צילום: פלאש 90

שנת הלימודים תש"פ במחוז החרדי: 460 אלף תלמידים, 35 אלף חדשים

שר החינוך, הרב רפי פרץ, סגן השר, מאיר פרוש ומנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, פתחו את שנת הלימודים במחוז החרדי והודיעו: שנת הלימודים תפתח בסימן של– חוג לכל ילד, צהרונים, בתי הספר של החגים, בינוי של כיתות, מרחבי למידה חדשניים והמשך הטמעת רפורמת הרישוי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשרד החינוך פותחים היום את שנת הלימודים תש"פ במערכת החינוך החרדית הכוללת 460,000 תלמידי בית הספר וגנים, מתוכם כ-35,000 תלמידי כיתה א' שיעשו את צעדיהם הראשונים במערכת החינוך. יחד אתם יפתחו את השנה כ- 32,000 עובדי הוראה.

במחוז החרדי מתכוונים לשים השנה דגש על שורה של תחומים, בהם: הכשרה ופיתוח מקצועי לעובדי ההוראה, קידום שיוויון הזדמנויות ומיצוי הפוטנציאל של כל ילד, הנהגת תכנית חומש לבינוי כיתות, פרויקט הכלה לנוער בסיכון. "בנוסף, נמשיך עם מרכזי פסגה חדשים", נמסר. בשנה החולפת פתח המשרד 6 מרכזי פסגה חדשים בערים: אלעד, אשדוד, ביתר עלית, ירושלים, מודיעין עלית ורכסים. "המרכזים יהוו עוגן מרכזי ומשמועתי בהכשרתם של עובדי הוראה, והמשרד יחל את ההכשרות בשנה הקרובה".

במשרד החינוך מציינים את הסדרת פתיחתם של סמינרים לבנות ושלוחות לסמינרים וותיקים. "מדובר במהלך חשוב ומשמעותי, שכן במהלך 5 השנים האחרונות משרד החינוך לא אפשר פתיחתם של סמינרים חדשים, בשל עודף הכשרה להוראה שקיים במגזר. במסגרת ההבנות שהתקבלו עם איגוד הסמינרים הוחלט במשותף, כי כבר בשנת הלימודים הקרובה, תש"ף, הם יאפשרו ללומדות שלהם לבחור בין הוראה להכשרה חלופית במסלולים טכנולוגיים: 1. הנדסת תוכנה, 2. אדריכלות, 3. עיצוב פנים, 4. ראיית חשבון 5. ייעוץ מס. בתוך כך, בחירה במסלולים תאפשר לטייב את איכות ההכשרה של הפונות למסלול זה. לאור השינויים תפתחנה בשנים הבאות מגמות נוספות להכשרה ויאפשרו ללומדות להשתלב במגוון רחב של תחומים בשוק התעסוקה".

במשרד מתכוונים להמשי את הטמעת מתווה הרישיונות. "המשך הטמעת מדיניות מתן הרישיונות לבעלויות על מוסדות למשך 5 שנים, במקום המצב הקיים, בו רוב המוסדות נדרשים לחדש את הרישיונות מדי שנה", נמסר. עוד הוסיפו כי, "שינוי המתווה נועד ליצור שינוי עמוק ומשמעותי בכל הליכי הבירוקרטיה מול הבעלויות בכך שהיא מצמצת את הצורך שלהם למלא מדי שנה טפסים רבים ולהתרוצץ כדי לקבל אישורים המוגדרים לשנה אחת בלבד. בעניין זה יצויין, כי בעבר במקרים בהם לא ניתן לבעלות רישיון לפני פתיחת שנת הלימודים, המוסד החינוכי לא תוקצב. בתוך כך, בעלויות נדרשו לקחת הלוואות כדי לשלם שכר למורים. בשלוש השנים האחרונות היו מקרים רבים של מוסדות שלא קיבלו אישור רישיון ובהתאם לזאת גם תקצוב".

"המתווה גם מעודד את הבעלויות על בתי הספר להבטיח את תקינותם של המבנים במטרה שיוכלו להיכנס למסלול הירוק המאפשר להם לקבל רישיון ל- 5 שנים רצופות. לעניין זה חשיבות רבה, שכן גם אם יימצא שהם נדרשים להמציא אישור רלוונטי, התקצוב שלהם לא ייפגע. בתי הספר יכולים אף לקיים תהליכים ארוכי טווח בתחום הפדגוגי והפיננסי וכן להבטיח יציבות בתעסוקתם של עובדי הוראה ותומכי הוראה", אומרים במשרד החינוך.

בכינוס המחוז החרדי שהתקיים בשבוע שעבר אמר שר החינוך, רפי פרץ כי, "אחד הדגלים שהנפתי עם כניסתי לתפקיד הוא בניית גשר יציב בין המגזר החרדי למשרד החינוך. בכוונתי להמשיך ולהוביל את השיח המשותף עם מנהיגי החינוך החרדי, ולהתאים להם את המענים לצרכים הייחודיים שלהם. בכוונתי לסייע ולקדם אותם. לצד אלה, אני רואה לנגד עיני גם את תפארת העשייה הערכית שמובילים מוסדות החינוך החרדיים. ערכים של חסד, חמלה, נתינה ומסירות. אלה צריכים להיות נר לרגלינו. לאור חשיבותם, הכרזתי כי הנושא השנתי שילווה את מערכת החינוך בשנה הקרובה הוא הערבות ההדדית. חוסנה של חברה נמדד בראש ובראשונה דרך הערך הזה. אני מאחל למנהלים, למורם ולתלמידים שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

סגן שר החינוך, מאיר פרוש הוסיף כי, "שנת הלימודים בציבור החרדי תיפתח כסדרה, אפשר להיות בטוחים שאיומים על שביתה לא תשמעו כאן, בכנס של המחוז החרדי. מנהלי המוסדות מתנהלים בהכוונת ההנהגה הרוחנית של הציבור החרדי, שמעולם לא השביתו לימודים, גם כאשר היו מצבים קשים ופחות נוחים עבור ילדי הציבור החרדי. בשנה החולפת עשינו במשרד רפורמה ברישוי, במסגרתו המשרד החליט על מתן רישיונות לחמש שנים, מדובר בבשורה גדולה למוסדות. אפשר גם לומר שאנחנו רואים כבר פירות שבשלו כתוצאה מתכנית החומש החדשה לבינוי כיתות של המשרד – אפשר גם לומר, שהכפלנו את בינוי הכיתות בשנים האחרונות. פננו אל העתיד עם נושאים שעלינו לשפר ולתקן ובראשם השוואת תקצוב ילד לחינוך מיוחד במוסדות החינוך החרדים, כפי שמתוקצב ילד בעל צרכים מיוחדים בבתי הספר הממלכתיים".

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב: "מערכת החינוך החרדית מצויה בהתקדמות מתמדת. לחינוך זה צביון ואופי ייחודי, ולכן אנחנו דוגלים בשיח משותף עם מנהיגי החינוך החרדי. הודות למדיניות זו, אנו עדים לשינויים רבים וחשובים שחלים במערכת. הובלנו את השינוי בתחום הרישיונות ונמשיך אותו גם השנה, הגענו להסכם היסטורי עם איגוד הסמינרים שיביא לפתיחה של סמינרים לבנות ושלוחות לסמינרים וותיקים. נמשיך לסבסד חוגים אחר הצהריים וגם את הצהרונים. לצד אלה, נפתחו בשנה החולפת שישה מרכזי פסגה חדשים שיהוו עוגן בקידום הכשרת עובדי הוראה במגזר. אנחנו נמשיך לשקוד על עוד שינויים, תוך שיח משותף עם ראשי החברה החרדית. אני מאחל לכל עובדי ההוראה שעושים מלאכתם במסירות אין קץ שנת לימודים מלאה בעשייה והצלחה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture