צילום: פלאש 90

גורמים משפטיים: "ננסה להגיע להחלטה בתיקי נתניהו בנובמבר"

בשבוע הבא אמור להתחיל השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושת התיקים המתנהלים נגדו. גורמים משפטיים טוענים כי יושקעו מאמצים רבים כדי להגיע להחלטה כבר בחודש נובמבר – חודש מוקדם מהצפוי. "נקבל החלטה מקצועית במהירות האפשרית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבוע הבא אמור להתחיל השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושת התיקים המתנהלים נגדו – 1,000 2,000 ו3,000. השימוע יחל ביום רביעי הבא ומיד לאחר מכן, צפויים היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובכירי הפרקליטות לפתוח במרתון דיונים, במטרה להגיע להחלטה מהר ככל הניתן. הצפי במערכת המשפט היה – שהדיונים יסתיימו לקראת פרישתו של פרקליט המדינה שי ניצן באמצע חודש דצמבר.

אולם הערב (שני) מצוטטים ב'חדשות 13' גורמים משפטיים בכירים שטוענים כי יושקעו מאמצים רבים כדי להגיע להחלטה כבר בחודש נובמבר – חודש מוקדם מהצפוי. "מיד לאחר השימוע יתחיל בפרקליטות ובמשרד היועמ"ש מרתון דיונים במטרה לקבל החלטה סופית בנובמבר. נקבל החלטה מקצועית במהירות האפשרית". טענו אותם גורמים.

בתחילת השבוע טענו גורמים במערכת אכיפת החוק בפני סנגוריו של ראש הממשלה, כי אם יוגש נגדו כתב אישום, יתנגדו בפרקליטות לעסקת טיעון, אלא אם כן תכלול בתוכה הודאה באשמה ועונש מאסר בפועל. כך על פי חשיפת העיתונאי מוטי גילת בכאן 11. מטעמו של נתניהו מסרו כי "אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון". עוד נכתב בהודעה כי "פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".

הבאלגן הפוליטי עושה סדר בסיבוך המשפטי; "לא תהיה דחייה בשימוע"

ביום רביעי הגישו פרקליטי רה"מ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את הטיעונים שיציגו בשימוע. לפי דיווחים, בתיק 1000, יטען ראש הממשלה כי הוא לא ידע על השמפניות שניתנו לרעייתו שרה, ושמחירי הסיגרים היו הרבה יותר נמוכים. עוד יטען נתניהו כי העזרה שנתניהו נתן למילצ'ן כלל לא קשורה להיותו חבר שלו. לגבי תיקי 2000 ו-4000 צפוי נתניהו לטעון שהמערכת המשפטית בכלל לא אמורה להתערב ביחסי מו"ל, עורך או בעלים של עיתון או אתר, לראש הממשלה.

בנוסף, לפי הטיעונים שהגישו פרקליטי רה"מ, נטען כי בתיק 4000 – כל הטבה רגולטורית שנטען כי ניתנה לכאורה בתמורה לסיקור חיובי באתר "וואלה", הייתה לפי עמדת הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת.

בתגובה לפרסום: בלשכת נתניהו הגיבו "בעקבות מספר פרסומים בסוף השבוע בנושא עסקת טיעון, אני שב ומבהיר שלא היה ולא נברא. אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".פרקליט המדינה שי ניצן צפוי לפרוש ב-17 לדצמבר והסברה הייתה שההחלטה תתקבל עד לפרישתו, אך כאמור גורמים משפטיים בכירים ציינו כי קבלת החלטה בנובמבר פירושה התנגשות עם לו"ז הרכבת הממשלה ולכן זה משמעותי מאוד.

אם אכן היועמ"ש יחליט על כתב אישום תוך כדי המהלך הפוליטי הנוכחי, זה ירע מאוד את מצבו הפוליטי של נתניהו – עד כדי עידוד המרד הפנים מפלגתי שבכחול לבן מחכים לו. אבל, גם לנתניהו יש מהלכים משלו. אחד הכלים זה לנסות להקדים את לו"ז היועמ"ש, כלומר – לעשות מה שביכולתו כדי להביא לסיום הרכבת הממשלה לפני פרסום החלטת היועמ"ש.

לדוגמה, אם נתניהו יקבל לידיו את המנדט, הוא יוכל להחליט להחזיר אותו לנשיא מיד במקום לנצל את כל הזמן העומד ברשותו וכך לקצר את התהליך בכחודש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן חולי נפש. תגיעו כבר להחלטה בתיקי נתניהו חולי נפש.

מי הוא הלזה במראה יהודי עם כיפה על ראשו ומלבושיו כבן של מלך מלכי המלכים ונראה כשומר תו"מ אך מעשיו לא כמראהו. משתף פעולה עם מכעיסי השם. עוסק במה? בחוקי גויים. ומציית לכל חוקי העכו"ם האלה שהם הבל הבלים ואין בהם שום תוכן. עוזר למתנגדי היהדות לחוקק חוקיהם.
לחצופים הדואגים יום יום להלחם נגד השבת והלכות שלחן ערוך הוא עוזר ומכבד אותם. בודאי שהוא חלק ממלעיגי היהדות, אלה שסרחו את תולדות עם ישראל בלימודי חול ועסקי חול וחול והלכו אחרי רצון הרצל בנימין זאב ימח"ש שכל תכלית עשייתו להשכיח תורה מעם ישראל ולשרוף את שארית חכמת הסופרים ולעולם זה לא יקרה.
מנדל בליט? אתה לא מתבייש? תביט בעצמך ותאמר לי אם כך נוהג יהודי ירא שמיים. אני מתבייש בך. והשם פי כמה ממני מתבייש במעשיך. עם ממשלת זדון ושמד לעם ישראל ולתורה באור יום נעשה חושך. בושה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture