Nati Shohat/FLASH90

הברקזיט משפיע? לונדון: ירידה בתיירות, הובלה בשופינג

מדד הערים הבינלאומי של מאסטרקארד חושף את הערים המתויירות בעולם לשנת 2018 • איפה מבזבזים הכי הרבה, איזה עיר מובילה בכמות הלינות והאם ישראל על המפה? • הטבלה המלאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ליאור נגה, אתר ביזנעס

מדד ה-GDCI (מדד הערים הבינלאומי – (Global Destination Cities Index של מאסטרקארד חושף את היעדים המתויירים ברחבי העולם, הוצאות התיירים, מספר הלינות, קצב הגידול, סיבת הנסיעה ועוד. השנה המדד של מאסטרקארד בחן 200 ערים מובילות ומרכזיות ברחבי העולם.

ההפתעה הגדולה של המחקר מראה כי תל אביב מדורגת במקום הראשון באירופה באחוז הגידול בהוצאות התיירים, עם עלייה שנתית ממוצעת של 14.89% בסכום ההוצאה משנת 2009 ועד 2018, לפני ברצלונה (12.24%) ומדריד (10.48%) הממוקמות במקומות 2-3 בהתאמה. לפי המחקר בשנה החולפת התיירים הוציאו בתל אביב בלבד כ-2 מיליארד דולר. בדירוג העולמי הכללי, באחוז גידול הוצאות התיירים, תל אביב ממוקמת במקום ה-14.

ביזנעס שימושי

מלבד זאת, תל אביב מדורגת במקום ה-3 באירופה בגידול שנתי ממוצע של כ-9.1% בכמות התיירים משנת 2009 ועד 2018 אחרי בוקרשט (10.29%) וליסבון (9.95%) ובמקום ה-30 העולמי. את שלושת המקומות הראשונים בגידול הממוצע השנתי תופסות ערים יפניות: אוקינאווה (38%) קיוטו (23.5%) ואוסקה (23.2%).

בנגקוק במקום ה-1

בפן הגלובלי המדד מצא כי בנגקוק ממשיכה להוביל ומדורגת בפעם הרביעית ברציפות כעיר מספר 1 בעולם בכמות המבקרים עם כ-22.8 מיליון תיירים. במקום השני נמצאת פריז אשר החליפה מיקום עם לונדון שיורדת למקום השלישי עם כ- 19.1 מיליון תיירים. דובאי רביעית עם 15.9 מיליון וסינגפור סוגרת את החמישייה עם 14.7 מיליון. תל אביב ממוקמת במקום ה-97 עם גידול של 14% מהשנה החולפת וסך כולל של 1.93 מיליון תיירים ששהו בעיר לפחות לילה אחד.

מי המרוויחה הגדולה ביותר של התיירות?

דובאי ממשיכה להוביל בצורה ניכרת במדד הערים עם ההוצאה הגבוהה ביותר של תיירים, כאשר בשנת 2018 התיירים בזבזו לא פחות מ-30.8 מיליארד דולר ועם ממוצע יומי של 553$. במקום השני נמצאת מכה ששומרת על מעמדה עם 20.09 מיליארד דולר עם ממוצע יומי של 135$. במקום השלישי בנגקוק עם 20.01 מיליארד דולר וממוצע יומי של 184$. תל אביב מדורגת במקום ה-73 עם כ-2.08 מיליארד דולר ו-142$ ממוצע יומי של הוצאות.

מכה היא העיר המובילה בעולם באחוז המבקרים שעושים זאת לטובת מטרות פנאי ובילוי עם 97%, במקום השני פאלמה דה מיורקה עם 96.9% ובמקום השלישי אי האלים האינדונזי באלי עם 96.6%. למטרות עסקים מילאן מובילה עם כ-22.8% מסך המבקרים, פריז במקום השני עם 21.7% וטוקיו במקום השלישי עם 20%.

לונדון? עדיין בירת הקניות

עוד עולה מהמדד כי למרות כל חששות הברקזיט, לונדון שומרת על מעמדה ונשארת בירת הקניות גם ב-2018. 52% מהוצאות התיירים בלונדון מוגדרות כשופינג. סיאול במקום השני עם 47% ובמקום השלישי אוסקה עם 42.1%. באלי ופריז מובילות בהוצאות על הלינה כאשר ההוצאה הכוללת על לינה מהווה כ-43.8% מסך ההוצאות של כל החופשה ומכה נמצאת במקום השלישי עם כ-37.7%. דובאי וניו יורק מובילות בסך ההוצאות על תחבורה ציבורית עם כ-12% ו-11.9% בהתאמה ופוקט במקום השלישי עם 11.5%.

מאיפה מגיעים?

מלבד ניתוח הוצאות התיירים ובחינת היעדים המובילים, מחקר ה-GDCI סקר את מדינות המוצא שמהן הגיעו מספר המבקרים הרב ביותר ליעדים הנבחרים. כך למשל, לבנגקוק עיקר המבקרים הגיעו מסין, יפן ודרום קוריאה. פריז היעד המוביל באירופה נהנתה בעיקר ממבקרים אמריקאים, בריטים וספרדים. דובאי נהנתה מתיירים שהגיעו מהודו, ערב הסעודית ובריטניה ואילו לניו-יורק הגיעו בעיקר מבריטניה, סין וקנדה.

עוד עולה מהמדד כי ארה"ב נמצאת במקום הראשון עם 9.9% מסך מפת התיירות העולמית (קיטון של 0.4% מ- 2009) יעד התיירות המרכזי של ארה"ב הינו קאנקון, סין במקום השני עם כ-9% (גידול של 6.5% מ-2009) יעד התיירות המרכזי הינו בנגקוק, גרמניה במקום השלישי עם 6.4% (יריד של 1.9% מ-2009) יעד התיירות המרכזי הינו פאלמה דה מיורקה, בריטניה רביעית עם 5.8% (ירידה של 1.4% מ-2009) כאשר יעד התיירות המוביל הינו לונדון וצרפת סוגרת את החמישייה עם 3.6%.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אתם לא מביאים חדשות מהאסונות טבע שקורים בעולם שיטפונות טייפונים אוריקנים וכ"ו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture