביל אנשים לגור במקום מסוים. וזה מה שנעשה פה!".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳ הודיע כי קו הרכבת הקלה של גוש דן יוארך באמצעות רכבת פרברית לא רק עד אריאל אלא עוד מזרחה עד צומת תפוח, שיהפוך למרכז תחבורתי אזורי.

לדבריו קו הרכבת יתוכנן בנוסף להכפלת כביש 5 והפיכתו לכביש דו מסלולי דו נתיבי עד בקעת הירדן בשני מקטעים. בכך ניתן יהיה לחבר את אזור השומרון ובקעת הירדן לרשת התחבורה הציבורית של גוש דן.

לדברי סמוטריץ׳: "פיתוחה של בקעת הירדן תלויה מאד בתכנית התחבורה הזו. הקושי של תושבי הבקעה נובע בעיקר מהמרחק שיוצר נתיב תחבורה מיושן ומרחוק. משרד התחבורה מתייחס ליהודה ושומרון כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בתפיסה מטרופולינית ומחבר כל אזור אל המטרופולין הקרוב אליו. זאת הדרך האמיתית לחבר את יהודה ושומרון לישראל הקטנה ולהביא עוד חצי מיליון יהודים להתגורר בה. התכנית הרחבה של הדיור והתחבורה נכונה הן מבחינה אזרחית, מדינית, ערכית ובטחונית".

השר לשעבר נפתלי בנט: "המצב היום הוא שאין עסקה הוגנת. זוג צעיר שעושה הכל כמו שצריך – הולך לצבא, משלם מיסים, עושה מילואים, עובד קשה – לא יכול לשרוד במדינת ישראל מבחינה כלכלית. זה דבר לא ציוני. צריך לסדר את זה ואפשר, זה לא גזירת גורל. הכלכלה קשורה להחלטות פוליטיות אמיצות של ממשלת ישראל. פשוט לקבל החלטה ולומר כן לאכלוס חצי מיליון ישראלים כאן במערב השומרון. לא מדובר על אדמות של ערבים אלא על אדמות מדינה. כל מה שמפריד בין בעיית הדיור בישראל לבין הפתרון אליה זה אמירת כן ואומץ לב. ״ימינה״ בראשות איילת שקד נחושה להחזיר את התקווה המעשית לזוג צעיר שרוצה לחיות בארץ הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי והלוואי. שיהיה בהצלחה. לא הולך להיות קל מול הביורוקרטיה והשמאל המקומי והעולמי.

קלמן – אין דבר קל בחיים.

יישוב הארץ המצווה ששקולה ככל המצוות.

האויר הטוב של השומרון מוסיף רק בריאות הגוף והנפש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture