לאחר ישיבת המו"מ עם 'כחול לבן': לוין עדכן את חברי 'בלוק הימין-חרדים'

השר יריב לוין נפגש עם הנציגים של מפלגות הבלוק ועדכן אותם בשיחות שהתקיימו עד כה עם כחול-לבן, ודנן עימם בקווים המנחים של המשא ומתן. לוין הדגיש כי הבהיר באופן מפורש בפתח פגישת המו"מ עם כחול לבן כי הוא מייצג את כל הגוש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שנפגש עם ראש צוות המשא ומתן של כחול לבן יורם טורבוביץ׳, ראש צוות המשא ומתן של הליכוד ובלוק הימין-חרדים השר יריב לוין נפגש יחד עם השר זאב אלקין עם הנציגים של מפלגות הבלוק. טל גן צבי מהימין החדש, משה שיפמן מדגל התורה, מוטי בבצ׳יק מאגודת ישראל, אריאל אטיאס משס, יהודה אליהו מטעם האיחוד הלאומי, יובל צור מטעם הבית היהודי.

מלשכתו של השר לוין נמסר כי, השרים לוין ואלקין מהליכוד עדכנו את חברי הצוות בשיחות שהתקיימו עד כה עם כחול-לבן, ודנו עימם בקווים המנחים של המשא ומתן. במסגרת העדכון הדגיש השר לוין לחברי הצוות כי הוא הבהיר באופן מפורש בפתח פגישת המו"מ עם כחול לבן שהתקיימה מוקדם יותר היום, כי הוא מייצג את כל הגוש.

ליברמן: יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' נפגש עם אלקין וניסנקורן

כזכור, ראש הממשלה נתניהו עידכן אמש טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם נשיא המדינה ועם בני גנץ. ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם", אמר נתניהו.

כזכור, מוקדם יותר היום נפגשו ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ׳. "הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה", נמסר מהצדדים. טורבוביץ׳ ביקש להדגיש כי מבחינתו, לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראשי המפלגות בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים.

המשא ומתן בין הצדדים יצא לדרכו אמש בתום שיחה ארוכה שקיימו אמש בבית הנשיא ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. הפגישה המשולשת נערכה אתמול בהשתתפות ראובן (רובי) ריבלין, רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ. לאחר כשעה ורבע הנשיא יצא מהחדר, וראשי שתי המפלגות הגדולות נשארו לדון בארבע עיניים. כעבור חצי שעה נוספת, השניים סיימו את פגישתם וסיכמו שלא לפרט בשלב זה את תוכן השיחה.

בפגישה הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד. מבית הנשיא נמסר כי הנשיא יצא, "על מנת שיוכלו הצדדים להמשיך לדון באפשרויות העומדות על הפרק ביניהם".

הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות".

ריבלין הוסיף כי, "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים". לדבריו, "ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה". מבית הנשיא נמסר כי, "בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה".

בתום הפגישה הוציאו נתניהו וגנץ הודעה משותפת: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture