אמת מה נהדר: אלפי נופשים בהרי הקטסקילס פינו זמן ללימוד דף היומי בהלכה

"כל הצורה של ה'בין הזמנים' קיבלה אווירה מיוחדת במינה" מעידים המג"ש בקעמפים • מגידי השיעורים מתארים בהתרגשות את הבחורים יושבים בפתח הבקתות בשעות הערב כשבידיהם משנה ברורה – לשינון וחזרה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מרגש: בימים אלו בהם רבים וטובים מבני יהדות ארה"ב נופשים בהרי הקטסקליס ונערכים לקראת תחילת זמן אלול בשבוע הבא, אלפי בחורי ישיבות מוצאים בכל יום זמן מיוחד שאותו הם מפנים ל"סדר דרשו" – סדר לימוד של "דף היומי בהלכה" שנוסד ע"י ארגון דרשו ונתקבל בכל תפוצות ישראל.

במסגרת הפעילות של ארגון 'דרשו' בכ-20 קעמפים בהרי ניו יורק, פעילות שמתקיימת זו השנה החמישית ברציפות, התקיימו לאורך השבועות האחרונים תכניות לימוד ומבחנים בדף היומי בהלכה, שהרחיבו את ידיעותיהם של למעלה מ-3500 בחורים בהלכות רבות במשנה ברורה.

"בין הזמנים הוא זמן שבו בחורים זקוקים לקצת יותר מוטיבציה מאשר במהלך השנה, ותכנית 'דרשו' הוכחה כמניע מוצלח". אומר הרב מנחם שמלצר, מגיד שיעור בתכנית הדף היומי לבחורים של דרשו בקעמפ תורת חיים תשב"ר. "העובדה שבחורים לומדים הלכה ומרגילים את עצמם ללמוד משנה ברורה מדי יום ביומו מהווה הרגל מצוין, המתחיל כאשר הם עדיין צעירים, אבל יכול בהחלט להמשיך לאורך החיים. בינתיים הם מרוויחים מזה יום-יום. בזכות הלימוד של דרשו, כל הבין הזמנים קיבל צורה מיוחדת".

"אחד הדברים שהוכחו כיעילים ביותר בלימוד של דרשו, הוא הקצב והמבחנים" אומר הרב שאול פינטר אחד ממגידי השיעורים. "הבחורים יודעים שיש להם כמות מסוימת שהם צריכים ללמוד כל יום והם יודעים שאם הם ייבחנו על אותו חומר וישיגו תוצאות טובות, הם יתוגמלו. זה הופך את חוויית הלימוד למשהו מאוד מכוון למטרה".

"יש כאן תופעה מופלאה, של תלמידי חכמים צעירים השואפים להיות חלק מתנועה עולמית" אומר אחד מהרכזים של דרשו בקעמפים. "סדר דירשו ממלא תפקיד אינטגרלי בלימוד ומוביל את האווירה הרוחנית בקעמפ כולו" הוא מסביר. "ראשית, זה מלמד כל נער את הערך של תמידים כסדרם – של לימוד יומי קבוע. לא משנה מה יקרה, גם אם יש טיול, החובה ללמוד לא נעלמת. גם ביום שישי אחר הצהריים, זמן שלרוב יש בו רפיון, קיימו סדר 'דירשו' אחרי תפילת מנחה. בשבת בבוקר אחרי הקידוש ולפני הסעודה קיימנו שוב סדר דרשו. לדעתי הבחורים נשארים כאם עם מסר חשוב מאוד שנותר איתם זמן רב לאחר מכן. שאם הם מציבים לעצמן מטרה הם משיגים אותה, ויש בזה סיפוק אדיר".

רכזי דרשו מעידים על התגייסות מרגשת של כלל התלמידים לסדר הלימוד. "מדובר על התגייסות של 100 אחוז" מספר אחד הרכזים שמקבל לידיו את כלל הנתונים. "מגידי שיערים מתארים כיצד הם מבחינים בלילה באור מנצנץ מבקתות הבחורים כשמהחלון רואים אותם כשראשיהם רכונים מעל חוברות המשנה ברורה הייחודיות של דרשו, בחזרה על הלימוד. זה מדהים ומרגש לראות כמה שהם נעשו מעורבים בתכנית, עד כדי כך שאפילו בשעות הפנאי שלהם בבקתות הם לומדים!"

הרב אהרון גביוף, מנהל 'דרשו' בארה"ב מסכם, "רק לצפות בבחורים המשתתפים בתכנית לימוד הדף היומי לבחורים של דרשו רוקדים בהתלהבות, כשהאושר קורן מפניהם, מוכיח כי אין שמחה כמו השמחה של הישג אמיתי בתורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture