Hadas Parush/Flash90

נתניהו: "הגבנו ב-100 פגזים, הוריתי להיות ערוכים לכל תרחיש"

ראש הממשלה קיים התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון. נשיא המדינה: "אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה". ראש ממשלת לבנון פנה לאמריקנים והצרפתים בקריאה להביא לעצירת ההסלמה. נתניהו אסר על השרים להתראיין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

‏ההסלמה בצפון: ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מקבל עדכונים מבצעיים שוטפים על המצב בצפון. נתניהו‬⁩ קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון. אירוע הירי של טילי נ"ט לעבר המוצבים הישראלים החל במהלך פגישת ראש הממשלה עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס.

בטקס פתיחת הנציגות של הונדורס בירושלים אמר נתניהו כי, "אני קיימתי לפני כשעה התייעצויות עם הרמטכ״ל ועם אלופי צה״ל. הותקפנו בכמה טילי נ״ט, הגבנו במאה פגזים ובירי מן האוויר באמצעים שונים. אנחנו בהתייעצויות לגבי ההמשך. הוריתי להיות ערוכים לכל תרחיש. בהתאם להתפתחויות נחליט על ההמשך. ברגע זה אני יכול להודיע ידיעה חשובה – אין לנו אף נפגעים – לא פגוע ואפילו לא שרוט".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בפתח פגישתו עם ראש ממשלת אתיופיה למצב בצפון ושיגר מסר לחיזבאללה: "‏ידעו כל מבקשי נפשנו שאנחנו מוכנים ונכונים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו ללא כחל וסרק. אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה. השקט ישרור רק במידה ויתקיים בשני צידי הגבול".

לשכת ראש הממשלה הנחתה את שרי הקבינט שלא להתראיין בעניין ההסלמה, כמה דקות אחרי שהשר יואב גלנט התראיין בגל"צ ואמר שלמיטב ידיעתו אין נפגעים באירוע. גלנט אמר עוד כי "אם נגיע למצב שבו יורים על ערי ישראל ומנסים לפגוע באזרחים ובילדים ישראלים, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן, על כל המשתמע מכך".

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, התקשר לשר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, וליועץ לביטחון לאומי של נשיא צרפת, עמנואל בון, וקרא להם לעצור את ההסלמה מול ישראל ולהתערבות בינלאומית במשבר. דובר יוניפי"ל אמר ל'כאן חדשות' כי הם "בוחנים את האירוע שהתרחש בצפון".

שר החוץ של בחריין שייח' חאלד אל-חאליפה תוקף את ממשלת לבנון על חוסר המעש שלה מול חיזבאללה ומתייצב לצד ישראל: "התקפה של מדינה אחת כלפי מדינה אחרת אסורה על פי החוק הבינלאומי. כשמדינה צופה מן הצד על קרבות בתוך גבולותיה שמסכנים את תושביה ואינה עושה דבר זה חוסר אחריות מצד אותה מדינה".

"ישראל עומדת מאחורי ראש הממשלה"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ מיהר לפרסם גיבוי לפעילות הישראלית, "‏מדינת ישראל הותקפה. בלי פוליטיקה ובלי בחירות. ישראל עומדת מאחורי ראש הממשלה כחומה בצורה נגד אויבינו. אדוני ראש הממשלה, פעל בנחישות. יש לך גיבוי מלא לזה. בעזרת השם ננצח". עמיתו נפתלי בנט כתב כי, "‏אלו שעות מורכבות ורגישות לצה״ל ולממשלת ישראל בחזית הצפון, ואנחנו מעניקים את מלוא הגיבוי לראש הממשלה נתניהו, להנהגה המדינית ולפיקוד הצבאי. אנו בטוחים ביכולת צה״ל לשמור על ביטחון תושבי הצפון".

שר החינוך רפי פרץ מסר כי, "מדינת ישראל מותקפת ע"י ארגון טרור המקבל חסות ממדינה ריבונית ומהווה שליחה שלה. שיהיה ברור, כל ירי לישראל מקרב את לבנון לתקופת האבן. ‏בשעה זו אני מגבה את ראש הממשלה, הרמטכ"ל וכוחות הביטחון להגיב בעוצמה ככל שידרש. ליבי עם תושבי הצפון, חיזקו ואימצו". ממפלגת 'ימינה' נמסר בתגובה לאירועים בצפון: "ברגעים אלו כולנו מעניקים גיבוי מלא ומוחלט לצהל, לממשלה ולראש הממשלה לצד חיבוק גדול לתושבי הצפון. כאיש אחד אנו מתפללים להצלחת צה״ל ולשלום חיילינו".

יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, רא"ל (מיל') בני גנץ: "ממשלת לבנון צריכה לדעת כי תישא באחריות על כל פעילות טרור שמתבצעת משטחה. אנו יודעים כי צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים לכל אתגר ואיננו ממליצים לאיש להעמיד אותנו במבחן. בפעילות נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל או ריבונותה אין אופוזיציה וקואליציה. לאור המצב הביטחוני הנחיתי להקפיא בשלב זה את הקמפיין".

ברשימה המשותפת בחרו להאשים את ישראל בהסלמה ולנקות מאשמה את ארגון הטרור חיזבאללה. "לא נשתוק כשהתותחים רועמים. מלחמה מיותרת לא תביא ביטחון – רק הרוגים, הרס, וקורבנות משני הצדדים. אופוזיציה אמיתית דורשת שלום", מסר יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. ח"כ עופר כסיף מסר כי, "הפושע הסדרתי מבלפור ומשרתיו אחראים להסלמה. בכוונת מכוון הם מובילים אותנו למלחמה שיעדה אחד: כיבוש השלטון בדם והימלטות הפושע מהכלא. כל טיפת דם של ישראלים ושל אחרים – בראשם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפילו שערה לא נפלה מראשם. חבל על הכסף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture