Hadas Parush/Flash90

מילה זה מילה? ליברמן הציב תנאי לחוק המצלמות – וחזר בו

יו"ר ישראל ביתנו מציב תנאי לתמיכה בחוק המצלמות: "חייבים בנוסף להעביר את חוק חובת ההצבעה. אנחנו הגשנו הצעת חוק - מי שהכשיל אותה זה הליכוד והחרדים". הליכוד: "הוא מציב תנאי בלתי אפשרי, למעשה חוזר בו מהחלטתו לתמוך בחוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הציב הערב בראיון ל'חדשות 12' תנאי לתמיכת מפלגתו בחוק הצבת המצלמות בקלפי: "אני תומך במצלמות גם אצל החרדים, אצל כולם אבל חייבים בנוסף להעביר את חוק חובת ההצבעה. זה יום חופש ואנשים לא באים להצביע. אנחנו הגשנו הצעת חוק – מי שהכשיל אותה זה הליכוד יחד עם החרדים. אצלם יש 120 אחוזי הצבעה, ראיתי את זה במאה שערים" (כידוע, שקר).

עוד הוסיף כי, בליכוד מתכננים לפעול באלימות ביום הבחירות, "אנחנו מקבלים מידע ממטה העולים של הליכוד כי יש הנחיה שבאותם קלפיות שם ישראל ביתנו חזקה, להביא צוותים מתוגברים ולהפעיל אלימות ברוטלית, ליצור קטטות, ליצור תוהו ובוהו, ליצור ממש מצב שייפסלו את הקלפיות, ליצור אנדרלמוסיה", אמר ליברמן. "לנו זה כבר ברור – בפירוש זאת הנחיה מלמעלה להפעיל אלימות. אני מניח שזה אנשים שהם ראשי המטה, בליכוד לא היו מאשרים החלטה כזו בלי לקבל אישור בצורה מפורשת או בקריצת עין".

בליכוד הגיבו לדברי ליברמן לגבי חוק המצלמות ומסרו כי, "עכשיו ברור מעבר לכל ספק שליברמן פועל לניצחון לפיד וגנץ. אחרי שאמר שיסכים לחוק המצלמות, הערב הוא מציב תנאי בלתי אפשרי, ולמעשה חוזר בו מהחלטתו לתמוך בחוק המצלמות". על טענתו כי בליכוד יפעילו אלימות בקלפיות, נמסר כי, "הדברים של ליברמן הם שקר וכזב. אף אחד בליכוד לא פועל ולא יפעל באלימות. אין שום הנחייה כזאת. ליברמן משקר כי הוא ליברמן בלחץ ומבין שהוא הולך להפסיד בשטח".

מאוחר יותר הכחיש ליברמן שהציב תנאי כזה ומסר כי, "הליכוד וראש הממשלה נתניהו כמו תמיד משקרים ומסלפים את האמת בצורה הכי ברורה. נתמוך בחוק המצלמות ומעולם לא הצבנו תנאי לכך. במקביל אנחנו נקדם את סוגיית יום החופש בבחירות. העובדה שמביאים את חוק המצלמות לכנסת מהווה הזדמנות לתקן גם את סוגיית יום החופש, כך שרק מי שהצביע יזכה ליום חופש. לנו ברור שכמו בפעם שעברה שהליכוד והחרדים עשו הכל על מנת להכשיל את החוק ליום החופשה בבחירות שלא יעבור, כך הם יעשו גם הפעם. זה רק מוכיח שהליכוד והחרדים נגד הצבעה חילונית ויעשו הכל להקמת ממשלת הלכה".

על פי דיווח ב'חדשות 12' הערב, החוק אמור לעלות מחר לאישור הממשלה על אף שלפי ההערכות לא יהיה לו רוב פוליטי בכנסת. מדובר במצב תקדימי, שבו הממשלה יוזמת ומאשרת חוק למרות שהיועמ"ש, מי שאמור לייעץ לה בנושאים מהסוג הזה, מתנגד לכך. השלב הבא באישור החוק תהיה הכנסת.

גם שם יהיה צורך בשבירת הכללים הקיימים לצורך אישורו. כבר כמה חודשים שהכנסת לא מחוקקת חוקים חדשים, וזאת בשל ההבנה כי לא מעלים חוקים בתקופת ממשלת מעבר בלי הסכמת האופוזיציה. על פי ההערכות, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צפוי להיענות ללחץ שמגיע מלשכת רה"מ ולהעלות את חוק המצלמות להצבעה, זאת למרות שהדבר נוגד את הכללים הפלרמנטריים הבסיסיים וכל על אף ההתנגדות המשפטית לנושא.

כזכור, מנדלבליט הניח ביום שישי בפני שרי הממשלה את חוות דעתו המפורטת בנוגע להצעת החוק להצבת מצלמות בקלפיות בבחירות, שבה שב על עמדתו כי קיימת מניעה משפטית לקדם את ההצעה. בין השאר, כתב היועמ"ש לשרים כי "בעת הזאת, טבוע פגם משפטי היורד לשורשו של עניין ומקים מניעה משפטית לאישורה של הצעת החוק. כמו כן, ונוכח סדר הזמנים והנסיבות הנוכחיות לא ניתן לקיים את ההליך הנדרש על מנת לתקן את ההצעה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוק חובת ההצבעה הכוונה זה שיש חופש רק למי שהוכיח שהצביע מה שיעודד אנשים להצביע מה שלא טוב לחרדים

תפסיקו.לשים תמונות של הרשע הזה אסור להיתקל על רעשים

לדעתי יש בינהם גם הרבה כאלה שלא הולכים להצביע בגלל שאין להם אימון ולא משנה להם כלל מי בשלטון.ולכן לא יהיה איכפת להם להצביע לחרדים אלא שבשביל חרדים לא יוצאים מהבית.ואם יהיה חוק לא אתפלא אם יגיעו ממנו הרבה קולות לחרדים

לחרדים לא טוב מה שאני לה' לא טוב. שרומסים ופוגעים כל דבר היקר לאבינו שבשמים. כל השאר תותים.

רק על אבינו שבשמים

י

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture