אם תרצו לדעת מהו הכיוון שאליו הולכת סאניונג בשנים הקרובות הביטו על הרקסטון החדש שנראה מודרני וקשוח ועם קשר אפסי למוזריות שאפיינה אותו בעבר

הרקסטון כבר לא ממש חדש, הוא הושק בישראל כבר לפני יותר משנה אבל לנו לקח קצת זמן לתאם את נסיעת המבחן

זו פעם ראשונה שסאניונג מציגה משהו כ"כ מרשים. הרקסטון גדול ושרירי, יש לו נגיעות כרום קלות, תאורת לד, חישוקי מגנזיום בשני צבעים ואפילו תאורת שלולית.

תא הנוסעים מרווח ואמריקאי. המושבים נעימים ונוחים, יש תא גדול בין הנוסעים מלפנים, הנדסת אנוש מצוינת וכל המתגים נופלים ליד. רמת האיבזור סבירה אבל לא מספיק עשירה יש בקרת אקלים בקרת שיוטAUTO HOLD  ועוד. הנעה ללא מפתח אין והייתה יכולה מאד להוסיף.

מערכת המולטימדיה מוכרת לנו מדגמים אחרים של היבואן, (טלקר שהיא גם יבואנית של קיה) אבל לא ממש יכולנו לבדוק לעומק את יכולותיה בגלל שהיא מופעלת על אינטרנט אלחוטי ובנייד החכם שלנו שפועל עם סינון כשרות לא ניתן להפעיל את הפונקציה הזו.

המושב האחורי שבו עולים הילדים בדרך כלל, מזכיר לנו שהרקסטון מעט גבוה מהרגיל ומדרגה הייתה יכולה לעזור ומצד שני אם אתם קונים רכב כזה למטרות שטח, מדרגה יכולה מאד להפריע.

השורה השנייה מרווחת דיה לשלשה מבוגרים, יש פתחי מיזוג, ומשענת יד עם מחזיק כוסות. דווקא הילדים ציינו את שמחתם ממושבי הבד שלא שורפים אותם בקיץ הישראלי כמו מושבי העור המקובלים בסגמנט.

לרקסטון יש גם שורה שלישית שמתאימה לנערים, הכניסה אליה היא בעיקר מהצד הימני והיא לא הכי קלה, מה שכן יש פתחי מיזוג וזה חשוב. כמקובל בקטגוריה תא המטען שכל המושבים פתוחים לא הכי גדול.

בחידוש של הרקסטון נוספו אביזרי בטיחות שלא היו בדגם הקודם כמו התרעה על סטייה מנתיב, סיוע לאלומה גבוהה, בלימה אוטונומית, מצלמת אחורית וזיהוי תמרורי תנועה.

במנוע הדיזל אין שינוי לשמחתנו. הוא גדול חזק ואפילו חסכוני לפי ערך. מנפח של 2.2 ליטר הוא מפיק 181 כ"ס ו-42.8 קג"מ חזקים, יש לו גם תיבת הילוכים מודרנית בת שבעה הילוכים. ועם הנתונים האלו הרקסטון מאיץ חזק מאד כל הדרך אל היעד.

הרקסטון הוא רכב שטח אמיתי עתיר ניסיון עם הנעה כפולה, הילוך כוח, שלדת סולם,  מרווח גחון מרשים, יכולת בחירה בין מצבי הנעה כפולה או אחורית ובקרת נסיעה במורד.

מחירו  של  הרקסטון  עומד  על  245.000 ₪.

הסיכום שלנו: סאניונג רקסטון נאה יותר מאובזר יותר ומציג שיפור עצום בהשוואה לדגם אותו החליף. אם שטח זורם בכפות רגליכם אתם חייבים לעשות נסיעת מבחן עם הרקסטון, המתחרה הישיר שלו טיוטה לנד קרוזר עולה יותר ממאה אלף ₪ ולא בטוח שההפרש שווה לכל אחד.