צילום: נועם רבקין / פלאש 90

בג"ץ הכריע: בנצי גופשטיין וברוך מרזל לא יוכלו להתמודד בבחירות הקרובות

בית המשפט העליון פסל את מועמדי "עוצמה יהודית" ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. במקביל, בית המשפט דחה את הערעור הנוגע ליו"ר המפלגה, עו"ד איתמר בן גביר. בג"ץ גם אישר את התמודדות "הרשימה המשותפת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במסגרת דיון בערעורים שהוגשו בעקבות החלטת ועדת הבחירות המרכזית לאפשר לחברי עוצמה יהודית להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. בית המשפט העליון פסל הערב (ראשון) את מועמדי המפלגה – ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. בהחלטתו, קיבל העליון פה אחד את הערעור בעניין גופשטיין וברוב דעות את הערעור בעניין מרזל, וקבע כי שניהם מנועים מלהתמודד בגין הסתה לגזענות.

במקביל, בבג"ץ דחה פה אחד את הערעור בכל הנוגע ליו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גביר, וכן את הערעור הנוגע לאי-פסילתה של רשימת "עוצמה יהודית" בכללותה.

במפלגת עוצמה יהודית מגיבים הערב לפסילתם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מריצה לכנסת. לדברי עו"ד איתמר בן גביר: "בשמאל מבינים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלה ימנית ולכן הם נאבקים לפגוע בה. זה לא יעזור להם, כי עם ישראל מבין היטב שהמאבק הוא עקרוני. החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". בן גביר הוסיף כי: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין מסר בתגובה: "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. חברת הכנסת יזבק שכתבה על סמיר קונטאר שהוא לוחם ושהאיד ואמרה שהיא מתגעגעת לנאצר לא נפסלת. לשיטת שופטי העליון לקרוא לרצח חיילים זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות היא פסולה".

ברוך מרזל מסר כי: "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נלחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה בכנסת. מבחינתם, פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות והתשובה לכל ארגוני השמאל וקרנות הרפורמים תהיה בקלפי".

מנגד, מפלגת העבודה-גשר בירכה על קבלת עתירתה לפסילת מתמודדי עצמה יהודית ובתגובה להחלטת בית המשפט העליון נמסר מהמפלגה: "בכל מערכת בחירות מנסים אנשי עצמה יהודית למסד את שנאתם התהומית כלפי חמישית מאזרחי המדינה ולבצר את הגזענות כנורמה במרחב הציבורי. לאמירות חשוכות כאלה יש משמעות רבה, בעיקר כאשר מי שעומדים מאחוריהן הם נבחרי ציבור. היום קבע העליון שמדובר בניצול עוין של חופש הביטוי". עוד מסרו: "מברכים על החלטת ביהמ״ש העליון שפסק למען הרחקת מופע האימים הגזעני של מרזל וגופשטיין ממשכן הכנסת".

ביום חמישי דן בית המשפט העליון בערעור שהוגש נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית להתיר את ריצתם לכנסת של חברי עוצמה יהודית – איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

גופשטיין הודיע כי יחרים את הדיון בבית המשפט העליון, אך עורך דין מטעמו הגיע למקום. "המשחק מכור מראש", טען גופשטיין, "אין לי ציפיות גדולות ממי שהכשיר את מי שתומך ברצח חיילי צה"ל, ומנגד פסל את אוהב ישראל מיכאל בן ארי. לכן, אין לי כוונה להיות שותף להצגה. השופטים פסקו את הדין עוד לפני הדיון. כל הפעילות שלי היא אך ורק למניעת התבוללות. היא לא גזענות, אלא יהדות".

מליאת ועדת הבחירות המרכזית אישרה לאחרונה את הרכב רשימת "עוצמה יהודית" אף שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התנגד למועמדותם של מרזל וגופשטיין. בהצבעה על פסילת עוצמה יהודית במליאת ועדת הבחירות התוצאה הייתה 15:15, ולכן המפלגה לא נפסלה. בפסילה תמכו נציגי כחול לבן, העבודה, מרצ והמפלגות הערביות, ואילו נציגי הליכוד, החרדים ומפלגות הימין האחרות התנגדו. נציגי ישראל ביתנו לא נכחו בהצבעה. נציג אחד מתוך שניים של מפלגת העבודה לא נכח באולם בעת ההצבעה על פסילת עוצמה יהודית, ולכן היה שוויון בהצבעה.

כמו כן נדחה פה אחד הערעור על החלטת ועדת הבחירות שלא לפסול את "הרשימה המשותפת" מלהתמודד בבחירות. כזכור, עוצמה יהודית הגישו ערעור על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לאשר את התמודדות הרשימה הערבית המשותפת. לערעור הצטרפו חברי ועדת הבחירות מטעם הליכוד ובהם ח"כ דוד ביטן. הערעור כולל טענות נגד חברי הכנסת הערבים שלפיהן הם תומכים בטרור. בין השאר כללו העותרים טענות על ביקור ח"כים מכהנים מהמפלגות המרכיבות את הרשימה משותפת אצל מחבלים היושבים בבתי הכלא.

אחת הטענות המרכזיות בערעור מופנית כלפי ראש הרשימה, ח"כ איימן עודה, שהביע תמיכה באיראן בריאיון לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית. עודה הגדיר את מהלך ביטול הסכם הגרעין עם איראן כמהלך "שיכול להוביל את ישראל לעבר החלטות היסטוריות נגד האינטרסים של עמנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמם של בית המשפט העליון

בבחירות הבאות מצביעים רק עוצמה!!

כנראה הבג"ץ רוצה שהימין והחרדים יבינו סוף סוף שהגיע הזמן לעלות עליו עם טרקטורים בכל הכח.

בית המשחק!!!
אין אפילו על מה לכעוס
רק לראות מה קורה כשיהודים מגיעים לשפל המדרגה….
השיבה שופטינו כבראשונה

ערב רב שונאי ישראל עוכרי היהדות.. תומכי טרור.. ביזיון ובושה לאנושות.

בגץ הוא לא רק שלוחה של מרץ . אלא יותר מיסה הוא שלוחה של חמס והם עוכרי ישראל ותומכי התבוללות

בגץ גוף אנטישמי שונא ה' ושונא חרדים עוכרי ישראל . עוד מעט תחתמו בלשכת עבודה אתם ויהיר וגרנץ ההזומ שונא דת יחד עם מרץ המתועבים

אנו כולנו עוצמה יהודית . עכשיו נעשה יותר ונרוץ בכל הכוח לעזור ולתת לעוצמה יהודית . העיקר להעיף את בגץ של שונאי ישראל לעזאזל יחד עם יהיר וקרנץ וטיוט והערבים הבוגדים בגלוי במדינה

בגץ מתועבי הדת והמדינה . בגץ של הערבים ומרץ . איכס עליכם

צריך להתפלל לשלומם.
מכיוון שהם חותכים את הענף שהם יושבים עליו.
והמקום האחרון שחמס וגהד ירצו לעשות פיגוע זה ביתם הבג"ץ

מי שלא רוצה חקירה על הסתה לאלימות נגד שופטים שלא יכתוב דברי הסתה
בני תורה מכבדים את לשונם גם בשעת צער וכעס וכמובן שיש לגנות בכול תוקף את הפסילה שרק מקרבת את סוף שלטון בג"ץ.

אנו עם ישראל תומכים בברוך מרזל ובני גופשטיין . ומנדים ושונאים ומתעבים את בגץ מערכת השקר ושנאת ה' והחרדים . מערכת התומכת בניאוף ובמחבי החמס וברמיסת כבודם של בנות ובני ישראל . אנו מאמינים כי כל סגל בגץ כולל מנדבליט הם גילגול דור המבול ומתחננים למלך המשיח שישליך אותם לאירן . שם מקומם של שונאי ה' תומכי השנאה וההתבוללות הארורה . אנו מעידים כי בגץ גוף תומך באחמד זיבי וזןעבי ןזחלקה שאומרים בריש גלי לרצוח יהודים ..ומעודדים שהידים דפוקים שנשלחים היישר לשאול תחתית . ונאוף עם מלאכי חבלה . בגץ גוף שנאוי ומגעיל מאין כמותו . נתפלל שינהיגו את עם ישראל רבנים ובכללם שברוך מרזל יהיה שר הבטחון העיקר אנו אומרים לא לפילוג של בגץ ולא לתת כוח לגרנץ עם יהיר האומלל והמטורלל העתונאי העמלקי שונא ה' . הערב רב תערובת מצרי ויהודיה .. האיש הארור חבר של בגץ שונא חרדים .איכס

הארור חבר של בגץ שונא חרדים .איכס

חבל שגשר והעבודה לא יברכו על כך כשבעז"ה ליברמן ולפיד לא יעברו את אחוז החסימה שזה דבר מבורך כיון שהם מסיתים כנגד חמישית מתושבי המדינה.
וכל הרשעה כרגע תאבד בעז"ה לא נותר לנו אלא להתפלל אשיבה שופטינו כבראשונה.

אינני מבין כלל וכלל את ההפתעה של הציבור שלנו מתי תבינו שאין שום הפתעה בכל שפסלו את מתמודדי עוצמה יהודית כמו שפסלו אותם לפני חמישה חודשים (האיך שכחתם) ואת זה שפסלו את המופע הנפרד בעפולה ובחיפה וכשם שביטלו את חוק המסתננים מתי יחדור לתת המודע שלנו שאם יבואו חה"כ מסייעת ישראל ביתינו ויפסלו את האירוע לא תיהיו מופתעים וכשם שיפסלו חה"כ של הרשימה המשותפת את אנשי עוצמה יהודית התהיה זאת הפתעה הם הרי באג'נדה שמתנגדת להם עלינו להבין בית משפט עליון אינו יותר טוב מהם הוא משרת את אותה האג'נדה וא"כ לא נותר לי אלא ליהיות מופתע באם הוא יאשר את המופע או שמא יאשר את השתתפות אנשי עוצמה יהודית לכנסת.

מי שחושב שאנחנו במדינה יהודית כועס על זה
אבל האמת שאנחנו במדינה חילונית לא יהודית

ממש הזוי. יש חתרנות והסתה של מערכת המשפט כלפי הציבור הדתי.לא יתכן. שבמדינה דמוקרטית נותנים ביטוי למחגות ערביות עטכר ישראל ומדירים את המפלגה שנלחמת על צביונה היהודי של מדינת ישראל. מייחלים שגוש הימין יעלה ויוציא את בגץ מחוץ לחוק.

אני מוכן להצביע עוצמה אם יהיו יחד איתי עוד 145.000 איש שהתחייבו בהבטחה שמחייבת שיצביעו גם לעוצמה ההבטחה תקפה רק אם יהיו 145.000 אישש יצביעו גם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture