Hadas Parush/Flash90

ריבלין: "ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות"

הנשיא לקראת הפגישה המשולשת עם יו"ר הליכוד ויו"ר כחול לבן: "עלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו". הפגישה משולשת בהשתתפות ריבלין, נתניהו וגנץ, תתקיים בבית הנשיא בשעה 20:00

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת הפגישה המשולשת הערב של נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, אמר הנשיא כי, "עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות. ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם. אנחנו מדינה יציבה שיודעת לכלכל מעשיה ולהגן גבולותיה, ועלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו".

כזכור, עם תום סבב ההתייעצויות הבוקר זימנה לשכת נשיא המדינה את ראש הממשלה ויו"ר סיעת הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ לפגישה עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בלשכתו הערב. תוך דקות נמסר מהליכוד כי ראש הממשלה נתניהו אישר כעת את השתתפותו בפגישה אצל נשיא המדינה הערב. מ'כחול לבן נמסר לאחר כשעה כי בלשכת יו"ר כחול לבן, רא"ל בני גנץ אישרו לפני דקות ספורות ללשכת נשיא המדינה את השתתפותו בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו הערב אותה יזם הנשיא ריבלין.

ב'כאן חדשות' דווח כי ההצעה שתעלה על השולחן בפגישה המשולשת כי שהנשיא ימתין עד אחרי ראש השנה בהענקת המנדט, בכדי שהשניים יוכלו לקדם מגעים להקמת ממשלת אחדות. אם שניהם או אחד מהם יסרבו לדון באחדות, הנשיא יעניק את המנדט לאחד מהם כבר ביום רביעי הקרוב.

נתניהו אמר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי, "אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין. לצערנו, זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני. גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת. לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים היא ממשלת אחדות רחבה בינינו. הדרך היחידה להגיע לממשלה כזאת היא לשבת ולדבר".

"להגיע לאחדות ולפשרות בין המחנה הלאומי בראשותי שמאוחד כאיש אחד, ואני מודה ל-55 חברי הכנסת שעומדים איתן, לבין מחנה השמאל בראשות גנץ. צריך להגיע לאחדות, בלי פסילות. בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי. אם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה לישראל. זה מה שהעם מצפה מאיתנו", כך נתניהו.

הנשיא ריבלין חתם היום יומיים של התייעצויות עם נציגי הסיעות על המועמד להרכבת הממשלה. מספר הממליצים על גנץ עומד על 54 ח"כים – 33 של כחול לבן, 10 של הרשימה המשותפת ללא בל"ד, 6 של העבודה-גשר ו-5 של המחנה הדמוקרטי. על נתניהו המליצו 55 ח"כים מגוש-הימין החרדים, שסיכמו מוקדם יותר על בלוק טכני: 31 מהליכוד, 9 מש"ס, 8 מיהדות התורה ו-7 מימינה. 11 ח"כים בחרו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים – 3 הח"כים של בל"ד, שהודיעו הבוקר כי הם גורעים את עצמם מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, ועוד 8 המנדטים של ישראל ביתנו.

כזכור, מספירת כלל הקלפיות, למעט כמה בודדות, עולה כי, כחול לבן קיבלה 33 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, והמחנה הדמוקרטי 5. עוצמה יהודית זורקת לפח כ-80 אלף קולות. לגוש השמאל-ערבים יש 57 מנדטים, לגוש הימין-חרדים יש 55 מנדטים, ליברמן עם 8 מנדטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture