צילום: פלאש 90

גפני: "אנחנו משלמים מחיר כי אנו הולכים עם נתניהו – זה בשביל המסורתיים"

יו"ר דגל התורה על ההסתה נגד המגזר החרדי: "פניתי ליועמ"ש ולפרקליט המדינה כדי שיטפלו בלפיד וליברמן כמו שמטפלים בעבירה פלילית".על ההסכם עם 'אור ישראל': "לא מדובר בחזית דתית אלא בהסכמה לקבל ציבור שלא מצא את מקומו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הסביר הבוקר בראיון ל'יתד נאמן' את טענותיו לגנץ, למרות שיהדות התורה זאת שפסלה אותו קודם, "זה לא הסיפור כאן, הענין הוא שאנחנו הצגנו כל העת עמדה ברורה לפיה אין לנו בעיה עם גנץ, אבל אנו נמליץ על נתניהו בפרט לאור העובדה שגנץ הוא שותף של לפיד. זה לגיטימי מאוד לשמור על יחסים טובים עם האיש, אבל להסביר שמבחינת העמדה הפוליטית, אנחנו לא איתו".

בראיון ליוסף טיקוצ'ינסקי אומר גפני כי, "גם גנץ עצמו אמר דברים דומים. הוא הרי אמר שמוכן לקחת דף, לחתום למטה ולתת לנו למלא מה שנרצה תמורת שותפות איתו. זו גם לא אמירה מובנת כי כך לא עושים הסכמים, אבל לא משנה. הרעיון הוא שגם הוא היה בסדר איתנו והבין שלא נוכל לתמוך בו לראשות הממשלה. אבל מה שהוא עשה עכשיו זה כבר משהו שונה לגמרי. זה לא שהוא מצהיר שלא ישב איתנו, הוא כבר מדבר אחרת, כל השיח יוצר אוירה עויינת של הסתה ומיישר קוים עם לפיד".

"תמונת המצב היא שאנחנו לא דורשים מדינת הלכה, ובהוראת רבותינו מעולם לא דרשנו את זה. אנחנו דורשים את הסטטוס קוו. אבל באו ואמרו לגנץ שליברמן עולה במנדטים כי הוא מדבר נגד החרדים, אז גנץ לא אומר 'לא תשבו איתי, אז לא אשב איתכם', הוא התחיל לדבר על ציבור שלם במדינה כעל ציבור לא לגיטימי וזו אמירה שלא מתאימה למי שרואה עצמו ראוי להיות מנהיג, זו לא אמירה שיכולה להתאים למי שטוען לכתר. ולכן זה לא דומה למה שאנחנו אמרנו. אנחנו דיברנו פוליטיקה פשוטה, הוא המשיך את זה להסתה. זה לא היה ראוי שאחד כמו גנץ יגיד את זה, זה מתאים ללפיד שגם עם זה אני לא משלים וכבר פניתי ליועמ"ש ולפרקליט המדינה כדי שיטפלו בלפיד וליברמן כמו שמטפלים בעבירה פלילית".

גפני בראיון. צילום: יתד נאמן

"זה לא מענין אותי מה גנץ מצהיר עם מי הוא יישב בממשלה ועם מי לא. כי ככל הנראה לא הוא ירכיב את הממשלה הבאה. ממשלה עם ליברמן וערבים זה דבר שכנראה לא מציאותי, כי הערבים לא ישבו בקואליציה. זה נראה דבר פחות מציאותי. גם אם יקרה חלילה, הקב"ה הוא שמנהל את העולם, עלינו מוטלת רק ההשתדלות. אבל ההערכה שלי היא שהוא לא יצליח להרכיב ממשלה, והוא יודע את זה. ולכן כשהוא אומר שלא ישב עם המיעוט הזה ולא עם זה, אני אומר: אל יתהלל חוגר כמפתח. לא ירצה לשבת איתנו? נלך לאופוזיציה. מה הוא חושב שיהיו לו שם חיים קלים? אנחנו לא נרדמים באופוזיציה. נמלא את תפקידנו. אבל אני מעריך שלא זה מה שיקרה. לפי ההערכה שלי נתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה".

על האפשרות שהממשלה הבאה תכלול שותפים כמו גנץ ופרץ אומר גפני כי, "אתה מדבר על דבר שלא בא לעולם, זה תיאורטי בלבד. אם נצטרך להרכיב קואליציה ובלתי אפשרי יהיה בלי להביא שותפים חדשים, נצטרך לשבת ולחשוב אז. עם לפיד בוודאי לא נשב והוא כנראה גם שכנע את גנץ לא לשבת איתנו, גם עם ליברמן לא, כי הוא פרש. לכן כל אפשרות אחרת היא אפשרות שצריך לדון עליה לגופה ונעלה את הדברים להכרעת מרנן גדולי ישראל שליט"א. כרגע זה לא העיתוי, וכשזה יגיע נצטרך לחשוב על כל אחד. מקווה שלא נזדקק לכל האפשרויות האלה, אבל אם נידרש נראה אז מה המעלות והחסרונות ונביא לפני גדולי התורה".

בעקבות ההסתה של לפיד, גפני מספר כי פנה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה בעניין, "באשר להסתה, היועץ המשפטי הגיב לפניה שלי והודיע לי בסוף השבוע שמי שמטפל בזה הוא פרקליט המדינה שי ניצן. כעת אני בקשר איתו בנושא הזה. אני לא מתכוון להרפות מזה כי זו הסתה גמורה. לוקחים ציבור שלם ומתירים לדבר עליהם כל דבר עלילה ושקר, והתוצאה היא שאדם חרדי הולך ברחוב והוא נתון לסכנת אלימות, פגיעה, העלבות, הכללה. צריך להפסיק את זה מידית, מה גם שהחוק מאפשר את זה ואנחנו נשנה את החוק".

"פניתי ליועמ"ש", גפני עם המסיתים לפיד וליברמן. צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

גפני מסביר למה החליטו להתחייב מראש לתמוך בנתניהו ולא לשמור את האופציות פתוחות, "מאז שאני מכיר את המערכת הציבורית ונמצא בתוכה, כל גדולי התורה זצוק"ל ויבדלחט"א קבעו הנחיה אחת מאוד ברורה, והיא ללכת עם הציבור המסורתי. אם מחלקים בחלוקה גסה את הציבורים בישראל יש שני חלקים: אחד הוא המסורתי שמחובר ליהדות, הולך לבית כנסת, ציבור מסורתי בדרגות שונות שמקיים דברים בסיסיים, ויש את הציבור החילוני שבעצם סבור שהוא יודע הכל ולא צריך להגיד לו מה לעשות".

"אם מחלקים את זה, רואים שהציבור המסורתי נמצא בימין והאנטי דתי בשמאל. בכלליות, זו תמונת המצב. לימדו אותנו רבותינו שאנחנו הולכים עם המסורתיים. מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל היה מזכיר תמיד את דברי החסיד יעבץ שאמר כי מי שאבד לעם היהודי בתקופות קשות היו החכמים בעיני עצמם, לעומת הציבור עם האמונה התמימה והפשוטה, שהם שרדו את גירוש ספרד, ולכן אנו הולכים עם הימין".

"נתניהו מנהיג את הימין, לשמאל יש את סממני האפיקורסות. נכון שאם היתה בידנו הברירה ואם היינו אומרים שנלך עם מי שיתן לנו את ההצעה הכי משתלמת, אזי היינו המפלגה הכי מחוזרת בכל הסכם קואליציוני, לא היתה נגדנו הסתה, היינו יכולים לקבל תקשורת אוהדת, אבל אנחנו הולכים עם האמת שלנו ולכן אנחנו חשופים לביקורת ולהסתה".

"נתניהו נמצא תחת ביקורת מאוד קשה, שמתנקזת לאיש יותר מאשר למפלגה. ולכן כשאנחנו תומכים בו אנו חשופים לביקורת, אבל ללכת עם המסורתיים שהם בימין, זאת האמת שלנו. ובאשר ל'כחול לבן' עצמה, פוק חזי מאי עמא דבר. לך תראה מה אומרים ברחוב. אתה רואה שאלה המסורתיים נמצאים בימין וזו עובדה. הם לא בכחול לבן ולא במפלגות אחרות".

"אני מסכים לחלוטין שאם מנטרלים את לפיד אז כחול לבן זה לא השמאל המקורי של פעם, אבל עדיין רוב מנין ובנין החברים שם הם אנשים שמתאימים יותר לשמאל מאשר לימין. זה שיש שם חובשי כיפות זה לא רלוונטי".

"אנשים שבאים ממפלגה כזאת והם אומרים 'אנחנו דתיים', זה לא מעלה ולא מוריד, כמו שיכולים לבוא אנשים שמגדירים את עצמם חרדים ולהגיד אנחנו חברים בליכוד, שזו שערורייה בפני עצמה. הרי אנחנו שותפים עם הליכוד, אבל גם על זה עצמו אנחנו צריכים להיאבק איתם באין ספור מאבקים על מה שפוגעים ביהדות. הליכוד הוא לא אידיאל אבל בין הרע לרע יותר, הימין הוא רע פחות".

"מה שגם שכעת מתברר שהשותפות בין גנץ לבין לפיד היא חזקה ולפיד הוא זה שקובע את המצע. אנחנו הסדין האדום והם שותפים לכל זה. אז אם גנץ הולך ואומר שהוא נגד חרדים ניחא, אבל יש אצלו דתיים שאומרים באופן אבסורדי שהוא לא. מה הסתירה הזאת? הרי יש אצלו מישהו שמדבר נגד כל דבר שהוא חרדי וזה מה שקובע את המדיניות במפלגה".

"ידענו ואנחנו יודעים הרבה שנים שאנחנו משלמים מחיר כי אנו הולכים עם נתניהו וזה בשביל הציבור המסורתי. כי אם היינו דואגים רק לעצמנו, היינו יכולים לקבל מהשמאל אולי יותר. אבל אנחנו דורשים את הצביון היהודי בשביל הציבור המסורתי שבשבילו אנחנו דורשים ובשבילו משלמים את המחיר".

"בממשלת שמאל לא היינו יכולים לדאוג גם להם, רק לילדים שלנו ולא לילדי הקירוב. אמרתי את זה גם לרבני ת"א שהגיעו לאסיפה בביתו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, והם מכירים את זה היטב, הם עוסקים בזה. יש שם 16 בתי ספר בדרום תל אביב, מה זה עסק שלנו? זה לא בני ברק, אבל אנחנו דואגים להם. כשרבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ומרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל פעלו כדי להשיג כסף להסעות, הם דאגו להסעות של הקירוב, לא להסעות למוסדות שלנו למרות שזה היה מקל על הרבה משפחות. הם אמרו לדאוג להם קודם. לכן המחיר שאנחנו משלמים על ההליכה עם מפלגת ימין ועם המסורת, הוא מחיר שאנו משלמים בשביל עם ישראל. זה לא שיקול שלנו".

"אנחנו משלמים מחיר כי אנו הולכים עם נתניהו". צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר 'דגל התורה' מעביר ביקורת חריפה על שר החינוך רפי פרץ, בעקבות תכנית הלימודים החדשה שבנויה מתכנים הנקבעים ע"י גורמים 'פלורליסטים' שפעלים ברוח רפורמית, "אלו דברים חמורים ביותר, ולאחר הכתבה אכן קיבלתי פניות רבות בענין הזה. דברנו על זה בעבר והעלנו את הנושא בישיבה של דגל התורה. חשבנו שזה ירד מסדר היום ומתברר עכשיו שזה ממשיך. נצטרך להתנות את זה בשותפות שלנו בקואליציה ולדרוש כי מי שיקבע את תכני הלימודים אלו גופים שבקונצנזוס ולא כאלה ששנויים במחלוקת. עוד לא דיברתי עם כל חבריי לסיעה על זה, אבל אני חושב שנצטרך להציב את זה כתנאי לשותפות שלנו בממשלה הבאה".

"אני מתכוון לדבר עם שר החינוך, ואני מקווה שלא נצטרך להגיע לכזה מאבק גדול, אבל זה לא יוכל להימשך. זה חמור מאוד שאנשים שהם מהרסי היהדות ניתן להם את השליטה על חינוך ילדי ישראל. לא נוכל לעבור לסדר היום".

לסיום מתייחס גפני לניסיון לשמור על הכוח, ואף להגדיל אותו, במערכת הבחירות החוזרת, "עצם הבחירות החוזרות זה דבר חמור וזה מעיד על מצב לא בריא. לכולם נמאס, לציבור נמאס, זה בלתי מתקבל על הדעת שמצאנו את עצמנו שוב באותה סיטואציה רק בגלל גחמה של איש אחד".

"אבל אנחנו הציבור החרדי יותר מכל ציבור אחר יודע מה נמצא על כף המאזניים. והיום הכל על השולחן בניגוד לבחירות הקודמות, היום מדברים על הכל. על חילולי שבת, חינוך, מתווה הכותל, מעמד לומדי התורה, הכל עומד להכרעה מחדש והציבור צריך לדעת את זה".
"הציבור שלנו אחראי ויודע שאין ברירה ויש בחירות שיקבעו את גורל העם היהודי בישראל. האם הולכים לחיים קשים מבחינת כל מה שיקר לנו, אנחנו מתמודדים עכשיו על הכל ואי אפשר לשחק עם זה".

"לכן בנוסף לחובה הפשוטה שהציבור שלנו מבין, אנו מנסים גם להביא ציבורים נוספים, כי בפועל העשיה הפלרמנטרית שלנו היטיבה עם כולם ולא רק עם חרדים. לכן כל ציבור אחר שאפשר לפנות אליו ושיכול להזדהות עם הדרך שלנו אנחנו מדברים איתו. במסגרת זו גם נחתם ההסכם עם קהילה בציונות הדתית".

"לציבור נמאס", גפני אמש בחוג בית בטבריה. צילום: דגל התורה

גפני מרחיב על ההסכם עם קהילת 'אור ישראל', "כאן חייבים לעשות סדר ולדייק בדברים, גדולי ישראל אמרו תמיד שאנחנו לא הולכים יחד, כי מה שחשוב להם זה לא מה שמתאים לנו. אבל היום יש שם משבר. בשנים האחרונות הם באים ואומרים לנו: הדברים שאתם תומכים בהם מתאימים לנו. כי היום הם בבעיה, אין להם למי להצביע והם אומרים את זה במפורש. הם אומרים לנו 'אתם אלה שמתאימים לנו'".

"הם לא רוצים להצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה ומצד שני לא רוצים להצביע למפלגת ימינה. ולכן הגענו להסכם עליו עברו מרנן גדולי ישראל ובראשם רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א מילה במילה, תיקנו וערכו וקבעו ניסוח שיאפשר להם להצטרף אלינו מבלי שאנחנו נזוז כמלוא הנימה מהעמדות והעקרונות שלנו. לא מדובר בחזית דתית אלא הסכמה לקבל ציבור שלא מוצא את מקומו בביתו הישן ומחפש בית, אבל אנחנו לא זזנו ולא נזוז כמלוא הנימה מעקרונותינו ומהמסורת שלנו ונפעל רק על פי הוראות רבותינו שליט"א".

"הם חתמו על הכרה במעמד לומדי התורה כערך עליון, על החובה להגדיל את מספר הלומדים בארץ ישראל, על חובת החינוך הטהור לבנות ישראל, על המלחמה בתנועות הרפורמיות ובארגונים המסכנים את המשך צביונה של המדינה, על שמירה על מערך הכשרות והגיור שימשיך להתנהל אך ורק ע"פ השולחן ערוך, הם חתמו נגד גיוס נשים לצבא, את כל זה הם עשו באופן ברור כשהם מבינים שאלה העקרונות שלנו והם מצטרפים אליהם".

"הסעיף הנוסף שהם שאלו אותנו לגביו זה האם אנחנו נצביע בעד פינוי שטחים. וגם כאן התשובה שלנו היא מאוד פשוטה: גדולי ישראל בכל הדורות הורו ליהדות התורה להתנגד לנסיגה משטחים בגלל שאי אפשר לסמוך על מפלגות השמאל. ההוראה היתה לא בגלל הלאומנות אלא בגלל פרקטיקה: ההסכמים שהובאו לאישור היו כרוכים בפיקוח נפש וסיכון חיי יהודים".

"פעמיים בהיסטוריה נדרשה יהדות התורה להצביע על זה: בהסכמי אוסלו ובתכנית ההתנתקות. בשתי הפעמים, בהוראת גדולי ישראל, יהדות התורה הצביעה נגד, כי ההסכמים הללו היו פיקוח נפש. לכן ע"פ הוראת מרנן ורבנן שליט"א שניסחו את ההסכם הזה, התחייבנו לשמור על אותה מדיניות בדיוק. ללא שינוי. לא שינינו במאומה ולא התאמנו את עצמנו לצורך קולות".

פרוש ומקלב חותמים על ההסכם עם קהילת אור ישראל. צילום: יהדות התורה

"ההבנה היא שכעת שאנו הולכים עם מפלגות הימין, ובפרט לאור העובדה שנשיא ארה"ב הוא טראמפ, ככל הנראה לא נצטרך להידרש לנושא הזה ולא נראה שנצטרך להצביע בקרוב על נסיגה משטחים. לכן הדגשנו שהמדיניות שלנו נשארת ללא שינוי. מה יהיה הלאה? זו שאלה תיאורטית בלבד אם יקרה בכל זאת שנידרש לזה והמצב יהיה שיהיה נכון להצביע בעד תכנית הכוללת פינוי שטחים, אזי מועצת גדולי התורה היא זו שתכריע על ההצבעה שלנו, והם חתמו והתחייבו על כך".

"הם לא התווכחו כי ידעו שזו דעת גדולי התורה. לא היה שום שינוי במדיניות שלנו אפילו לא מילימטר. זה המצב באופן כללי היום במדינה שכל מי שאכפת לו ידישקייט בא אלינו. אנחנו מקבלים היום קולות מהרבה מאוד מקומות. בעבר היינו נחשבים סקטוריאליים אבל היום אנחנו סוג שונה. היום יהדות התורה היא מפלגה שאנשים מתכבדים בה, באים חילונים ומבקשים לתמוך בנו בגלוי. זה לא שיהדות התורה ירדה חלילה אליהם אלא ההיפך. הם נשאבו אלינו!"

"הנה רק בשבוע שעבר הגיעה לכאן קבוצת אנשים לא דתיים, יצרני טקסטיל בדרום תל אביב שהלכו עם שלטים ואמרו שיצביעו ליהדות התורה. היום חילונים כבר לא מתביישים להגיד שתומכים ביהדות התורה כי אנחנו עובדים ועושים את שלנו וזה בעצם מועיל לכולם. אנחנו עושים טוב וכולם נהנים מזה. וכך גם בציונות הדתית, אומרים שם במפורש 'אין לנו למי להצביע כי לא רוצים להסתכן במפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה שתפגע בימין'. ולכן בניגוד לעבר, אין שום סיבה שהם לא יצביעו לנו והם מוצאים את הפתרון אצלנו בלי שנשנה כלום משלנו. כי דווקא זה מה שמושך אותם אלינו שנשארה לנו את אותה עמדה מימות הגרא"מ שך זצוק"ל ועד היום".

גפני מסכם את הדברים בנימה אופטימית ואומר כי יהדות התורה את כוחה למרות הבחירות החוזרות והסכנה האיומה. לדבריו, "המגמה שלנו בע"ה בבחירות הללו להגדיל את הכוח בעוד יישובים, אצל הרבה קהלים שמבינים שיהדות התורה היא הבית שלהם בגלל שהיא המפלגה שלא שינתה כלום בעקרונותיה והיא זו שדואגת להם, גם לחיים הפרטיים שלהם וגם ליידישקייט"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על יהדות התורה וכל במלעיזים יקבלו את שכררם ביום הדין

קבצנים עלובים!!!!!!

גפני, אתם לא משלמים כלום את הכסף אתם לוקחים מאיתנו..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture