אילוסטרציה | דובר צה"ל

דיווח: ירי אל עבר שני מל"טים ישראלים בדרום לבנון; כלי הטייס לא נפגעו

אחרי האיומים מצד ממשלת לבנון וארגון הטרור חיזבאללה, בשעה האחרונה דווח כי צבא לבנון ביצע ירי אל עבר שני כלי כלי טיס ישראלים בלתי מאויישים, באזור הגבול בין ישראל ללבנון • על פי דיווחים, על אף הירי המל"טים לא נפגעו ושבו על עקבותיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר ההתקפות הישראליות בלבנון בימים האחרונים, בשעה האחרונה מדווחים כלי תקשורת לבנונים כי צבא לבנון ביצע ירי אל עבר שני כלי טיס בלתי מאויישים ישראלים (מל"טים) סמוך לגבול בין ישראל ללבנון, באזור אל-עדייסה הסמוך לגבול ישראל, בסמוך לקיבוץ משגב עם.

גורמי ביטחון לבנונים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הירי אל עבר המל"טים על ידי חיילי צבא לבנון בוצע באמצעות רובה M16. על אף זאת, מדיווח ברשת אל מיאדין, כלי הטייסים הבלתי מיואשים לא נפגעו ושבו על עקבותיהם לישראל. דובר צה"ל אישר את הדיווח: "לפני כשעה נשמע ירי בשטח לבנון למרחב בו טסו רחפנים של צה״ל. הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק".

תקרית זו מגיעה לאחר ההתחממות בגזרה הצפונית של ישראל מאז מוצ"ש, אז פרסם צה"ל כי תקף באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה בדרום מזרח לדמשק בסוריה, נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. על פי דיווחים לבנונים, במהלך אותה תקיפה שלושה מאנשי ארגון הטרור חיזבאללה נהרגו .

מספר שעות לאחר מכן באותו לילה, דיווחו בלבנון כי שני מל"טים ישראלים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות, בירת לבנון. לטענת ארגון הטרור חיזבאללה אחד המל"טים היה ממולכד ונפילתו גרמה נזק למרכז התקשורת של הארגון.

בנוסף לתקיפה זו, כלי טיס ישראליים ביצעו בלילה שבין ראשון לשני שלוש תקיפות ממזרח לזחלה, בירת מחוז אל-בקאע בלבנון באזור הגבול עם סוריה, כך דווח בכלי תקשורת לבנוניים. מטרת התקיפה כוונה ליעד של מפקדת החזית העממית לשחרור פלסטין. לא היו נפגעים בנפש אך נגרם נזק לרכוש.

בתגובה להתפתחויות, מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה נשא ביום ראשון בערב נאום תקיף והאשים את ישראל בשיגור הרחפנים ואמר כי היא "עשתה דבר מאוד מאוד מסוכן". לדבריו: "מדובר בהתקפה הישראלית הראשונה מאז 2006". הוא אף איים על ישראל ואמר: "אם נתניהו חושב שהסיפור נגמר כי לא היו הרוגים, הוא טועה".

בתגובה לאיומים מצד ממשלת לבנון וארגון הטרור חיזבאללה, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, העביר בשעות האחרונות מסר חריג לממשלת לבנון דרך שר התיירות שלה, אבידי קדיאניאן. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו בערבית כתב אדרעי לקדיאניאן: "ראיתי שלפני מספר שבועות צפית כי מספר התיירים שיגיעו השנה ללבנון יעמוד על שני מיליון ו-150 אלף תיריים".

"אלפי תיירים מכל העולם מבקרים בלבנון, לראות את המקומות והאטרקציות התיירותיות של 'פריז של המזרח התיכון', לאחר שזו החלה להשתקם מאז 2006 (אז ארע מלחמת לבנון השנייה. ד.ג.)", הוסיף אדרעי והקשה: "האם צריכה לבנון לשלם את מחיר כשלונו של קאסים סולימאני? התשובה היא לא", כשבכוונתו להעביר מסר כי על לבנון להימנע מתגובה חריפה בעקבות המתיחות, על מנת שלא תשלם מחיר על מעשה לא לה.

עוד בנושא
מפרטים חדשים שנחשפים היום ב"טיימס" הבריטי על התרסקות הרחפנים בביירות עולה כי המכשיר שנפגע "מערבל פלנטארי" מייצר דלק מוצק לטילים. ע"פ הדיווח, קופסת הבקרה נפגעה, והארגון לא יוכל לייצר טילים ארוכי טווח בלעדיו. מומחים: יקר ונדיר
עוד בנושא
ר"מ לבנון מתואם עם מזכיר המדינה האמריקני בניסיון לרסן את ישראל לאחר תקרית הרחפנים בביירות. גורם המקורב לנסראללה טען כי בכינוס סגור אמר מנהיג הארגון כי "לא ימהר להגיב", לדבריו: "הישראלים יכולים לישון בשקט. התגובה שלנו לא תגיע היום"

&nbsp

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture