Yonatan Sindel/Flash90

"הגיע הזמן לגבות מחיר": המערכת הפוליטית מגיבה לפיגוע הקשה בבנימין

תגובות קשות במערכת הפוליטית בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר במעיין עין בובין סמוך ליישוב דולב שבבנימין. סמוטריץ' קרא להחזיר את המחסומים ביהודה ושומרון. ליברמן: ״הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תגובות קשות במערכת הפוליטית בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר (שישי) במעיין עין בובין סמוך ליישוב דולב שבבנימין, בפיגוע נפצעו קשה שלושה בני משפחה שטיילו במעיין. השלושה – בת 18, בן 21 וגבר בן 46, נפצעו ממטען שהושלך מרכב פלסטיני חולף.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים – אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".

ממפלגת ימינה מסרו בתגובה לפיגוע הבוקר: "דם יהודי הפך להפקר. מדיניות ההכלה של פיגועי הרצח חייבת להיפסק. בין אם זה בעוטף עזה או ביהודה ושומרון – המחבלים לא נחים וישראל מכילה". עוד נכתב בהודעת המפלגה: "את המציאות הבלתי נסבלת הזו חייבים לעצור: בהחזרת החיסולים, בהצבת מחסומים, בהריסת בתי מחבלים ובהחלת ריבונות ישראלית. עוד היום".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "מתפלל להחלמת הפצועים בפיגוע הנורא הבוקר, סמוך ליישוב דולב בבנימין. הפיגוע הנפשע מחייב תגובה קשה. משוכנע כי כוחות הביטחון שלנו יגיעו למבצעי הפיגוע. הם ינסו לפגוע בנו ואנו נבנה, נפתח ונחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרו".ן

שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעה לאחר הפיגוע בה נכתב: "בזמן שאנחנו עסוקים באירן ובגבול עזה יהודים יקרים נפגעים שבוע שבוע ביהודה ושומרון". לדבריו: "זה חייב להפסק. אדוני ראש הממשלה הגיע הזמן לגבות מחיר. המחבלים מקבלים גיבוי מהרשות הפלסטינית, נתפסים כגיבורים בציבור שלהם ונכנסים לכלא בתנאים טובים. את הרשות הפלסטינית המסיתה לטרור צריך לפרק, את התקווה שלהם צריך לגדוע, ולחזור לקחת אחריות ולהחיל ריבונות בכל שטחי יהודה ושומרון.
צריך לאמץ את המלצות הוועדה שהקים השר ארדן ולהרע את תנאי המחבלים בכלא".

סמוטריץ' קרא להחזיר את המחסומים ביהודה ושומרון: "יש להחזיר את המחסומים ביהודה ושומרון באופן מידי. איכות החיים של הערבים לא שווה נרצח אחד שלנו. קול דמי אחינו, אחיותינו, ילדינו והורינו זועקים מן האדמה וזה לא יכול להימשך!", לשון התגובה.

חה״כ רא״ל (מיל׳) גבי אשכנזי (כחול לבן) מסר: "הפיגוע בסמוך לדולב הוא אירוע קשה. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ומתפלל לשלומם. אני בטוח שצה״ל והשב״כ ישימו את ידיהם על המחבלים הנתעבים וימצו איתם את הדין".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לפיגוע: "הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלסטינית כדי לקנות שקט עד הבחירות. ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל 2 מיליארד ש"ח, לא ראויה לאמון הציבור. בשעה קשה זו לבי עם הפצועים ובני משפחותיהם ואני מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון הנמצאים במצוד אחר המחבלים".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע למקום הפיגוע יחד עם צוותים מקצועיים של המועצה, ואמר בתגובה: "לא נאפשר לארגוני הטרור להדיר את רגלינו מלטייל במרחבי הטבע, הנוף והמעיינות של ארצנו". הוא הוסיף: "הגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תתעורר, תיזום ולא רק תיגרר, ותשדר מסר של תקיפות, עוצמה וביטחון, כדי שאותם מפגעים יידעו שלא ניתן יותר לתקוף בנקל מטיילים שבאו לנפוש במעיינות. אני מצפה מראש הממשלה להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהפסיק להבטיח להחיל את הריבונות אלא גם לממש זאת".


ראש מועצת בנימין ישראל גנץ

דגן בעקבות הפיגוע: "למרות דרישותינו לא הוחזרו המחסומים וזו התוצאה. אנחנו ממשיכים לשלם בחיינו על איכות החיים של האוייב"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "רק לפני שבועיים בעקבות הרצח המזעזע של דביר שורק הי"ד קראנו להחזיר את המחסומים. היום שוב פיגוע מזעזע במעיין דני והמחבלים שוב בורחים. ב2015 בדיוק באותו המקום נרצח דני גונן הי"ד, על שמו נקרא המעיין וגם שם המחבלים ברחו, אם היו מחסומים בדרך לדולב, או בכל דרך אחרת ביו"ש הייתה מתקיימת הרתעה, אף מחבל ארור לא היה מעז לנוע עם מטען עם נשק או עם כל כלי הרג אחר. שוב אנחנו משלמים על איכות החיים של האוייב בחיינו. הדרישה החוזרת ונשנית להחזרת המחסומים נופלת על אזניים אטומות ושוב משפחה משלמת על האטימות הזו. אני קורא למערכת הבטחון, לראש הממשלה, גם בתקופת בחירות, לתקן את העוול. להחזיר את המחסומים. להחזיר לנו את הזכות לחיים".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר: "ההחמרה במצב הביטחוני מחייבת תגובה הולמת, רצף האירועים מצביע על מגמה וגרירת רגליים אינה פתרון. גירוש משפחות הרוצחים לצד החלת ריבונות בשטחי c אלו צעדים ראשונים ומתחייבים. הטרור שואב עידוד מהצלחות ומי שלא יעצור פיגועים בעזה וביהודה ושומרון שלא יופתע מאירועים במרכזי הערים. הטרור לא ירתיע אותנו אנו נמשיך לטייל בכל מקום- בירושלים, בדולב, בנחל עוז, בגולן ובתל אביב כי המוטבציה לרצוח יהודים אינה צריכה סיבה. ליבנו ותפילותינו לשלומם של הפצועים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן ימש אין לו לב שיהיה עם הפצועים ואין הגיון ששונא דת כמוהו יהיה איכפת לו מיהודי פצוע יותר מערבי פצוע. סוכן מושחת של פוטין שמחבב את אירן וסוריה ומחכה להשמדת ישראל חו.

טיילתי בעין בובין וזה מרכז הארץ ממש דקות נסיעה ממודיעין עילית

כולכם רק דיבורים!!!
תעברו מדיבורים למעשים!
נמאסתם אם בדיבורי סרק שלכם!
לא שווים כלום!!!
אפס מאופס כולכם…000

זה תוצאה ישירה של העברת 2 מיליארד ש"ח לרשות הפלסטינית. כשנכנעים לטרור מקבלים יותר טרור. עד מתי?!
מתי יבינו מקבלי ההחלטות בישראל???
הלוואי שזה יהיה המקרה האחרון וכבר נזכה לייעוד ועלו מושיעים לשפוט את הר עשו (לנקום את נקמת ה' וישראל מאויביו, ואז) היתה לה' המלוכה

תקשיבו לי התשובה היחידה לטרור עוצמה יהודית
רק איתמר בן גביר יקרע את חמאס

שכל הדברנים מימין
יכניסו את התנאי החזרת המחסומים למשא ומתן מול ביבי כתנאי בתמיכה להקמת הממשלה.
רק דיבורים לא מועילים כלום צריך לדחוף ולעשות!

ליברמן שלא עשה כלום והתנגד לכל מבצע פותח את הג'ורה שלו בלנסות לקושש עוד כמה קולות

ליברמן החזיר בר כל אירוע הוא הופך לבחירות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture