בתגובה לניסיון הפיגוע עם רחפן: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

חיל האוויר תקף מספר יעדי טרור בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה. צה"ל: "התקיפה בוצעה בתגובה לחדירת רחפן מעזה והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינית, במהלך התקיפה של חיל האוויר שהחלה סמוך לשעה 23:00 הופצצו מתקנים של חמאס בארבעה מוקדים: אלבוריג', מע'אזי, דיר אלבלח ובית לאהיה.

מדובר צה"ל נמסר כי, "התקיפה בוצעה בתגובה לחדירת רחפן משטח רצועת עזה לשטח ישראל והטלת מטען ממנו לעבר רכב צבאי, מוקדם יותר היום. צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה". במועצה האזורית אשכול הודיעו לתושבים כי הדי הפיצוצים שנשמעים באזור הם כתוצאה מפעילות צה"ל. עוד נמסר כי אין שינוי בהנחיות לתושבי האזור.

שבת מתוחה עברה על הדרום: במהלך ליל שבת שוגרו חמישה רקטות לעבר שטח ישראל, אזעקת צבע אדום הופעלה בעיר שדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח ליד שדרות וגרמה לשריפת קוצים, היתר ככל הנראה נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזקים. שתי נשים בשדרות לקו בחרדה.

בתגובה לירי הרקטות, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס וטנק של צה"ל מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בהן מוצב ועמדות צבאיות. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה, "בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה".

בשעות הצהריים המוקדמות ניסתה חוליית מחבלים לתקוף סיור צבאי על גדר הגבול בין רצועת עזה לישראל בעזרת מטען שהוטל מרחפן. בחסדי שמים לא היו נפגעים בקרב החיילים, אך נגרם נזק לרכב. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף את חוליית המחבלים ששיגרו את הרחפן בדרום הרצועה, אך ציין כי הרחפן שהטיל את המטען הספיק לחזור לעזה.

מאוחר יותר היום, עצרו חייל צה"ל שלושה פלסטינים בני 13 עם סכין, שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. בהמשך נעצר חשוד נוסף שחצה את הגדר בצפון הרצועה, ועליו נתפסו שני סכינים. החשודים נעצרו לאחר שהלוחמים כיתרו וסרקו את המרחב אליו חצו. ‏לפני זמן קצר, לוחמי צה"ל עצרו חשוד נוסף שחצה את גדר המערכת בצפון רצועת עזה לשטח ישראל. על החשוד נתפסו שני סכינים והוא הועבר לחקירת כוהב"ט.

המתיחות במהלך מגיעה על רקע שני הפלסטינים, ביניהם נער בן 17, שנהרגו ביום שישי אחר הצהריים, במהלך הפגנות "צעדות השיבה" בגבול רצועת עזה. אחד מהם נהרג במוקד בצפון הרצועה והשני נהרג מזרחית לעיר עזה. בתגובה איים חמאס כי "ישראל תישא באחריות המלאה לפשע הזה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בצאת השבת כי, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיבל עדכונים שוטפים במהלך השבת ונתן הנחיות לפעולות הדרושות. "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת משטח עזה. כל ניסיון לפגוע באזרחינו או בחיילינו – נענה ויענה בתגובה תקיפה", אמר נתניהו הערב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם ישמור…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture