בעולם מוזר שהמילה ג'יפ היא מדד להצלחה ולא מותג רכב, כיף לפגוש יצרן שמצליח להמציא מחדש את המיניוואן

לא בטוח  שאוכל להכריע בוויכוח ההיסטורי בין רנו לקרייזלר מי המציא את המיניוואן הראשון בשנות השמונים, מה שבטוח שגם אני שנוהג למעלה מעשרים שנה בכמעט כל מיניוואן בעולם, הצלחתי להיות מופתע מכל הפיצ'רים שלו.

נתחיל מההתחלה. קרייזלר פסיפיקה הוא מיניוואן חדש שנכנס לנעליו של הגראנד וויאג'ר, הוא ארוך מאד, מרשים בגודלו והעיצוב המוחצן אינו מזכיר במאומה את הגראנד וויאג'ר שאותו החליף, לטובה כמובן.

תא הנוסעים מוקפד מאד ושאפו לקרייזלר על הירידה לפרטים. קחו למשל את מושבי העור. הם מחוררים, יש להם אוורור/ חימום, הם כמובן חשמליים, יש להם תפרים בצבע בורדו ויש גם סיומת בצבע בורדו מסביב המושב.

גם בדשבורד ובדלתות ישנו פלסטיק בצבע בורדו שמשתלב יפה עם תפרים בצבע בורדו שבולטים גם מעל החלקים הצבועים בשחור, ההגה מעור משלב בין שחור לצבע קרם ופס ניקל מרשים באמצעו.

מערכת המולטימדיה וכפתורי השליטה מסודרים מצוין, אין אלפי אופציות ותוך זמן קצר ניתן להגיע לכל תפריט או אופציה מבלי להסתבך וזה גם נכון למחשב הדרך שבנוי באותה שיטה.

לא הכל מושלם, צמד המושבים הקדמיים לא תומך מספיק  ולחלקנו הוא אפילו הציק, ואם כבר בלם היד חשמלי, היינו שמחים לקבל כבר אוטו הולד.

הקרייזלר מגיע עם כל התופינים שמציעים היום בנושא הבטיחות ועזרי נהיגה, מצלמה אחורית עם 4  מצלמות היקפיות, מערכת חיישני חנייה מעולים מלפנים ומאחור שהאחוריים גם אקטיביים ופשוט יעצרו את הרכב אם תתעקשו לצאת ברוורס במידה ויש רכב חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת נפלא גם בפקקים (כמו למשל הפקק בכביש החוף שבגללו איחרתי בהחזרת הרכב, עם זחילה של למעלה משעה שבהם לא נגעתי בדוושות) בלימה אוטונומית, ניטור שטחים בשטח מת חיישני תאורה וגשם ועוד.

מערכת הסטייה האקטיבית חשובה מאד אבל כנראה לא רגילה לצביעת הכבישים הישראלית, היא אמנם שומרת יפה על נתיב הנסיעה, אבל ברגע שהנתיב מתעקל היא מפספסת מעט.

ונעבור למנה העיקרית.

ברוכים הבאים למיניוואן של קרייזלר, יש לו שבעה או שמונה מושבים, לכולם פתחי מיזוג ומאחור יש גם בקרת שליטה למיזוג, המרווחים ענקיים לכל הנוסעים, שורת המושבים האמצעית היא בעצם שני כורסאות נוחות ומעל ישנו גג שמש פנורמי כפול (והוא לא קיים בגירסת שמונה מקומות) גם כאן ישנו שילוב מקסים בין הלבן לבורדו, תאורת לד אישית מחזיקי כוסות בשפע ותאי אחסון ענקיים ברצפה.

בשביל לראות את כל זה, צריכים פשוט לפתוח את הדלתות החשמליות, אבל מה לעשות אם בדיוק הידיים עמוסות בקניות או בעולל מתוק, בקרייזלר ציידו את הדלתות החשמליות בדוושה ווירטואלית וכמובן גם בתא המטען, חשוב, מפתיע ופרקטי.

שורת המושבים השלישית נוחה ומרווחת, היא מתקפלת חשמלית לתוך הרצפה, זה נשמע כמו גימיק אבל אם תתרגלו תתקשו להיפרד… ואם כבר אז תא המטען הרגיש לי הכי גדול שפגשתי אי פעם. 12 שישיות של קולה ומים נכנסו בו בקלות.

אם תקפלו את השורה השלישית תקבלו נפח של 2478  ליטר ואם תקפלו גם את מושבי הקפטן תוכלו לחגוג שם חתונה, טוב הגזמנו שבע ברכות…

פינת ההפתעות התגלתה שהחלטנו לקפל את צמד המושבים האמצעיים, יש לחצן שמזיז את מושב הנהג או הנוסע, משיכה קלה ברצפה ובור ענק נפער ברצפת הרכב אליו נעלם תוך מספר שניות המושב המרווח ורק נותר  לסדר את הכיסוי מעל הבור "למען לא ידעו כי בא אל קרבנה".

מתחת למכסה המנוע ישנו מנוע עתיר נפח (ויש גם מנוע היברידי שלצערנו לא מיובא לארץ) ותיבת תשעה הילוכים שבהיעדר חיווי בלוח המחוונים, לא ניתן לדעת באיזה הילוך הרכב וגם לא ניתן להעביר הילוכים באופן עצמאי.

למנוע "שלנו" נפח של 3.6 ליטר, שמנפיק 280 כ"ס הוא חזק ושרירי ומיועד לנסיעה נינוחה וחזקה הוא כ"כ לא מתאמץ שבמהירות של 110 קמ"ש הוא מסתובב בקושי על 1500 סל"ד, ממש מנוגד למה שהורגלנו במנועי הטורבו.

נסיעה על כביש שש העבירה לנו באופן ברור את אופיו של הרכב והמנוע, הוא ממש לא ספורטיבי! ניסיון אחד לבצע מעבר נתיב במהירות מעט גבוהה שאחריו שתי שניות של פחד באיבוד אחיזה, סיימו את הגולל על ניסיונות נוספים. נדגיש המנוע גיבור וחזק והוא תמיד במלוא אונו, (גם אם הוא לא תמיד ממהר להוריד הילוך…) לא משנה כמה משקל ואנשים יושבים בו, גם בעליות לירושלים או לצפת .

צריכת הדלק כמקובל בסוג כזה של מנועים עמדה על 7 ק"מ לליטר בנהיגה לא מתחשבת,  בחזור מהצפון עם נהג רגוע יותר קיבלנו תצרוכת דלק של 13 ק"מ לליטר לרכב עמוס נוסעים ומזגן שעובד בפול.

הבעיה היחידה שעומדת מול כל השפע הזה היא המחיר הלא זול של הפסיפיקה. 349.000 ₪ לרמת הגימור לימיטד שבחנו ו289.000 ₪ לרמת הגימור טורינג הבסיסית,(שמוותרת על רוב מערכות הבטיחות ולכן לא מומלצת) זה בהחלט משהו שמונע מאיתנו  לראות מאות אקזמפלרים כאלו על הכביש הישראלי.

מי שכן ירשה לעצמו לרכוש את הפסיפיקה, עם כל רמת האיבזור וכל הפיצ'רים החשמליים, מובטחת לו הנעה/ הנאה אמיתית.