Hassan Jedi/Flash90

במהלך ההפגנות ברצועה: ארבעה מחבלים ניסו לחדור לישראל – ונעצרו

כאלף פלסטינים משתתפים היום ב'הפגנות הגדר' בגבול הרצועה, כוחות הביטחון עצרו את ארבעה מהם כשניסו לחצות את הגדר כשעל גופם רימון וסכין. החשודים הועברו לחקירת השב"כ. בתוך כך פרצה היום שריפה כתוצאה מבלון תבערה במועצה האזורית שדות נגב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כאלף פלסטינים משתתפים היום (שישי) ב'הפגנות הגדר' בגבול רצועת עזה, ההפגנות נערכות במספר מוקדים, כשהשבוע מציינים המפגינים חמש שנים לסיום מבצע "צוק איתן". כוחות צה"ל ערוכים באזור על מנת למנוע הפרות סדר. במהלך אחת ההפגנות ניסו ארבעה מחבלים לחצות את גדר ההפרדה במטרה לחדור לשטח ישראל, הארבעה נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון במהלכה התברר שעל גופם היו רימון וסכין.

בנוסף, היום פרצה שריפה כתוצאה מבלון תבערה במועצה האזורית שדות נגב. לוחמי האש שהגיעו למקום השתלטו על האש. בשבוע שעבר דיווחנו כי בהנהגת חמאס דנים בתקופה האחרונה באפשרות לביטול ההפגנות על הגדר בגבול רצועת עזה בסופי שבוע, לפי פרסום ב'כאן 11'. בצמרת הארגון ישנן חילוקי דעות בנושא, ויש הסבורים שיש בהפגנות יותר נזק מתועלת. עוד דווח כי בכירים בארגון הטרור חמאס אומרים בשיחות סגורות שהם לא ציפו שההפגנות יימשכו שנה וחצי בלי להגיע לתוצאות המיוחלות.

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל עארורי, שמלכתחילה לא היה בין תומכי רעיון ההפגנות סבור כי ההפגנות בגדר מיצו עצמן. אולם מנהיג הארגון ברצועה, יחיא סינוואר, טרם הכריע אם להמשיך בהפגנות או למסמס אותן בהדרגה. בדיווח מציינים כי סינוואר הגה את הרעיון לצאת להפגנות הגדר כדי להוביל להסדרה עם ישראל ובשל כך כישלונן ייחשב כישלונו, דבר שעלול להשפיע על החלטתו. סינוואר מבין שצריך לסיים את ההפגנות, אך מעוניין לעשות זאת בהדרגה.

גורם בכיר בחמאס טען לעיתון 'אל-ערבי אל-ג'דיד' כי הפיגועים שבוצעו לאחרונה בגבול רצועת עזה, לדבריו – על ידי מפגעים בודדים, משקפים את התסכול ההולך וגובר של הפלסטינים מהמצב ומהעיכוב ביישום ההבנות עם ישראל. בארגון מעריכים כי לאור התסיסה בשטח, היקף פעולות הבודדים עשוי להתגבר ולגרור פלגים נוספים. הגורם הזהיר כי תקריות אלו עשויות להוביל בסופו של דבר למלחמה חדשה, אם כי הם הדגישו שחמאס ממשיך לשלוט בשטח. "האוכלוסיה הפלסטינית מאוכזבת מהמצב הקשה שנגרם מהכיבוש הישראלי", הוסיף הבכיר. "התסכול הפך לנחלתם של שני מיליון פלסטינים. אחרי עשרות הבטחות לשיפור המצב – שלא מומשו".

ברקע האירועים דיווחנו היום כי מצרים הציעה לבכירי חמאס לתווך הסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל, בדיווח באתר האינטרנט של העתיון הלבנוני "אלאחבר". ציטטו בכיר במשלחת חמאס שסיפר כי במסגרת העסקה הוצע לארגון שיפור משמעותי במצב ההומניטרי ברצועה וסדרה של הקלות ושיפורים כלכליים בתמורה לשמירה קפדנית על השקט באזורי הגבול.

העיתון הלבנוני טוען כי חמאס טרם השיב להצעה אך היא הועברה למנהיגי הארגון שדנים בה. עוד דווח כי נציג חמאס מסר להם כי הוא מעריך שההצעה המצרית מגיעה בלחץ ישראל במטרה "לקנות זמן" עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות. והוסיף כי המצרים הזהירו את נציגי חמאס כי אל להם "להתגרות בישראל" בחודשים הקרובים וכי "הבכירים הישראלים רצינים לחלוטין בכוונתם לפתוח במבצע צבאי אם השקט לא יישמר".

לפי הדיווח, המצרים אף הזהירו את ארגון הטרור שלא התערב בסכסוך בין ישראל וחיזבאללה. "חיסכו מעצמכם את הנזק של מלחמה אזורית. התגובה הישראלית עלולה להיות גדולה וקשה", אמרו המצרים לנציג חמאס.

עוד סיפר אותו מקור, כי המצרים הסבירו לאנשי חמאס את הסיכונים שב"מלחמה אזורית כוללת" עבור החמאס ועבור תושבי רצועת עזה בכלל. בחמאס השיבו כי הם "לא מרגישים מאויימים מאיומיה של ישראל" וכי ירי הרקטות בשבוע האחרון נבע מלחץ כלכלי שמפעילה ישראל על הרצועה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה רק נעצרו ולא ירו בהם ימח שמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture