ארכיון. צילום: אדי ישראל / פלאש 90

לקיחת אחריות ופריסת כיפות ברזל: מאחורי הקלעים על התקיפה בסוריה

התקיפה הלילה עליה נטל צה"ל אחריות דקות לאחר התקיפה, משמעותית ושונה מהתקיפות הקודמות המיוחסות לישראל. מחשש לתגובה - צה"ל פרס כיפות ברזל בגבול הצפון. ראש הממשלה והרמטכ"ל כוכבי מקיימים ישיבה בקריה. כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צה"ל מסר הערב כי חיל האוויר תקף יעדים ליד דמשק ובכך סיכל בשטח סוריה "ניסיון פיגוע של כוח קודס האיראני". על פי צה"ל, מדובר בפיגוע שהיה אמור להתבצע באמצעות רחפנים תוקפים ותוכנן לצאת מסוריה ולפגוע במטרות ישראליות. במסגרת הכוננות הגבוהה של חיל האוויר, נפרסו סוללות כיפת ברזל בצפון והוגברה הכוננות בטייסות השונות שבבסיס החיל.

בשנים האחרונות תקף צה"ל ע"פ דיווחים זרים מאות פעמים בסוריה נגד התבססות כוח איראני אך מעולם הוא לא נוטל על כך אחריות ובטח שלא בפרק זמן קצר שכזה. אז מה עומד מאחורי לקיחת האחריות של צה"ל? הפרשנית לענייני ערבים שמרית מאיר כתבה כי ייתכן ומה שעומד מאחורי זה, הוא סוג הפעולה שהתבצעה הערב.

התקיפה הלילה בסוריה היא לא מהסוג הרגיל אליו כבר התרגלו בסוריה בשנים האחרונות אלא מניעת פיגוע בסדר גודל עצום אותו מנע צה"ל שעות לפני יציאתו לדרך. איראן שזועמת על התקיפות שמיוחסות לצה"ל בעיראק ניסתה ביום חמישי האחרון להוציא לפועל פיגוע רחפנים ממולכדים אך צה"ל הצליח לשבש את הפעילות ובכך היא נדחתה להלילה. אלא ששעות לפני שהחליטו באיראן להוציא את הפיגוע לפועל, תקף צה"ל באמצעות טילים ושיבש את כלל הפעילות.

במהלך התקיפה של חיל האוויר נפגעו ככל הנראה מבנים ופעילים של מליציות שיעיות ותחמושת שהייתה באותו הבניין. החוליה כוללת איראנים ופעילים של מליציות שיעיות.

באופן חריג, דו"צ מיהר להוציא את סיפור המסגרת בעוד האירוע עדיין קורה. כיוון שייתכן שהאיראנים סרבו להרפות מהתכנית המקורית חרף השיבוש בחמישי והסיכול הערב ורצו לשגר את הרחפנים בכל זאת. ההודעה של צה"ל בפומבי כי הוא יודע על התוכניות של איראן וכי הוא סיכל זאת, אמור למנוע מהם להוציא את הפיגוע לפועל.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה קודם לכן כי "מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד יעדים עוינים בשמי דמשק". מקורות סוריים דיווחו על שלושה פיצוצים חזקים שנשמעו ברחבי הבירה. על פי הדיווחים, נשמעו פיצוצים חזקים בשכונת אלמזה בעיר, שבה שדה תעופה צבאי. בעבר יוחסה לישראל על פי פרסומים זרים לפחות תקיפה אחת באזור.

התקיפה המשמעותית הלילה, יכולה לגרום להידרדרות משמעותית ואף לתגובה מהצד השני נגד העורף הישראלי. לשם כך הוחלט בצה"ל על פריסת כיפות ברזל בגבול הצפון בכדי לתת מענה להתקפות טילים וכן ראש הממשלה נתניהו מקיים בשעה זו ישיבה דחופה בקריה בתל אביב יחד עם האלוף כוכבי ומפקד חיל האוויר עמירם נורקין. מפקד פיקוד הצפון עדכן את ראש המועצה גולן וקצרין על פרטי התקיפה והמוכנות של צה"ל בהגנה ובהתקפה ככל שיידרש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בעזרת הבורא יתברך . בוקר טוב ישראל ןחכמיו .יישר כוח לנתנייהו . שעושה מעשה ומיצד שני מכניף כסף לחמס וחבל ..אנו עם ישראל מאוחדים ומוכנים לכל תרחיש מצד כל גורם עוין . ופונים למ שלה אל תחששו . כשעם ישראל חשש . הוא הובל לתאי המשרפות .. אל תראו מהכלבים עזי הנפש . הם הנחשים אי אפשר להפסיק אותם ממזימתם אשר נמשכת יותר מאלפיים שנה . וכן נחש מת רק אם מכים אותו בראשו . ימח שמם לעולם ועד ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture