איראן במסר למדינות: "יש להבטיח שישראל תשלם מחיר יקר על התקיפות"

על רקע ההסלמה הביטחונית בחזית הצפונית, באיראן אומרים כי "ישראל צריכה לקחת אחריות על המעשים שלה". וכי, הרפובליקה האסלאמית תתמוך בכל פעולת תגמול "כנגד האויב הציוני, "אנו תומכים בזכותן של המדינות ושל החיזבאללה להגיב למתקפה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר ממשלת איראן מסר היום (שני) כי "ישראל צריכה לקחת אחריות על המעשים שלה, ויש להבטיח שהיא תשלם עליהם מחיר יקר", עוד אמר הנציג האיראני כי מדינתו תומכת בכל תגובה שיחליטו במדינות המותקפות נגד האויב הציוני. "לעיראק, סוריה ולבנון עומדת הזכות להגן על עצמן. אנו תומכים בזכותן של המדינות ושל החיזבאללה להגיב למתקפה הישראלית". בהמשך התייחס דובר הממשלה לארגון הטרור של נסראללה והבהיר: "בחיזבאללה יקבלו החלטות באופן עצמאי, אך אנו תומכים בכל פעולה הגנתית שיחליטו לנקוט בה בתגובה לתקיפות בלבנון".

זאת אינה הפעם הראשונה שמתייחסים ברפובליקה האסלאמית לתקיפת ישראל בסוריה. אמש התייחס מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קסאם סולימאני, לתקיפות בסוריה ובלבנון, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הפעולות הצבאיות האחרונות הן משוגעות, והולכות להיות ללא כל ספק ההרפתקאות האחרונות של המשטר הציוני".

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני התייחס למתיחות במפרץ הפרסי, ואמר כי "מדינתו תשמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להגן על האינטרסים שלה". לדבריו: "ההתנגדות נחוצה כשזה מועיל לנו, כאשר אנחנו עומדים על האינטרסים הלאומיים שלנו ועל העצמאות שלנו. אנחנו לא מתעייפים, ואפילו נהנים, ואנחנו משתמשים בכל האמצעים", אמר רוחאני בכינוס בטהרן.

צה"ל פרסם תיעוד מהפעולה האיראנית: החוליה מתכוננת לשיגור הרחפן – צפו

אמש התייחס מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה להתרסקות שני הרחפנים הלילה באזור רובע הדאחייה שבדרום ביירות, בנאום שנשא האשים נסראללה את ישראל בשיגור הרחפנים ואמר כי "עשתה דבר מאוד מאוד מסוכן". לדבריו: "מדובר בהתקפה הישראלית הראשונה מאז 2006".

באירוע לרגל יום הניצחון של ארגונו בקרבות מול המורדים הסורים באזור אל הרמל ב-2017. טען מנהיג ארגון הטרור כי "התקשורת הישראלית טענה שמדובר בכלי מסחרי, אבל מדובר בכלי צבאי שאורכו לפחות שני מטרים. הרחפן הראשון היה במשימת איסוף מידע ולא היה חמוש. הוא טס בגובה נמוך והופל על ידי תושבים שהשליכו עליו אבנים. לאחר פרק זמן קצר הגיע הרחפן השני וביצע תקיפה על מקום מסויים, מדובר ברחפן מתאבד".

נסראללה שב ואיים על ישראל: "אם נתניהו חושב שהסיפור נגמר כי לא היו הרוגים, הוא טועה". הוא ביקר את ההפרות החוזרות ונשנות לטענתו של ריבונות לבנון על ידי ישראל: "אם נשתוק על ההפרה הזו, זה יציב את לבנון במסלול מסוכן שבו כל יומיים יגיע רחפן ממולכד שיתקוף מטרות בשטחנו. אני פונה לחיילי צה"ל בגבול הצפוני – מהלילה תעמדו על הגדר ותחכו לנו. יום, יומיים, שלושה, תחכו לנו".

מנהיג חיזבאללה אף טען כי פעולותיו של נתניהו הם חלק מתעמולת בחירות: "אני אומר לישראלים, מה שקרה אתמול לא יעבור בשקט. נתניהו פועל למען קמפיין הבחירות שלו. יש כבר מנהג של מפלגות ישראליות לעשות קמפיין בחירות שמוכתם בדם פלסטינים, סורים ועיראקים, אבל הפעם נתניהו עושה קמפיין בחירות על הדם שלכם ומביא עליכם אש מכל עבר. הוא פוחד מתוצאות הבחירות, מואשם בשוחד ואינו חושש להוביל אתכם לתהום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture