עמוס בן גרשום /לע"מ

נתניהו לפוטין: "חלה עלייה בניסיונות איראן לפגוע בישראל משטח סוריה"

ראש הממשלה נפגש עם נשיא רוסיה בסוצ'י ואמר כי "התיאום הביטחוני בין המדינות חשוב בעת הזו". נשיא רוסיה ברקע הבחירות לכנסת: "ישראל נמצאת באתגר היסטורי - מקווים שמי שייבחר לכנסת ישמור על הידידות בין המדינות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: רועי אברהם / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במעון פלגי בושארוב בסוצ'י, רוסיה. במהלך הפגישה בין המנהיגים, שנערכה באיחור של כמעט שלוש שעות, ביקש פוטין מנתניהו להעביר לנשיא המדינה ראובן ריבלין שהוא ישמח להיענות להזמנתו לבקר בישראל לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ, ואמר כי אם יתאפשר – באותה ההזדמנות ישיק את האנדרטה לזכר אזרחי לנינגרד שהיו במצור הנאצים.

הנשיא פוטין התייחס לבחירות המתקרבות בישראל ואמר כי הוא "זוכר שהבחירות ב-17 בספטמבר ומקווה שמי שייכנס לכנסת ישמור על קו הידידות בין המדינות שלנו ויחזקו את היחסים שלנו בהמשך". הנשיא הוסיף כי "ידוע שבישראל מתגוררים מיליון וחצי יוצאי ברית המועצות. אנחנו תמיד התייחסנו אליהם כמו לאנשים שלנו".

על הביקור של נתניהו, בילווי השר זאב אלקין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש אמ"ן תמיר היימן, וראש אגף המבצעים אהרון חליוה, אמר פוטין כי "מטרת הפגישה לשמור על יחסים סדירים וטובים. אני יודע שהייתה לך שיחה מאוד מוצלחת עם שר ההגנה, ואנחנו נדון על כך בהמשך". הנשיא הרוסי

נתניהו אמר לפוטין בפתח כפגישה, "אני שמח לפגוש אותך שוב. היחסים בין רוסיה לישראל מעולם לא היו קרובים יותר. מצד אחד זה מתבקש, זה טבעי. כמו שאמרת, יש למעלה ממיליון דוברי רוסית בישראל. הם מהווים גשר חי בין המדינות שלנו. אני רוצה שוב להודות לך על הדברים שעשית, על יישום הסכם הפנסיות, והווטרנים, זה דבר שעבדנו עליו יחד, דבר מאוד חשוב לאזרחים".

"הידוק היחסים בינינו, אדוני הנשיא, זה תוצאה גם של שני דברים נוספים, של מדיניות הדדית מושכלת של שנינו, ושל הקשר הישיר בינינו. הקשר הזה מנע חיכוכים מיותרים ומסוכנים, בין הכוחות השונים, ואני אומר בפה מלא שזהו מרכיב יסודי ביציבות האזור. אני מאוד מעריך את האמירה שלך, שביטחון ישראל חשוב לך. זה בא לידי ביטוי בפגישות שאנחנו מקיימים, והפגישה החשובה שקיימתי עכשיו עם שר ההגנה, שויגו".

"התיאום הביטחוני בינינו הוא תמיד חשוב, אבל הוא חשוב במיוחד בעת הזאת משום שבחודש האחרון חלה עלייה מאוד חמורה במספר היקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה, וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו. זה איום בלתי נסבל מבחינתנו, ואנחנו פועלים, ולכן אנחנו חייבים גם לוודא שהתיאום בינינו ימנע חיכוך, ואנחנו אכן עושים את זה, ונמשיך אני בטוח גם בשיחתנו זאת".

"זו הפגישה ה-13 בינינו בשנים האחרונות, ואנחנו קידמנו שם הרבה דברים, בנושא הביטחון, בנושא הכלכלה, בנושא התיירות, בנושא הטכנולוגיה, ובהרבה תחומים. אבל יש גם בסיס נוסף, לא רק אקטואלי אלא גם היסטורי לקשר בינינו. אני מקווה מאוד לראותך בישראל בינואר, לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ולחנוכת האנדרטה לגיבורי המצור בלנינגרד. אנחנו לעולם לא נשכח את התרומה הכבירה של העם והצבא הרוסי להבסת גרמניה הנאצית. אני אומר זאת בכל הזדמנות ובכל מקום, ובצדק. אדוני הנשיא, תודה רבה לך", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture