Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו, חוק המצלמות, הזיופים וליברמן: ח"כ משה ארבל בראיון ל-JDN • צפו

הח"כ הצעיר והנמרץ של שס בראיון ל'חדשות JDN: "ליברמן יכול להפוך את עורו בין רגע ולהיות השותף הכי נאמן של הציבור החרדי" • כסגן יו"ר ועדת הבחירות: "הייתי בטוח שחוק המצלמות לא היה עולה לקריאה שנייה ושלישית" • וגם: הגעגועים לכולל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

משה ארבל מכהן כחבר כנסת חודשים בודדים בלבד, כאשר ברוב התקופה הייתה הכנסת בפגרה, אך בכל זאת הוא הצליח להפוך לאחד הח"כים המוערכים בש"ס, בעיקר בעקבות אירוע אחד בעפולה, שם הוביל מאבק משפטי בכובעו כעורך דין, וניצח, לפחות חלקית. "במקום שאין איש השתדל להיות איש, קפצנו למים, ברוך ה' הייתה סייעתא דשמיא גדולה", הוא אומר הערב בראיון ל'חדשות JDN'.

בכל זאת, ארבל גם הצליח לפעול בכנסת המפוזרת, "יש כלי משמעותי מאוד שנקרא שאילתות, שחבר כנסת יכול להגיש לשרי ממשלה והם מחויבים לענות, זכיתי בשבוע שעבר בפרסום בכלי תקשורת מכובד להיות שיאן השאילתות בכנסת ה-21, במסגרת השאילתות האלה פעלנו למען תושבי מבוא מודיעין שביתם נשרף, פעלנו להחזיר דמי רישום למעונות להורים שרשמו את הילדים שלהם לכמה מקומות במקביל. הייתה פעילות פרלמנטרית, לא מספקת ולא מספיקה, בהינתן העובדה שהכנסת פוזרה, למרות זאת הצוות אצלי בלשכה עבד כל הזמן".

משה, בן 35 בלבד, הוא בעל תואר שני במשפטים, כיהן כר"מ בישיבה, אבל רוצה לחזור ללמוד בכולל, "חלום של אמא שלי שמתפללת, חלום שלי", הוא אומר ומוסיף שיעור מוסר על הצורך לקבוע עתים לתורה, "גם אדם שנאלץ לצאת לעולם המעשה, חייב לקבוע עתים בתורה. יצא לי לפגוש את הרב אורי זהור וכשהוא שמע שאני מוסר שיעור בגמרא בבית הכנסת, הוא כל כך שמח ואמר, תדע לך דבר אחד, אם לא תקבע עתים לתורה, אתה תנבול, העוגן שלנו כבני תורה זה עולמה של תורה".

"ליברמן יכול להפוך את עורו בין רגע ולהיות השותף הכי נאמן של הציבור החרדי"

אחרי שהכרנו קצת את הח"כ הטרי, הגיע הזמן לדבר פוליטיקה. "לא הופתענו", אומר ח"כ ארבל על הצהרה של גנץ כי יקים 'ממשלה חילונית', "השותפים שלו לא רק אמרו את זה, השותפים הטבעיים שלו, קרי יש עתיד, עשו את הדברים האלה, הם הגיעו בכנסת ה-19 בברית האחים, אמנם בראשות נתניהו אבל בדומיננטיות משמעותית של יאיר לפיד. והם לא ישתנו גם, הם מצהירים שהם לא ישתנו, יש כאן תופעה של הכה את החרדי ותגרוף מנדטים, הוא וליברמן רבים ביניהם, אבל בסדר, ששיניהם ימשיכו לריב באופוזיציה".

אבל גנץ עצמו לא פסול אצל החרדים, "פסילה פרסונלית היא לא נכונה, לפיד הוכיח את עצמו במעשים ובעובדה שהוא לא חזר בו מאותן אמירות ואותן עקרונות שהוא חרט על דגלו, לפיד באופן עקרוני ואובססיבי רודף את הציבור החרדי. מנגד גנץ הוא נייר חלק, אם הוא יהיה מוכן לקבל את העקרונות שעליהם תוקם בעזרת ה' ממשלת הימין החזקה עם השותפים הטבעיים של נתניהו, שיעסקו בחמלה ובחיזוק עולם התורה והיהדות, הוא יכול להצטרף".

מי שזוכה למתקפה הגונה הוא האיוב החדש, יו"ר ישראל ביתנו, "באופן עקרוני אביגדור ליברמן חצה את הקווים בצורה מכוערת, יצר כאן מצב חסר אחריות של לזרוק לפח קרוב ל-4 מיליארד שקל בעלויות עקיפות למערכת הבחירות. העובדה שהצבענו בעד פיזור הכנסת נבעה מכך שאיווט ליברמן בחוסר אחריות החליט לא להצטרף לקואליציה, אני הייתי בצוות המשא ומתן ואני אומר לך שהוא קיבל כמעט הכל, כולל הכל, באופן ציני ששירת אך ורק את האינטרס שלו הוא בחר לפזר את הכנסת ולא להצטרף לממשלה, הקמת ממשלה אחרת לא עמדה על הפרק, לא היה לה רוב, אחרת היה נגרם סחבת יותר גדולה".

מנגד, ארבל כמו יתר עמיתיו החרדים מסרב לפסול ישיבה עתידית איתו, "הוא הוכיח דבר אחד, שהאינטרס המרכזי ודרך אגב הוא עשה את זה גם בעבר, שהאינטרס האישי שלו עמד בראש מעייניו והוא פועל למען אותו אינטרס, כולל עשיית דילים עם הציבור החרדי. אני מאוד מקווה שהציבור יכריע נכון שיהיה כאן גוש של 61 בלי ליברמן, יחד עם זאת אני יודע לומר בבירור שהוא יכול להפוך את עורו בין רגע ולהיות השותף הכי נאמן של הציבור החרדי אם זה יהיה האינטרס שלו".

"הייתי בטוח שחוק המצלמות לא היה עולה לקריאה שנייה ושלישית"

ארבל, המכהן גם כסגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם ש"ס, יוצא להגנת יו"ר הועדה השופט חנן מלצר שזוכה לביקורת רבה על אופן ניהול מערכת הבחירות, "קודמיו בתפקיד כל הזמן התריעו בשער וציינו, אבל הוא בפועל עשה מעשים אופרטיביים משמעותיים ודרמטיים בתהליך הזה, גיוס 3000 פקחים, עם מצלמות שהצילומים בהם מוכרים על ידי בתי המשפט כראייה קבילה, לא כל צילום הוא ראייה קבילה לבית משפט".

על חוק המצלמות שנפל היום הוא אומר כי, "ידעתי מראש שהחוק הזה קשה, גם מבחינה משפטית, קראתי את חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת ויועמ"ש הממשלה, החוק הזה לא יובא לקריאה שנייה ושלישית, לא היה מניעה מבחינתי שהוא יובא לקריאה ראשונה ונציף ביחד בדיונים משותפים, קואליציה ואופוזיציה, את כל הקשיים המשפטיים ואת היתרונות של עבודת הוועדה, מה שהשופט מלצר עשה, בדיוני הוועדה בכנסת והייתי סמוך ובטוח שלקריאה שנייה ושלישית הוא לא היה עולה".

על הטענות ל'מחדל הזיופים' הוא אומר כי, "מדובר על שוליים שבשוליים, של תופעות של זיופים, חשדות לזיופים, וגם בשוליים שבשוליים האלה אין להמעיט ראש ואין להקל ראש והשופט בעצמו פנה ללהב 433 ולמשטרה בבקשה שיפעלו לחקור עד תום את החשדות הללו. יחד עם זאת, גם על הדברים הללו שקרו במערכת הבחירות האחרונה, במערכת הבחירות הזאת הופקו לקחים במהירות רבה וחלק מהפקת הלקחים זה חיזוק טוהר הבחירות, אם זה במצלמות, אם זה באמצעים נוספים של מזכירים כפולים בקלפיות מוחשדות, קריטריונים מאוד ברורים שלא את כולם אפשר לפרסם לציבור בשלב הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזק ארבל .
מצביעי שס.

רק ש"ס

טוב שנכנסו לש"ס חכי"ם בני תורה שייצגו את הציבור החרדי האותנטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture