לקראת הפעלתו הצפויה בסוף השנה - הושלמה בהצלחה נסיעת ניסוי של קטר חשמלי בין תל אביב לירושלים. מנכ"ל הרכבת מיכאל מייקסנר: "הניסוי מהווה הישג חשוב בפרויקט הלאומי לחשמול המסילות, ומגיע לאחר מאמצים רבים ועבודה אינטנסיבית"

הבוקר עשו רכבת ישראל ומשרד התחבורה היסטוריה, עם נסיעתו הראשונה של קטר חשמלי מתחנת ת"א ההגנה אל תחנת יצחק נבון בירושלים.

נסיעת הניסוי נועדה לסקירת התשתית החשמלית ואיתור פערים לקראת הפעלתו המלאה של הקו הצפויה לקראת סוף השנה. אז יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ישירה, ללא החלפות, בין ירושלים ותל אביב והמשך אל ציר איילון והחוף.

מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר בסיום הנסיעה כי ״ניסוי זה מהווה הישג חשוב בפרויקט הלאומי לחישמול רשת המסילות, המגיע לאחר מאמצים רבים ועבודה אינטנסיבית. אני מקווה כי זוהי נקודת אור להמשך התקדמות הפרויקט והובלת מערכת הרכבות והתחבורה בישראל לעידן מתקדם יותר״.

מי שנהג את הקטר בנסיעה ההיסטורית, יוסי אפריאט, אמר בהתרגשות: "זוהי זכות גדולה להיות חלק מפיתוח רכבת ישראל שעושה לילות כימים למען אזרחי המדינה ומחברת את כל חלקי הארץ בעזרת רשת מסילות ברזל ושירות רכבתי איכותי."

ברכבת ישראל מדגישים כי לצד המאורע המשמח נדרש הציבור לגלות עירנות לבטיחות בקרבת מסילות מחושמלות: איסור טיפוס על עמודי מערכת הולכת החשמל. איסור זריקת או הטסת חפצים בקרבת המסילות המחושמלות (בלוני הליום רחפנים או עפיפונים). שמירת מרחק בטחון במקרה של זיהוי ניצוצות או קריעת כבל חשמלי