שבוע לבחירות: באגו"י ישראל בירושלים פתחו את מטה הבחירות • צפו

מטה 'אגודת ישראל' נפתח אתמול בירושלים בהשתתפות הח"כים ואישי ציבור בולטים. סגן השר הרב מאיר פרוש: "היום כולם יודעים ש'כל קול קובע', זאת לא סיסמה בלבד אלא עובדה מוכחת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אמש נערה בפתיחת המטה הירושלמי המרכזי של 'אגודת ישראל', בראשות חברי הכנסת, מזכ"ל התנועה חנוך זייברט, סגן ראש העיר ירושלים יוסף דייטש, סגן ראש העיר בני ברק יהושע מנדל, יו"ר 'דגל ירושלים' נפתלי פרוש, נציגי אגודת ישראל בירושלים יוחנן וייצמן ויעקב הלפרין, וראשי המטות.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הדגיש את חשיבותו של המטה הירושלמי של 'אגודת ישראל', וציין כי זהו המטה שמביא את מספר המצביעים הגבוה ביותר, שכן בירושלים לבדה זוכה יהדות התורה לכ-60 אלף מצביעים, מה שמביא ליהדות התורה כשני מנדטים.

"הפעם כולם יודעים ומבינים ביתר שאת שהאמירה ש"כל קול קובע", אינה סיסמה בלבד אלא עובדה מוכחת. 'יהדות התורה' קיבלה בבחירות האחרונות את המנדט השמיני על חודם של קולות בודדים, ותוצאות הבחירות באופן כללי הוכרעו על פערים קטנים מאוד, מה שבסופו של דבר הוביל לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות".

חבר הכנסת יעקב טסלר שיבח את הפעילים שנרתמו להצלחת המערכה, וציין כי על אף שכולם יודעים שהפעם מדובר במערכה גורלית על עתידו של המגזר החרדי בארץ הקודש, עדיין יש מקום להוסיף ולהרבות פעלים: "צריכים לפעול, לשכנע, להפעיל לחץ ולא לוותר, להשקיע את כל הכוחות כדי שנצא מהמערכה הזאת כשאנחנו המנצחים, כשהיהדות היא המנצחת, ולא חלילה כשניצחון יהיה חס ושלום בידיהם של שונאי הדת".

חבר הכנסת ישראל אייכלר תקף בחריפות רבה את ההסתה הבלתי פוסקת מבית מדרשן של כמה מהמפלגות המתמודדות בבחירות, כשבראש המסיתים צועדים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן: "הציבור החרדי יבוא אתם חשבון בקלפי", אמר הרב אייכלר, "אנחנו לא ניתן לאנטישמיות להרים את ראשה בארץ הקודש. נפעל בכל הכח כדי שהניצחון יהיה של הצד הטוב, הצד ששומר על היהדות ועל המסורת".

מזכ"ל התנועה חנוך זייברט מסר סקירה כוללת של הפעילות המתבצעת על ידי 'אגודת ישראל' בכל רחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום, כשבכל מקום שבו יש ריכוז של יהודים חרדיים 'אגודת ישראל' נוכחת ופועלת כדי להביא מקסימום הצבעה לרשימת 'יהדות התורה'. "אין צורך להכביר במילים על חשיבות המערכה", אמר, "כולם מבינים זאת היטב. אנחנו צריכים לוודא שהמטות פועלים בצורה יעילה, שממריצים את המצביעים, דואגים לניהול מסודר של ההצבעה עצמה, פילוח נתונים וכל מה שעושים בעבודת המטה".

סגן ראש העיר יוסף דייטש סקר את פעילות המטה הירושלמי עד כה: "המטה אומנם נפתח עכשיו באופן רשמי, אבל בפועל כבר נעשתה כאן עבודת הכנה מרובה. יש לנו את הפילוחים ממערכת הבחירות הקודמת, ולמרות שחלפו רק חודשים ספורים עדיין היה צורך לבצע עדכונים והתאמות. אנחנו ממשיכים לעבוד במלוא המרץ, ומעתה מתבצעת העבודה באופן אינטנסיבי ומרוכז יותר, כדי שבמוצאי יום הבחירות נוכל להרים עינינו לשמים ולומר למי שברא ומנהיג את הבירה, "אנחנו עשינו את שלנו באופן הטוב ביותר שבשר ודם יכול לעשות, וכעת ההכרעה נתונה בידיך".

דייטש הוסיף בדבריו קריאה לאברכי הכוללים ולציבור העובדים להתגייס למערכה ולסייע בהתנדבות במטה הן ביום הבחירות והן בימים שלפניו: "הבחירות האחרונות התקיימו ב-ד' ניסן, ימי בין הזמנים, מה שאפשר לבחורים רבים לעבוד ולסייע לנו. הפעם אנחנו מנהלים מערכת בחירות בעיצומו של זמן 'אלול', שוקדים ב"ה על תלמודם. אנחנו נזדקק לכח אדם רב, וכל עזרה תתקבל בברכה".

חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן וייצמן ציין כי המטה הירושלמי הוכיח יותר מפעם אחת שהוא יודע להביא אחוזי הצבעה גבוהים מאוד, ובכל זאת מצופה ממנו הפעם להתעלות מעל עצמו ולהגיע למיצוי מלא של פוטנציאל הקולות, בגלל החשיבות האדירה של המערכה הגורלית שבה אנו מצויים בימים אלו.

מנהל המטה יעקב ברגר פרש בפני הפעילים והח"כים את לוח הזמנים של פעילות המטה, שנפתח אתמול באופן זמני ברח' מלאכי 28, והחל מיום ראשון הקרוב הוא יפעל ממתחם 'בית מלכה', אז ייפתח גם מטה החסידויות וכן ייפתחו המטות המשניים שיעבדו כולם בכוחות משותפים כדי להביא לגיוס כללי של המצביעים ולאחוזי הצבעה שטרם נראו עד כה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture