צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

תיפתח חקירה? בכירים בליכוד מסרו למשטרה מידע נגד ליברמן

גורמים במפלגת הליכוד פנו למשטרה כשלטענתם, בידם ראיות על חשבונות בנק השייכים לאביגדור ליברמן המחוזקים בחו"ל בניגוד לחוק. בעבר נחקרה פרשת ישראל ביתנו כאשר בהמשך הוגשו כתבי אישום נגד מקורבים במפלגה. ליברמן מכחיש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת ישראל ביתנו כבר מורגלים בחקירה על מוסדות המפלגה וחברי התנועה. כעת נראה לכאורה ששוב בכירים במפלגה וביניהם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, מסתבכים בפרשה חדשה שנחשפה הבוקר באתר וואלה.

לדברי גורמים פוליטיים, לקראת סוף השבוע האחרון, כשהתבררו יחסי הכוחות בכנסת ה-22 וכשהחריף הקרע ביחסי נתניהו-ליברמן, פנו גורמים המקורבים לצמרת הליכוד למערכת אכיפת החוק ומסרו מידע – מפליל, לטענתם – על ליברמן. ההלשנה התמקדה בחשבונות מטבע-חוץ המוחזקים בבנקים בחו"ל ושלא הוצהרו כחוק, לטענת המוסרים.

מידע כזה, מגובה בתיעוד, יכול להימסר ליחידה הארצית לחקירות הונאה, שם מתמחים עשור ויותר קצינים וביניהם סגן-ניצב אסף וולפיש בכל סיפורי ליברמן; או לרשות לאיסור הלבנת הון, הפועלת בשיתוף פעולה עם המשטרה. אם יתברר שהמידע נכון, מצורפת לחגיגה גם רשות המסים ונחקרים גם חשדות להשמטה והעלמה של הכנסות. לרוב, כשהחשודים משמידים בעקביות – בציפייה לחקירה עתידית כלשהי – את רישומי ההפקדות, המשיכות והמאזנים, ייחסו לכך החוקרים היבטי שיבוש הליכים. אם מקור הכספים הוא אדם שאסור לעובד ציבור לקבל ממנו טובת הנאה, אפשר שייחקרו גם מרמה, הפרת אמונים ואף שוחד.

נציין כי בשלב זה לא ידוע האם הטענות אכן נכונות או שמדובר בעלילה שאין בה דבר. וכי התלונות הם לטענתם של בכירי הליכוד בלבד.

לפני כחמש שנים פורסמה לראשונה פרשת השחיתות בישראל ביתנו שבה נחשדו מקורבים למפלגת ישראל ביתנו, אישי ציבור ולוביסטים בביצוע עבירות של מתן שוחד וקבלתו, תיווך לשוחד, הטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי עובד ציבור, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

דרך הפעולה העיקרית דיברה על העברת כספי תמיכות ממשלתיות שלא כדין לגופים שונים, בתמורה להעברה חלקית של התקציב לחברי הכנסת ולמקורביהם, או מינוי מקורבים לתפקידים ציבוריים, כאשר החשדות הם על שוחד ב־15 תתי-פרשיות ובהיקפים של מיליוני שקלים.

הפרשה נחקרה באופן סמוי על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל במשך כשנתיים לאחר שגוף ציבורי התלונן בפני רשויות החוק כי נדרש לתשלום עמלה תמורת קבלת תמיכה ממשלתית, ובהמשך לחקירת אי-סדרים בחברה הכלכלית לפיתוח השומרון, ופורסמה במקביל למעצר חשודים מרכזיים בדצמבר 2014. על פי המשטרה, במסגרת החקירה נחתם הסכם עד מדינה עם אחד המעורבים בפרשה, שאסף ראיות נגד החשודים במשך תקופה ארוכה, ולאחר מכן נחתמו הסכמים דומים עם מספר עצורים בפרשה.

לפני כשנתיים הגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט כתבי אישום ראשונים בפרשה, בין השאר נגד פאינה קירשנבאום, שהואשמה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס ונגד רמי כהן, שהואשם בעבירות של מתן שוחד, לקיחת שוחד, ניסיון ללקיחת שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, איומים, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ושיבוש מהלכי משפט.

בספטמבר 2017 הוגש כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי בגין שוחד, הלבנת הון ועוד. בינואר 2018 הוגש כתב אישום נגד בלה גולדנברג, עובדת ברשות הלאומית, בעבירת מרמה והפרת אמונים. בנובמבר 2018 הוגש כתב אישום נגד ישראל יהושע, בעלי חברת הלובינג "סגולה לישראל", בריבוי עבירות שוחד, וריבוי עבירות על חוק איסור הלבנת הון ובעבירות מס.

מישראל ביתנו נמסר בתגובה לפרסום בוואלה: "נשמח להתחלק בכל חשבון בנק שיגלו לנו. מי שיביא את מספרי החשבון יקבל חצי מהסכום שמופקד שם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבעיה שממשלת המינים לא יתנו שליברמן ייחקר ולא יאונה לו כל רע. כי הוא חלק ממלכות הרשעה.

צריך לבדוק חשבונות הקשורים לנתניהו ובכירים בליכוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture