Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו באלקנה: "נחיל את הריבונות היהודית על כל הישובים" • צפו

ראש הממשלה התחייב: "אנחנו בונים כאן בתים חדשים, אנחנו נבנה עוד אלקנה ועוד אלקנה, אנחנו לא נעקור פה אף אחד, לא יהיו יותר 'גוש קטיף', לא יהיו יותר עקירות - בעזרת השם אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל הישובים, כחלק מארץ ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב הבוקר כי, "לא יהיו יותר עקירות, ובעזרת השם אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל הישובים, כחלק מארץ ישראל, כחלק ממדינת ישראל". את הדברים אמר בטקס פתיחת שנת הלימודים בישוב אלקנה שבשומרון, בהשתתפות שר החינוך רפי פרץ.

"תזכרו שאתם במקום הזה, באלקנה, וזה ארץ ישראל, זאת הארץ שלנו, זה הארץ שלכם", אמר ראש הממשלה לתלמידים הצעירים. תעמיקו שורש, אנחנו בונים כאן בתים חדשים, זה בית חדש שהוא בית ישן, זה הבית הישן ומקורי של עם ישראל, אנחנו נבנה עוד אלקנה ועוד אלקנה, אנחנו לא נעקור פה אף אחד, לא יהיו יותר 'גוש קטיף', לא יהיו יותר עקירות".

לאחר מכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך את בית הספר למצוינות ע"ש יוני נתניהו ז"ל ושוחח עם תלמידות האולפנה, באולפנת השומרון אורט באלקנה.

נתניהו הגיב בתשובה לשאלת תלמידה בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני: ״שורש הסכסוך הוא הסירוב הפלסטיני להכיר במדינת ישראל בגבולות כלשהם ולהכיר במדינת היהודים בגבולות כלשהם. בגלל זה הם התנגדו לנוכחות יהודית בגבולות כלשהם, בלי קשר ליהודה ושומרון. אם רוצים להגיע לפתרון הסכסוך, הפלסטינים יצטרכו קודם כל להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. זה מה שמעכב פתרון, ועד שהם לא יכירו – לא נוכל להגיע לפתרון.

הפלסטינים, בסירובם להכיר בציונות, הם שורש הסכסוך, ובסירובם להכיר בזכויותיהם של היהודים להתיישב בחלק כלשהו של ארץ ישראל ובדחייתם פעם אחר פעם כל פתרון אפשרי. אפילו עכשיו, תוכנית טראמפ – הוא עוד לא השמיע אותה, והם כבר דוחים אותה. הם אינם מוכנים להכיר בזכותם של היהודים להתקיים פה במדינה ריבונית בשטח כלשהו. זה שורש הסכסוך, ולכן אני מדגיש ונאבק על זה שחייבים לדרוש מהם את ההכרה במדינת הלאום של העם היהודי. זה המרכיב הראשון של הפתרון, אבל לא האחרון.

זה לא חשוב מה יהיה הפתרון, אף אחד לא יודע אם הסכמה כזו תחזיק מעמד, ולכן צריך עוד פרט קטן – ביטחון בידינו מערבית לירדן.״

נתניהו אמר בתשובה לשאלת תלמידה בעניין המצב הביטחוני: ״היום אנחנו יודעים שרוב הטרור מגיע רובו ככולו ממקום אחד, מטופח ממקום אחד, ניזון ממקום אחד, משוגר ממקום אחד, מאורגן ממקום אחד – וזה איראן. קמה כאן אימפריה חדשה שמטרתה להביס אותנו. הם שולחים שלוחות. הם בונים שלוחה בלבנון בדמות החיזבאללה, ובונים שלוחה בעזה בדמות החמאס והג'יהאד האיסלאמי. הם מנסים להתבסס גם בעיראק כדי שיוכלו להפוך אותה לא רק לארץ מעבר לנשק שמעבירים לסוריה ולחיזבאללה, הם רוצים להפוך אותה לאזור שיגור של טילים נגדנו וחדירות נגדנו.

הם עושים את זה כמובן בסוריה. אנחנו נאבקים בכל החזיתות האלה, ולמעשה אנחנו מובילים קו מאוד עקבי ומאוד שיטתי – לפעול בכל החזיתות האלה ומעל לכל דבר אחר – למנוע מהאויב הראשי שלנו, שבלעדיו הכל קורס, להתבסס צבאית באזורנו, ולמנוע ממנו להשיג נשק גרעיני שישנה כאן לחלוטין את המאזן – לא רק את מה שקרוי הלא-קונבנציונלי, אלא גם את המאזן הקונבנציונאלי. אם לאויבים שלנו יהיו רקטות שמגובות גם בפצצות אטום שמכוונת אלינו, האיום הרגיל שלהם יהיה פי מאה עלינו.

אנחנו הולמים בטרור ביהודה ושומרון. השב"כ מסכל כ-500 פיגועים בשנה, זה כמעט שניים ביום. אנחנו מסכלים את זה שם משום שאנחנו נמצאים כאן. אנחנו לא עושים רק מרדף חם, אנחנו מנקשים את העשב כל הזמן. אנחנו עושים מעצרים, ומעת לעת קורות לנו טרגדיות כמו שקרתה עכשיו. אי אפשר לעצור את כולם – אבל בסוף מגיעים לכולם. בשנים האחרונות מצאנו את כל הרוצחים, ואם לא, אז היו כאן מאות פיגועים שהיו מצליחים.

אנחנו מתמודדים עם איסלאם קיצוני שמונהג על ידי גורמים שונים, אבל בסופו של דבר האיום הגדול ביותר על הקיום שלנו בא מאיראן. אנחנו הובלנו במשך שנים ארוכות מאבק עיקש וכמעט בודד. ואני שמח שהנשיא טראמפ החליט לאמץ את הקו הנוקשה ויצא מההסכם הגרוע הזה. ארה"ב כמובן תומכת במאמצים שאנחנו עושים בסוריה ובמרחב כדי להילחם באלה שחרטו על דגלם את השמדתנו.

וכאן הנקודה העיקרית – אתה יכול לנהל מו"מ עם אויב שהחליט להפסיק להיות אויב. תמיד אומרים לנו 'שלום עושים עם אויב'. שלום עושים עם אויב שהחליט שהוא מפסיק להיות אויב. אבל אויב שממשיך להילחם בך, מכריז בגלוי שהוא רוצה להשמיד אותך, אויב שרוצה להשמידך – יש לך רק דרך אחת לטפל בו – הקם להורגך השכם להורגו, והשכם למנוע ממנו נשק שובר שוויון. זה מה שאנחנו עושים. זה מאמץ מתמשך. במאמץ הזה כל אבידה קורעת לב ומחריבה משפחה, מי כמוני יכול להעיד על זה.

באופן יחסי, בשנים שאנחנו מובילים את מדינת ישראל, אנחנו רואים שמספר האבדות שלנו הן האזרחיות והן הצבאיות נמוך יחסית כולל בעוטף עזה שלצערי נהרגו חייל אחד וכמה אזרחים.  בחמש השנים האחרונות זה המספר הקטן ביותר מאז מלחמת ששת הימים. זה בא כתוצאה מהנכונות שלנו להילחם. אני לא שש להילחם כי אני יודע איזה מחיר אנחנו משלמים בטובי בנינו ולעיתים גם בנותינו, אבל כשהדבר מחייב – אינני נרתע מזה.

אני מבהיר לאויבנו ובראש ובראשונה לאיראן – הבא לכלותנו שם עצמו בסכנה דומה.״

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין מיהר להתייחס להצהרת ראש הממשלה ומסר כי "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו "על הכרזתו החשובה. כפי שאמרתי לא אחת, החלת הריבונות היא יישום בשטח של זכותנו ההיסטורית, ושולחת גם מסר חשוב לכל ארגוני הטרור המבקשים לקעקע את נוכחותנו בכל רחבי ארץ ישראל".

איש 'ימינה' השר לשעבר נפתלי בנט כתב בטוויטר כי, "לפני 8 שנים כשרה"מ נתניהו מהליכוד דהר לעבר שתי מדינות לשני עמים, כשהתווכחו האם יפנו 97% או 93% משטחי יו"ש, פרסמתי לראשונה את תכניתי להחלת החוק הישראלי על שטחי C. 'אתה הזוי' גיחכו כולם. היום אותו ראש ממשלה מאמץ את התכנית".

מנגד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את הכרזת ראש הממשלה וכתב ברשתות החברתיות: "נתניהו פתח את שנת הלימודים בהודעה שהוא מעוניין לספח 2.9 מיליון פלשתינים, לתת להם ביטוח לאומי ובשנה הבאה לממן את החינוך של הילדים שלהם. בסך הכל הגיוני".

נתניהו: אני מנהל מו"מ עם האמריקאים להחלת הריבונות ביו"ש

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאיר לפיד – שמאל .

זה ימין חזק

לנתניהו!
שתצליח בכל מעשה ידך

אמן!!!! ! ! ! ! ! !
?????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture