Yonatan Sindel/Flash90

אחרי קבלת המנדט: נקבעה ישיבת משא ומתן בין 'הליכוד' ל'כחול לבן'

יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד השר יריב לוין זימן את נציגי 'כחול לבן' לישיבת משא ומתן, בכחול לבן החליטו להיענות אך לדחות ביממה. בקביל, ראש הממשלה מינה את מיקי זוהר ליו"ר הוועדה המסדרת: "ייתכן מאוד שזו תהיה כהונה קצרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שהערב קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכיב ממשלה, יו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד השר יריב לוין פרסם הודעה כי זימן את נציגי 'כחול לבן' לישיבת משא ומתן מחר בחדר סיעת הליכוד בכנסת, ואף הזמין צלמים לפתח הישיבה. ב'כחול לבן' שקיבלו את ההזמנה רק לאחר שפורסמה בקשורת, נענו לה אך ביקשו לדחות את הישיבה ליום שישי בשעה 9:00 בבוקר.

 

לאחר כישלון המגעים: הנשיא הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר לאחר הענקת המנדט לנתניהו, "אין בהטלה זו כדי להוריד כהוא זה את האחריות המוטלת על שני המועמדים, כמו גם על כלל הסיעות, לייצר את התנאים שבהם המבוי הפוליטי הסתום שאליו נקלענו ייפתר". לדבריו, "כל עוד לא ייפסקו הפסילות והחרמות של ציבורים שלמים בחברה הישראלית, כל עוד לא תהיה מוטיבציה לייצר בריתות חדשות בין המפלגות הגדולות או הקטנות, כל עוד לא יהיה רצון אמיתי להגיע להסכמות, להתפשר, לא תקום ממשלה".

בנאומו חשף ריבלין את ההצעה שהעביר לנתניהו וגנץ במהלך הישיבה, "עליכם לדעת שבין יתר ההצעות שעמדו בפניי, הצעתי לשני המועמדים להקים ממשלה פריטטית. פירושו של דבר, ממשלה שוויונית, שלא יהיה בה יתרון לגוש אחד על פני השני. הצעתי גם שלצד ראש הממשלה שייבחר, ישונה החוק, וייתן ממשות, כוח ועוצמה לתפקידו של ממלא מקום ראש הממשלה. הייחודיות של ממלא מקום ראש הממשלה, היא שבכל רגע שנבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו – הוא, ממלא מקום ראש ממשלה, משמש כראש הממשלה לכל דבר".

"ביקשתי גם להציע שהחוק יתוקן", סיפר ריבלין, "כך שנבצרות לא תהיה מחויבת להיות מוגבלת לתקופה של מאה יום. הדבר יאפשר את המשך כהונתו של ראש הממשלה כל עוד לא נמצא צורך בהודעה על נבצרות. באם ראש הממשלה יצא לנבצרות, הוא ימשיך להיות ראש ממשלה בתואר, אך סמכויותיו יועברו לממלא מקומו. זו הייתה הצעתי על מנת לפתור את הסיבוך הפוליטי והמשפטי שאנו עומדים בפניו. זו הייתה הצעתי, ואותה אני מניח כאן בפני הציבור".

 

ריבלין חשף את הצעת הפשרה: "שמ"מ רה"מ יקבל סמכויות בזמן נבצרות רה"מ"

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה כי, "אי היכולת שלי קטנה מזאת מאי היכולת של בני גנץ כי אנחנו שנינו לא נצליח להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זאת ממשלת אחדות לאומית, רחבה, והייתי אומר – מהירה". לדבריו, "אנחנו עומדים מול שלושה אתגרים כבירים שהציבור מכיר אותם בחלקם וחלקם לא".

"אני אעשה כל מאמץ להקימה, בהנהגה משותפת. אני מדבר על הנהגה משותפת, ממשלה פריטטית, ממשלה עם הסדרים שונים מעניינים שהעלית, ניתן לעשות שורה של דברים כדי להבטיח את אותה שותפות ואותו מבנה ברור בין שניים שמובילים אותה", המשיך נתניהו. "אבל הדגש שאני שם על המהירות. בהקדם האפשרי. זאת הממשלה היחידה שבאה בחשבון".

 

נתניהו: "צו השעה הוא ממשלת אחדות מהירה לנוכח האתגרים" • צפו

 

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ פרסם הודעה לאחר כישלון המגעים הערב בבית הנשיא: "לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו״ר צוות המו״מ מטעם כחול לבן ויו״ר צוות המו״מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות".

"הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה. כחול לבן בראשותי לא מסכימה לשבת בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור. נושא זה לצד מרכיבי מהות נוספים, חשוב עבורנו יותר מכל דיון בנושא חלוקת תיקים או רוטציה", דברי גנץ.

 

גנץ: "לא נשב בממשלה שכנגד העומד בראשה עומד כתב אישום חמור"

 

כזכור, אתמול (שלישי) נפגשו ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ׳. "הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה", נמסר מהצדדים. טורבוביץ׳ ביקש להדגיש כי מבחינתו, לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראשי המפלגות בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים.

המשא ומתן בין הצדדים יצא לדרכו ביום בתום שיחה ארוכה שקיימו ביום שני בבית הנשיא ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. הפגישה המשולשת נערכה בהשתתפות ראובן , רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ, כשבחלק מהמזמן יצא ריבלין מהחדר, וראשי שתי המפלגות הגדולות נשארו לדון בארבע עיניים. כאמור, הערבים הגיעו המים למבוי סתום והנשיא העניק לנתניהו את המנדט.

בתוך כך, חבר הכנסת מיקי זוהר עדכן הערב כי, "ראש הממשלה צלצל אליי והטיל עליי את ראשות הוועדה המסדרת, אני מודה לו על האמון המחודש ובע״ה אפעל ככל שיש ביכולתי לסייע לו להצליח להרכיב את הממשלה. יש לציין שייתכן מאוד שזו תהיה כהונה קצרה עקב החלטת היועמ״ש של הכנסת לחילופי גברא במידה והמנדט יעבור, בע״ה נעשה הכל כדי למנוע זאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה כולם שם עם כיפות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture