ארבעה עשר אבות בתי דין חדשים מונו בבתי הדין הרבניים

נשיא בית הדין הגר״ד לאו מינה ארבעה עשר אבות בתי דין חדשים בבתי הדין הרבניים: "למרות כל רעשי הרקע אתם ממשיכים לעשות את הדברים בצורה הנכונה ולעשות את המוטל עליכם בצורה הראויה והנכונה". בפנים: רשמית הדיינים שמונו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכינוס מיוחד שנערך היום (שני) בלשכת נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו, בהשתתפות שר הדתות הרב יצחק ועקנין וראשי אבות בתי הדין מירושלים תל אביב וחיפה, מונו ארבעה עשר אבות בתי דין חדשים בבתי הדין הרבניים ברחבי הארץ. מינוי האבדי״ם הושלם לאחר פעילות מאומצת של הרב הראשי יחד עם שר הדתות לאשר את המהלך באופן סופי למרות תקופת הבחירות. הדבר מהווה בשורה חשובה לבתי הדין, כשמיום מינוי הדיינים החדשים ובמשך ארבע שנים לא מונו אבות בתי דין חדשים.

נשיא בית הדין הגדול הגר״ד לאו פתח את הכינוס בחיזוק לדייני ורבני ישראל אל מול המתקפה הפרועה בעת האחרונה על כלל הציבור הדתי ועל שירותי הדת בפרט מתוך מטרה להשיג רווח פוליטי זול על ידי כך. הרב הראשי אמר: ״אנו נמצאים בימים לא פשוטים בהם למרות שרבני ודייני ישראל עושים הכל בכדי לסייע לכל אזרחי ישראל ישנם אנשים שמתוך חשבונות של רווח פוליטי כזה או אחר מטילים דופי בעבודתם החשובה. אני רוצה להודות לכולכם שלמרות כל רעשי הרקע אתם ממשיכים לעשות את הדברים בצורה הנכונה ולעשות את המוטל עליכם בצורה הראויה והנכונה״. בהמשך הודה נשיא בית הדין לשר הדתות הרב יצחק ועקנין על עמידתו לצד דייני ישראל וסיועו להשלמת המהלך. בסיום דבריו בירך הרב הראשי את אבות בתי הדין החדשים והממשיכים ואיחל להם שיזכו לסייעתא דשמיא ולדון דין אמת לאמיתה של תורה.

השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין הצטרף לברכתו של נשיא ביה"ד הגדול ואמר: ״אני רואה כזכות יחד לפעול יחד עם נשיא בית הדין הגר״ד לאו למענכם הדיינים, ברגע שפנה אלי הרב הראשי עמדתי לרשותו בכדי לקדם את העניין במהירות האפשרית תוך דילוג מעל כל המכשולים אשר נערמו בדרכינו. אני אמשיך לסייע לדייני ישראל ואעשה כל שביכולתי על מנת לשפר את תנאיהם. כמו כן מתבצעים בימים אלו הכנות לשיפור ושדרוג מבני בתי הדין ברחבי הארץ בכדי שיתנו מענה אנושי והולם לכל באי בתי הדין, הדיינים והמתדיינים.״

הדיינים שמונו לאבות בתי דין הם: הרב ישי בוכריס, ביה"ד האזורי אשקלון; הרב מאיר כהנא, ביה"ד האזורי אשקלון; הרב אליהו אריאל אדרי, ביה"ד האזורי באר-שבע; הרב ישראל דב רוזנטל, ביה"ד האזורי חיפה; הרב מרדכי טולידאנו, ביה"ד האזורי ירושלים; הרב יצחק אושינסקי, ביה"ד האזורי ירושלים; הרב שלמה תם, ביה"ד האזורי ירושלים; הרב יצחק רפפורט, ביה"ד האזורי נתניה; הרב רפאל בן שמעון, ביה"ד האזורי נתניה;הרב אברהם מייזלס, ביה"ד האזורי פתח-תקוה; הרב ציון אשכנזי, ביה"ד האזורי רחובות; הרב יהודה שחור, ביה"ד האזורי רחובות; הרב יצחק מרוה, ביה"ד האזורי תל-אביב; הרב צבי בירנבאום, ביה"ד האזורי תל אביב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture